Verjaardag anders vieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:13

Mijn vriend en ik zijn bijna tegelijk jarig en sinds 4 jaar huren we elk jaar een zaaltje met terras hier vlak bij. Kost weinig om te huren, ook als je de drank basis afkoopt. Wij doen de laatste 2 jaar van 16:00/20:00 met een bbq omdat we dat zelf heel leuk en lekker vinden. Qua kosten valt het echt mee. Helemaal als je zonder bbq doet en zelf de taart en hapjes verzorgt. Mensen vinden het echt leuk. Met goed weer buiten en slecht weer binnen ideaal. Plus geen zooi naderhand. En als je voor 40 man boodschappen bij de ah moet doen ben je ook een godsvermorgen kwijt aan drank en eten. Voor ons niet anders meer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:20

Een activiteit doen, mensen juist apart of gescheiden uitnodigen, zelfbediening, een tuinfeest maken in de winter, enz.
Doe eens gek, dat is vaak juist superleuk! :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:22

Ik moet zeggen dat ik het reuze vind meevallen.
Vorige maand hebben we de verjaardag van ons zoontje gevierd.
50 man hadden we (waarvan 16 kinderen tussen de 0 en 16 ongeveer.)
ik gok dat ik rond de 100 euro kwijt was. Misschien iets meer. Exclusief het bier, want dat is vriend gaan halen haha.
En we hadden nog veel over !
Zaterdag vieren we de verjaardag van mijn dochter en mij, en het merendeel hebben we nog.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:29

its_daantjee schreef:
wij doen vaak op een verjaardag niet aan avond eten met famillie. wij eten zelf en de famillie kan voor of na het eten komen. mocht er een uitzondering zijn gaat de frituurpan aan :+

Ik kookte altijd wel een pan soep, (kleine) gehaktballetjes met satésaus, salade, stokbrood met kruidenboter.

Ik heb meerdere familieleden die ruim 1 1/2 uur enkele reis moeten reizen, dan hoeven ze thuis niet meer te eten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:30

Ik zet nooit meer stoelen neer dan er standaard in huis zijn. Er zijn dus zo'n 7 zitplaatsen en er staat 40 man binnen. Zo voorkom je een kringetje. :D Ik zorg dat er hapjes (chips, stokbrood met smeersels, gewoon simpele dingen) op tafel staan en rond 18 uur gaat de bbq aan en is er sate met pindasaus voor de liefhebbers.

Het leuke is dat ik meestal alleen voor de eerste 4 mensen zelf de deur open doe en daarna gaat het eigenlijk vanzelf. Iedereen pakt zelf drank en zelfs het bbq-en heb ik nog nooit zelf gedaan, er is altijd wel iemand die die taak op zich neemt op de een of andere manier.

Doordat je niet genoeg zitplaatsen hebt en omdat mensen zelf hun hapje en drankje pakken blijft iedereen in beweging. Werkt goed en is altijd enorm gezellig. Ik begin meestal rond 16 uur en het gebeurd gerust dat de laatste om 4 uur s nachts het pand verlaat. :)

TurdusMerula

Re: Verjaardag anders vieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:25

Ik vind eten ook juist heel gezellig :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:30

Ik zorg ervoor dat er statafels zijn en wat stoelen voor de opa's en oma's. Nog voor de gasten komen, zorg ik dat ik mice en place gemaakt heb voor twee huge pannen met pasta en dan kunnen alle gasten daarna met hun bordje uit de pan komen scheppen. Denderend succes!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:36

Voor het eerst in 20 jaar heb ik dit jaar mijn verjaardag niet gevierd voor familie en heerlijk met manlief gaan uiteten.
Heerlijk!!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:36

Wij zijn spelletjes mensen. Over het algemeen begint een verjaardag in wat kringetjes (1 kring past niet in huis), maar al snel zitten op verschillende plaatsen mensen verschillende spelletjes te spelen. Geen idee of je dat wel gezellig vind, sommige mensen (koude kant van de familie bij neven en nichten bijvoorbeeld) vinden het super raar dat wij waar we ook zijn op een gegeven moment wel ergens een spel kaarten vandaan toveren om een spel te spelen.

