Diazepam in handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:54

Op alles langer dan 8 uur vliegen. Dus Azië, Amerika en zuid-Amerika.

Ze gaan echt niet om 1 pilletje in je portemonnee moeilijk doen. Wordt niet eens gezien. Het is niet alsof je een halve apotheek aan opiaten meevoert.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:57

Tot ze het een keertje wel opmerken (honden die aanslaan oid) en dan heb je een groot probleem.
Gewoon het risico niet nemen en niet luisteren naar de mensen die het wel doen.
Het zou namelijk wel heel banketstaaf zijn als er nou net bij jou iets opvalt en jij vervolgens levenslang krijgt of de doodstraf... er zijn mensen om minder ter dood veroordeeld daar ;)

Edit: Wat is de reden dat je Diazepam wilt meenemen?
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 25-02-16 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:00

Wat doet iedereen toch moeilijk
Ze kan het toch net voor het boarden in nemen terwijl ze nog op het nederlandse vliegveld is

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:00

Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Ik ga sowieso morgen naar de huisarts toe daarvoor en voor eventuele inentingen. Ik kan absoluut niet zonder de diazepam, omdat de kans dan te groot is, dat ik volledig verkramp en ook teveel pijn krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:01

Ja hoor! :) De laatste keer was in juli. Sinds die (heen)vlucht ben ik enorm bang geworden.

Daarvoor vloog ik jaarlijks elke zomer.

Over 2 weken is het wel de eerste keer dat ik zo ver weg ga/zo lang ga.

@Shilady ja maar het moet wel door de douane kunnen en ook weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:02

M_D_H schreef:
Tot ze het een keertje wel opmerken (honden die aanslaan oid) en dan heb je een groot probleem.
Het zou namelijk wel heel banketstaaf zijn als er nou net bij jou iets opvalt en jij vervolgens levenslang krijgt of de doodstraf... er zijn mensen om minder ter dood veroordeeld daar ;)

Heb je eigenlijk al eerder gevlogen?

Joh, ook in Thailand krijg je echt niet de doodstraf als je 2 pilletjes diazepam bij je hebt hoor :') Het is niet dat je een koffer vol XTC meesleept, en daarbuiten bestaat er ook zoiets als een ambassade die dit soort dingen voor je kan regelen.

Ik vermoed dat een medicijnenpaspoort geen optie is? Dan zou ik eigenlijk kijken naar andere alternatieven om toch te kunnen slapen/rustig te worden in het vliegtuig. Ik schijt zelfs al in m'n broek als ik in een Cityhopper naar Bristol moet dus ik weet volledig hoe je je voelt. Zelf drink ik graag een biertje of wijntje tijdens de vlucht, en vantevoren eentje op het vliegveld :Y) Word je ook vrij rustig van.
De voornaamste rede waarom ik het eigenlijk niet zou doen is omdat je er zo enorm suf van wordt. Ik raak echt in een soort coma als ik zo'n ding neem en ben dan echt minstens 12 uur volledig van de planeet. Als je in je eentje vliegt zou ik dat eigenlijk sowieso niet doen, en daar komt bij dat je je waarschijnlijk echt verschrikkelijk voelt als je van het vliegtuig af stapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:03

rocky_1995 schreef:
Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Ik ga sowieso morgen naar de huisarts toe daarvoor en voor eventuele inentingen. Ik kan absoluut niet zonder de diazepam, omdat de kans dan te groot is, dat ik volledig verkramp en ook teveel pijn krijg.

Marokko valt niet onder Schengen dus ik gok dat je het gewoon met een medicijnenpaspoort erbij mee kan krijgen. Zou het voor de zekerheid nog even navragen bij de huisarts, die kan dan eventueel wat meer voor je regelen. Nadeel is wel dat je sowieso te laat bent voor een schengenverklaring, daar gaat soms best wat tijd in zitten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:04

_Dominique schreef:
Ja hoor! :) De laatste keer was in juli. Sinds die (heen)vlucht ben ik enorm bang geworden.

@Shilady ja maar het moet wel door de douane kunnen en ook weer terug.

Als jij die pil dan al in je mik hebt is er dan toch niks aan de hand? En er maken wel meer mensen een vermoeide indruk als ze langs de douane moeten..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:05

En oxazepam? Wordt je ook rustiger van. Lorazepam is een doorslaper, ook wel fijn! evt temazepam maar dat is meer een inslaper. Deze werken ook goed en zijn minder heftig san diazepam!

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:06

Emmaa_ schreef:
rocky_1995 schreef:

Marokko valt niet onder Schengen dus ik gok dat je het gewoon met een medicijnenpaspoort erbij mee kan krijgen. Zou het voor de zekerheid nog even navragen bij de huisarts, die kan dan eventueel wat meer voor je regelen. Nadeel is wel dat je sowieso te laat bent voor een schengenverklaring, daar gaat soms best wat tijd in zitten.

