Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 12:51

Als ze last hebben van mijn katten melden ze het denk ik wel, en dan doen we er iets aan.
Melden heeft niemand tot nu toe ooit gedaan gelukkig.
Niet melden is geen last hebben lijkt me zo, mijn katten lopen toch 90% van de tijd achter in het bos of op het land en anders in onze tuin XD

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:55

Zelf 10 kalkoenen of ganzen nemen en lekker los laten banjeren door jullie (en hun) tuin? Kijken of ze het nog zo grappig vinden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:02

Tijdelijk een hond lenen? Met onze rottweiler waren de kippen onze tuin snel zat en weten nu dat ze niet over het hek moeten vliegen maar ervoor moeten stoppen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:03

smurffie schreef:
Tijdelijk een hond lenen? Met onze rottweiler waren de kippen onze tuin snel zat en weten nu dat ze niet over het hek moeten vliegen maar ervoor moeten stoppen.

Dat wordt helaas te duur + geen tijd er voor.
Met alle plezier, als het kon had ik 10 honden in huis al slapen ze op mijn kamer, maar tijd en geld... -O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:08

Woonde jij niet dicht bij mij in de buurt? Kom gerust een paar uurtjes op visite, alleen is het dan wel verstandig dat de katten ook van huis zijn (we hebben zelf ook katten en kippen, maar kippen in een hok en katten op hun eigen plekjes waar de honden niet komen hihi).

Edit; helaas ik had iemand anders voor me, jij woont wel wat te ver weg hihi

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:13

Zet gewoon een hekje neer en klaar ben je. Tuurlijk horen je buren dat te regelen, maar als je zelf al zegt dat het geen zin heeft om met ze om de tafel te gaan snap ik niet dat het hekje er al niet staat?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:16

Ilona schreef:
Zet gewoon een hekje neer en klaar ben je. Tuurlijk horen je buren dat te regelen, maar als je zelf al zegt dat het geen zin heeft om met ze om de tafel te gaan snap ik niet dat het hekje er al niet staat?

Zij horen het te doen blijft een gedachte, maar je moet ook maar je geld er aan uit willen geven terwijl je het niet heel breed hebt om dan maar voor hun kippen te zorgen.

-

Mama is volgens mij zo ver dat ze dierenbescherming of iets dergelijks wil bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:19

xniieeenke schreef:
Als ze last hebben van mijn katten melden ze het denk ik wel, en dan doen we er iets aan.
Niet melden is geen last hebben lijkt me zo, mijn katten lopen toch 90% van de tijd achter in het bos of op het land en anders in onze tuin XD

Maar je schrijft zelf toch ook dat jullie ook niet bij de buren zijn gaan melden dat jullie last hebben van de kippen?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:20

Het hoeft helemaal niet veel te kosten. Op marktplaats staan ook genoeg restjes die je kan gebruiken.

Ik snap sommige oplossingen hier ook echt niet. Waarom de kippen pakken omdat de eigenaren van zulke flapdrollen zijn? Ga dan met die hond bij hen aan de deur staan. ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:21

xyzutu2 schreef:
xniieeenke schreef:

Maar je schrijft zelf toch ook dat jullie ook niet bij de buren zijn gaan melden dat jullie last hebben van de kippen?

Jawel hoor, dath ebben we in het verleden wel gedaan maar ze doen er niks aan ook niet na 5x vragen dan stop je vanzelf voordat je burenruzie hebt, zo'n mentaliteit hebben ze wel een beetje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:23

Vaak kan je via marktplaats een rol kippengaas voor weinig of gratis ophalen
Hoeft echt niet veel te kosten.
Dierenbescherming komt niet voor loslopende kippen, die redden zich prima.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:37

Een rolletje gaas en een paar stokken. Het gaas hoeft niet hoger dan een cm of 50 en kun je als het een beetje tussen de heg verstopt is, bijna niet meer zien.
Werkte voor mijn kippen erg goed, niet een keer ontsnapt terwijl ze toch dagelijks buiten liepen.
Gaas heb ik gehaald bij Cranebroek, geloof dat ik er nog geen 15 euro voor betaald heb.
Mijn vader is timmerman en heeft een paar oude latjes voor mij meegenomen om het gaas vast te prikken in de grond.
Een tangetje om het gaas te knippen is ook reuze handig :P
Inmiddels met kippen en al verhuist en lopen ze opnieuw in een omheinde tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:40

Waarom niet eerst proberen te overleggen met de buren. Misschien reageren ze wel heel anders dan dat je verwacht en willen ze wel iets aan de situatie doen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:03

Bedankt! Gaas kan dus. Maar overleg is al zo vaak edaan Er gebeurt niks. Net even naar buiten eweest met de camera zie ik dat het hok gewoon open staat

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:28

Even de veren van de vleugels knippen zodat ze niet meer over het hekje kunnen vliegen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:37

Je gaat toch niet de vleugels van andermans dieren knippen?...