Maar goed mijn antwoord is dus spelletjes, je speelt een spelletje, kletst wat ondertussen en heb je geen zin of wil je een ander spel doen ga je ergens anders zitten. Ook fijn als er kinderen bij zijn. :))

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:49

Eerder vierde ik mijn verjaardag in 2x. Ene keer voor familie andere keer voor vrienden. Mijn opa en oma waren altijd op Terschelling en dan voor mijn verjaardag ging ik ze ophalen met de auto. Dat vond ik het leukste van verjaardag vieren haha. Maar nu leven ze allebei niet meer helaas dus nu vier ik ook geen verjaardag.
Ik heb nu een vakantie gepland rond mijn verjaardag. Iedereen heeft bericht gehad dat ze van harte welkom zijn om mijn verjaardag daar te vieren, moeten ze wel op eigen kosten naar Frankrijk :')
Niemand die dat gaat doen haha

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:30

Omdat ik ook wel eens iets anders wou met mijn verjaardag, had ik bedacht om te pizaretten wanneer de vrienden op bezoek kwamen. Dus helemaal geen taart en drinken was zelfbediening, het was een hele gezellige avond waarbij ik mij niet druk hoefte te maken *D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:06

Ik.hsd vorig jaar een sjoelbak neergezet.

Het jaar daarvoor een thema feestje gehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:12

Hier hebben we vorig jaar met m'n vriend z'n verjaardag ook zo gedaan; vriendin en ik hadden stokbroden, salades m, taart en satestokjes enz op grote tafel gezet, flessen limonade en bier en plastic bordjes en bekertjes en bestek :') mededeling bij iedereen die binnen kwam; daar staat t eten en drinken, veel plezier! En dat ging prima. En aan het eind van de avond alles in een grote vuilniszak en je ziet er niks van :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:28

Ik vier mijn verjaardag vaak op zaterdag en roep dan dat iedereen mag komen wanneer het ze uitkomt.
Zo komt iedereen een beetje verspreid over de dag en heb je ook minder snel een kringverjaardag.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:31

Ik volg even voor inspiratie! Mijn vriend en ik hebben 2 weken terug onze verjaardag gevierd, en hoewel het enorm gezellig was denk ik niet dat we het nog een keer zo vieren. We zijn de dag na elkaar jarig dus hebben het tegelijk gevierd, en gewoon thuis. Overdag familie en kennissen (eigenlijk de 'oudere generatie') vanaf een uurtje of 14:00, maar ik voelde me net een cateringbedrijf en heb zelf nog geen 5 minuten kunnen zitten, hoewel de sfeer enorm goed was, en iedereen langer bleef hangen of nog zei hoe ontzettend gezellig ze het vonden. En dan is het zo jammer dat je er zelf weinig van meekrijgt omdat je alleen maar aan het bedienen bent :')

We hadden overigens wel de ouderwetse kring gemaakt, met daarnaast 2 grote statafels binnen en buiten een rokerstent met banken en statafels. Om 18:00 vonden zoveel mensen het nog zo gezellig dat ze bleven zitten, dus hebben we voor 20 man patat gehaald en met een hele groep nog gegeten. Toen bleven er nog zoveel mensen hangen dat we om 21:00 toen de vrienden kwamen voor het feestje 's avonds met de familie aan de statafels stonden.

Met de vrienden hebben we het feestje zoveel mogelijk naar buiten verplaatst, eerste drankje ingedaan en daarna zelfbediening, een keer warme hapjes rond laten gaan en verder zelf lekker aan de zuip. Enorm gezellig en uiteindelijk tot 5:00 's ochtends uitgehouden. :D

Dus echt een gezellige verjaardag, maar het catering gedeelte sla ik volgend jaar graag over!

Edit Sorry ik bedenk me nu dat je natuurlijk helemaal niks aan mijn verhaal hebt haha.