Dankjewel! Gelukkig heb ik er niet heel veel nodig, aan één stripje heb ik al wel voldoende. Ik ga het morgen direct regelen, want zonder mijn diazepam ga ik die 8 dagen niet overleven. Gezien ik nogal heftige nek- en schouderklachten heb en het een studiereis betreft, die vrij actief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:07

Wat je trouwens wel kan doen is de diazepam die je nu hebt even laten voor wat het is en naar een huisarts gaan om aan te geven dat je heel veel last hebt van vliegangst en dat je eigenlijk iets wilt om te kunnen relaxen. Dan kan je het gewoon ophalen bij de apotheek inclusief medicijnenpaspoort.

Daarbuiten is er altijd oxazepam aanwezig in het vliegtuig. Dit mogen ze niet zomaar geven, maar als er een arts aan boord is kan hij het voorschrijven en dan kan je dat weer krijgen van de crew. Weet niet of dat bij alle maatschappijen zo is maar ik ben al twee keer gekalmeerd met pammetjes op een vlucht van een paar uur, op deze manier.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:45

kijk pilletje wordt nu al weer een stripje...

en ja, ze pakken je ook op 1 pilletje als ze het opmerken (ik heb met mijn narcotica speurhond in Amerika getraind en examen gedaan, ben daar dus ook ingelijfd als hulp sheriff en als een hond aansloeg al waren het maar kruimeltjes dan werd je er echt uitgehaald, strafmaat word later door de rechter wel bepaald)

Zelf ook eens aangehouden en helemaal tot op bot gefouilleerd ook de honden die erbij waren, de honden box had namelijk in de auto naast de explosieven trainingskoffer gestaan en de geur was aan de kennel blijven hangen, wat dus resulteerde in groot alarm bij de snuffelkast. En dan was ik zelfs helemaal geregistreerd en gescreend e.d. Gelukkig was de trainer die ons wegbracht nog niet ver weg en die kon na grondig onderzoek verklaren waarom het alarm afging, anders zat ik nu niet thuis op de bank.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:52

Ik heb wel eens Temazepam meegenomen op een vlucht naar Amerika. Gewoon twee capsuletjes met blister en al afscheuren en in je ziplockzakje doen waar al je vloeistoffen in gaan. Dan zien ze het gelijk en is het echt wel oke. Er zijn zo veel mensen die medicijnen mee aan boord moeten nemen... Als het maar duidelijk voorverpakt is zodat ze zeker weten dat er inderdaad in zit wat erop staat. Dus niet losse pilletjes meenemen want dat kan van alles zijn.

De doktersverklaring is meer voor grotere hoeveelheden waarbij het de vraag is of het puur voor persoonlijk gebruik is. Dan moet een dokter dus verklaren dat het echt voor jou is en niet om te verhandelen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:54

speurneusc schreef:
kijk pilletje wordt nu al weer een stripje...

en ja, ze pakken je ook op 1 pilletje als ze het opmerken (ik heb met mijn narcotica speurhond in Amerika getraind en examen gedaan, ben daar dus ook ingelijfd als hulp sheriff en als een hond aansloeg al waren het maar kruimeltjes dan werd je er echt uitgehaald, strafmaat word later door de rechter wel bepaald)

Zelf ook eens aangehouden en helemaal tot op bot gefouilleerd ook de honden die erbij waren, de honden box had namelijk in de auto naast de explosieven trainingskoffer gestaan en de geur was aan de kennel blijven hangen, wat dus resulteerde in groot alarm bij de snuffelkast. En dan was ik zelfs helemaal geregistreerd en gescreend e.d. Gelukkig was de trainer die ons wegbracht nog niet ver weg en die kon na grondig onderzoek verklaren waarom het alarm afging, anders zat ik nu niet thuis op de bank.

je haalt nu 2 mensen door elkaar ts wil 2 tablettjes meenemen en rocky_1995 1 stripje ivm lichamelijke klachten

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:58

Ik gebruik oxycontin en lyrica als pijnstillers en temazepam als slaaptabletten en B12 ampullen.
Maar ik reisde naar Spanje en ik had mijn Schengenverklaring en medicijnpaspoort en doktersverklaring in orde maar alles werd dubbel nagekeken en ik,werd echt apart genomen. Voelde me er zeker niet prettig bij.
Dacht alles perfect te hebben geregeld. In zulke landen waar jij naar toe gaat zou ik echt zorgen dat je alles op orde hebt.

connie64

Re: Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:10

naar mijn idee wordt er echt te luchtig over gedaan hoor,pilletje hier pilletje daar.
als je morgen naar de dokter gaat,of zijn vervanger,of naar de assistente krijg je zo een paspoortje mee.A la minute geregeld.
Landen als thailand wil je echt niet vast komen te zitten voor een diazepam hoor.
Zorg gewoon dat je papieren hierover in orde zijn,dan is er niks aan de hand.

