Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

M_D_H schreef:Tot ze het een keertje wel opmerken (honden die aanslaan oid) en dan heb je een groot probleem.
Gewoon het risico niet nemen en niet luisteren naar de mensen die het wel doen.
Het zou namelijk wel heel banketstaaf zijn als er nou net bij jou iets opvalt en jij vervolgens levenslang krijgt of de doodstraf... er zijn mensen om minder ter dood veroordeeld daar
Heb je eigenlijk al eerder gevlogen?
Het is niet dat je een koffer vol XTC meesleept, en daarbuiten bestaat er ook zoiets als een ambassade die dit soort dingen voor je kan regelen.
Word je ook vrij rustig van. rocky_1995 schreef:Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Ik ga sowieso morgen naar de huisarts toe daarvoor en voor eventuele inentingen. Ik kan absoluut niet zonder de diazepam, omdat de kans dan te groot is, dat ik volledig verkramp en ook teveel pijn krijg.
_Dominique schreef:Ja hoor!De laatste keer was in juli. Sinds die (heen)vlucht ben ik enorm bang geworden.
@Shilady ja maar het moet wel door de douane kunnen en ook weer terug.
Emmaa_ schreef:rocky_1995 schreef:Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Ik ga sowieso morgen naar de huisarts toe daarvoor en voor eventuele inentingen. Ik kan absoluut niet zonder de diazepam, omdat de kans dan te groot is, dat ik volledig verkramp en ook teveel pijn krijg.
Marokko valt niet onder Schengen dus ik gok dat je het gewoon met een medicijnenpaspoort erbij mee kan krijgen. Zou het voor de zekerheid nog even navragen bij de huisarts, die kan dan eventueel wat meer voor je regelen. Nadeel is wel dat je sowieso te laat bent voor een schengenverklaring, daar gaat soms best wat tijd in zitten.
speurneusc schreef:kijk pilletje wordt nu al weer een stripje...
en ja, ze pakken je ook op 1 pilletje als ze het opmerken (ik heb met mijn narcotica speurhond in Amerika getraind en examen gedaan, ben daar dus ook ingelijfd als hulp sheriff en als een hond aansloeg al waren het maar kruimeltjes dan werd je er echt uitgehaald, strafmaat word later door de rechter wel bepaald)
Zelf ook eens aangehouden en helemaal tot op bot gefouilleerd ook de honden die erbij waren, de honden box had namelijk in de auto naast de explosieven trainingskoffer gestaan en de geur was aan de kennel blijven hangen, wat dus resulteerde in groot alarm bij de snuffelkast. En dan was ik zelfs helemaal geregistreerd en gescreend e.d. Gelukkig was de trainer die ons wegbracht nog niet ver weg en die kon na grondig onderzoek verklaren waarom het alarm afging, anders zat ik nu niet thuis op de bank.
LovingTweety schreef:Wat doet iedereen hier moeilijk om een doktersverklaring? Als je huisarts dit zelf heeft uitgeschreven is zo'n briefje in 5 minuten gemaakt. Je wilt niet weten hoe vaak ik ze moet opsturen naar mensen.
Emmaa_ schreef:M_D_H schreef:Tot ze het een keertje wel opmerken (honden die aanslaan oid) en dan heb je een groot probleem.
Gewoon het risico niet nemen en niet luisteren naar de mensen die het wel doen.
Het zou namelijk wel heel banketstaaf zijn als er nou net bij jou iets opvalt en jij vervolgens levenslang krijgt of de doodstraf... er zijn mensen om minder ter dood veroordeeld daar
Heb je eigenlijk al eerder gevlogen?
Joh, ook in Thailand krijg je echt niet de doodstraf als je 2 pilletjes diazepam bij je hebt hoorHet is niet dat je een koffer vol XTC meesleept, en daarbuiten bestaat er ook zoiets als een ambassade die dit soort dingen voor je kan regelen.

rocky_1995 schreef:Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Kentaro schreef:rocky_1995 schreef:Ik ben blij, dat ik dit topic lees. Ik ga namelijk 17 maart naar Marokko toe en ik heb ook diazepam, maar dan als dagelijkse medicatie als spierverslapper. Weten jullie toevallig of je het voor Marokko ook via de ambassade moet regelen, als je het in je ruimbagage doet of is dan een medicatiepaspoort voldoende?
Voor Marokko heb je een Engelstalige medische verklaring nodig.
IsabelHx schreef:alsjeblief NIET doen.
Diazepam staat op de opiaten lijst. 1 pilletje zal vaak niet moeilijk over gedaan worden, maar je moet maar net een chagerijnige thaise douane medewerker hebben die er moeilijk over gaat doen. De straffen echt niet mis.
Dus neem het risico alsjeblieft niet!!
Ik ga naar Marokko toe.