Ik zou inderdaad ook kijken of je op marktplaats iets goedkoops kunt vinden om je tuin dicht te maken als overleggen met de buren geen optie is.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:42

Hebben jullie ook buren aan de andere kant?
De kippen stiekum die tuin injagen? Wellicht dat klagen van die buren beter werkt?

Maar het is van de zotte natuurlijk dat jullie het op moeten lossen.
Wij hebben ook kippen, maar hebben gewoon een grote ren waar ze niet uit kunnen. We hebben namelijk buren rondom met veel katten, die ook op vogels jagen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:50

Marie111 schreef:
Hebben jullie ook buren aan de andere kant?
De kippen stiekum die tuin injagen? Wellicht dat klagen van die buren beter werkt?

Maar het is van de zotte natuurlijk dat jullie het op moeten lossen.
Wij hebben ook kippen, maar hebben gewoon een grote ren waar ze niet uit kunnen. We hebben namelijk buren rondom met veel katten, die ook op vogels jagen...

Dames en heren! Iedereen hoort zijn dieren in zijn eigen tuin te houden. Maar als dat niet lukt, ga de agressie dan niet op de dieren afreageren want die kunnen er niets aan doen dat hun eigenaren in gebreke blijven. -O- :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:53

melody7 schreef:

Ik zou inderdaad ook kijken of je op marktplaats iets goedkoops kunt vinden om je tuin dicht te maken als overleggen met de buren geen optie is.

Waarom niet als ze toch meer in jouw tuin zijn dan in die v hun

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:09

LZP -> HTT

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:24

Ayasha schreef:
melody7 schreef:

Waarom niet als ze toch meer in jouw tuin zijn dan in die v hun

Uit principe. Ik vind gewoon dat je van andermans dieren af moet blijven, maar goed daar hoeft niet iedereen hetzelfde over te denken natuurlijk.

Ik denk dat ts ook niet blij zou zijn als de buren de nagels van haar katten zouden knippen, dat is een beetje hetzelfde idee. Vleugels bij kippen knippen is beperkend voor hun natuurlijke behoeftes net zoals nagels bij katten, dat je dat bij je eigen dieren doet moet je zelf weten maar die keuze voor een ander zijn dieren maken vind ik niet goed.

Wil niet zeggen dat ik het met die buren eens ben hoor, ik vind dat je je dieren gewoon op eigen terrein moet houden.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:48

Gewoon wat kippengaas plaatsen. Is hartstikke goedkoop, problem solved.

Vind de ideeen van hond die de kippen te pakken neemt en andere dier onvriendelijke manieren echt een beetje, tja, schandalig. Die kippen weten van niets en kunnen er ook niets aan doen. Ze kwaad doen is echt buiten alle proportie' s.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:03

Jij maakt ervan dat mijn hond kippen pakt en ik dat dus aanraad. Leg mij dat alsjeblieft niet in de mond.
Onze hond vind het prachtig speelgoed om rond te laten fladderen, maar pakken? Nooit. Als je iets niet begrijpt is het niet erg maar kom dan niet met zo'n domme opmerking erachteraan.
Kippen houden van rust, dus zullen niet terug komen naar de plek waar ze steeds moeten rennen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:12

smurffie schreef:
Jij maakt ervan dat mijn hond kippen pakt en ik dat dus aanraad. Leg mij dat alsjeblieft niet in de mond.
Onze hond vind het prachtig speelgoed om rond te laten fladderen, maar pakken? Nooit. Als je iets niet begrijpt is het niet erg maar kom dan niet met zo'n domme opmerking erachteraan.
Kippen houden van rust, dus zullen niet terug komen naar de plek waar ze steeds moeten rennen.

Ze zo bang maken is anders ook nogal bot te noemen. Dat veroorzaakt enorme stress bij die dieren wat ook gevolgen kan hebben.

Beetje kippengaas en een paar paaltjes doen veel beter hun werk. Geen grote stress bij die dieren die er ook niets aan kunnen doen en geen stress bij degene die last had van die kippen.
Voor 25 euro je probleem opgelost zonder slachtoffers.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:20

Kippen vangen en te koop aanbieden op Mp. Mooie foto erbij. Maar uiteraard eerst de buren even waarschuwen, als ze hun kippies niet binnen kunnen houden zijn ze van jullie. Zware grote kippenrassen gaan niet door/ over gaas. Maar krielkippen zijn niet in de tuin te houden. Wij wonen erg vrij en buiten... waar scharrelde en legde onze kippies vroeger?? juist in de tuin van de buren. Wij zijn overgestapt naar de grotere rassen zoals een brahma, die gaat niet over een afrastering. Maar krieltjes... die zijn niet of in ieder geval erg moeilijk binnen de perken te houden. Dan is de keuze aan hun.