En laat ind een stewardess weten dat je wat geslikt hebt aangezien je alleen vliegt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:14

Ik zou als ik jou was proberen te voorkomen dat je bij de douane en/of het boarden overkomt alsof je diazepam hebt geslikt. Als jij dusdanig groggy en suf bent kan je er namelijk tussen uitgepikt worden, en als je pech hebt wordt je het vliegen verboden tot je weer nuchter bent.

Bij vrij verkrijgbare medicatie wordt er altijd gevraagd dat je het in de originele verpakking, mét de bijsluiter erbij meeneemt, zodat men kan zien wat het is. Diazepam is in Nederland al niet vrij verkrijgbaar, alleen op recept. Dat hoor je dus niet eens te hebben als je geen recept hebt. Regel met je arts dat je een medicijnpaspoort krijgt, een verklaring waarom je dit hebt en een verpakking met bijsluiter van de apotheek.

Het lijkt overbodig en overdreven, maar als je in Thailand eruit gehaald wordt voor drugsbezit ben je echt niet vrolijk.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:23

Wat doet iedereen hier moeilijk om een doktersverklaring? Als je huisarts dit zelf heeft uitgeschreven is zo'n briefje in 5 minuten gemaakt. Je wilt niet weten hoe vaak ik ze moet opsturen naar mensen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:27

LovingTweety schreef:
Wat doet iedereen hier moeilijk om een doktersverklaring? Als je huisarts dit zelf heeft uitgeschreven is zo'n briefje in 5 minuten gemaakt. Je wilt niet weten hoe vaak ik ze moet opsturen naar mensen.

Punt is dat bij medicijnen die onder de opiumwet vallen alleen zo'n doktersverklaring niet genoeg is...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:42

Emmaa_ schreef:
M_D_H schreef:

Heb je eigenlijk al eerder gevlogen?

Joh, ook in Thailand krijg je echt niet de doodstraf als je 2 pilletjes diazepam bij je hebt hoor :') Het is niet dat je een koffer vol XTC meesleept, en daarbuiten bestaat er ook zoiets als een ambassade die dit soort dingen voor je kan regelen.

Je wil in zo'n land echt niet de gevangenis in. Komt bij dat je daar als buitenlander met drugs al snel strenger gestraft wordt ivm afschrikkende werking en zeker als Nederlander, omdat Nederland nu eenmaal als drugsland bekend staat.
Kortom zodra je met medicijnen de grens over wil zorg dat je papieren op orde zijn, scheelt je ook een hele hoop ellende mocht je daar nieuwe nodig hebben (verlies/diefstal/oid.), want een arts daar geeft dat spul ook niet zonder heel goede reden weg.

Afgaande op hoe TS reageerd op dit medicijn kan ze het pas slikken nadat vliegtuig opgestegen is en veiligheidsinstructies geweest zijn. Bedenk je ook dat de andere omstandigheden invloed kunnen hebben op de werking van de medicijnen. Overleg met je arts over of er een ander middel of een andere/lagere dosering nodig is.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:09

'psoonlijk zou ik het risico niet durven nemen om hem langer vantevoren in te nemen. Soms kan 'ie best snel goed binnen komen en kan ik niet wakker blijven.

Misschien toch beter om even langs de dokter te gaan, voor een briefje :)

Ik heb er misschien helemaal overheen gelezen, maar was je al naar de HA geweest? Misschien kun je een milder kalmeringsmiddel vooraf tegen spanningen innemen, en als je echt panisch zou worden misschien juist iets zwaarders.

Dapper hoor, zo bang zijn en dan zo'n stuk. Maar komt helemaal goed :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:20

rocky_1995 schreef:

Voor Marokko heb je een Engelstalige medische verklaring nodig.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:42

Kentaro schreef:
rocky_1995 schreef:

Voor Marokko heb je een Engelstalige medische verklaring nodig.

Dankjewel! Ik ben er vandaag meteen achteraan geweest en ik blijk alleen een medicijnenpaspoort nodig te hebben voor de diazepam. Die heb ik meteen geregeld bij de apotheek en die is ook Engelstalig.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:45

alsjeblief NIET doen.
Diazepam staat op de opiaten lijst. 1 pilletje zal vaak niet moeilijk over gedaan worden, maar je moet maar net een chagerijnige thaise douane medewerker hebben die er moeilijk over gaat doen. De straffen echt niet mis.
Dus neem het risico alsjeblieft niet!!

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:19

IsabelHx schreef:
alsjeblief NIET doen.
Diazepam staat op de opiaten lijst. 1 pilletje zal vaak niet moeilijk over gedaan worden, maar je moet maar net een chagerijnige thaise douane medewerker hebben die er moeilijk over gaat doen. De straffen echt niet mis.
Dus neem het risico alsjeblieft niet!!

Je haalt 2 mensen door elkaar. ;) Ik ga naar Marokko toe.
Ik heb het overlegd bij de huisarts en die gaf aan, dat een doktersverklaring niet nodig was vandaar.