Ben ik daarin in de enige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ben ik daarin in de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:33

Ik praat in mezelf en tegen dingen om me heen. Maar dat van die wasknijpers en touwtjes ben ik te lui voor.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:43

Ik praat niet tegen mezelf in de auto, ik rijd ook nog geen auto :+
Bij mij moeten de touwtjes ook altijd dezelfde lengte hebben. En als ik de was ophang, moeten de knijpers wel allebei dezelfde kleur hebben. Maar ze hoefen niet in dezelfde kleur als het shirt zelf.

Ik kan er ook echt niet tegen als een lijn niet recht is, ik heb altijd een geodriehoek nodig. Ik kan niet even snel een woordje onderstrepen, nee eerst een geo zoeken :')

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:50

ellepel schreef:
Hilary schreef:
Wij kunnen kletsen, ellepel :D Welke kleur eet je eerst? Ik de bruine :9

Oh nee, eerst waar ik de minste kleur van heb, dus als er 1 bruine in zit gaat die wel eerst haha :D

Altijd eerst blauw.. Groen.. Rood.. Geel.. Oranje.. Bruin.. Meest favoriete kleur eerst..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:57

Ik praat ook in mezelf, tijdens het wandelen met de hond. Maar ik ben slechthorend en hoor het dus niet als er iemand aankomt. Dat levert vreemde blikken op. (in de winter heb ik ook nog een best rare muts op...)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:59

Ik praat ook tegen mezelf. Dan ben ik nooit alleen :')

Verder heeft iedereen wel bepaalde trekjes. Ik wil dat alle kopjes in de kast met het oortje dezelfde kant op staan. Staat gewoon netter.

Zie het dat iedereen een eigen barcode heeft. Ene streepje is dikker dan 't andere. Dat wil zeggen dat iedereen eigenschappen heeft in eigen waarde. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:01

Athelas schreef:
Oh, en met mes en vork vasthouden tijdens het eten. Als ik snij met mijn mes moet die in mijn rechter hand zitten, maar als ik iets met mijn vork in mijn mond stop moet mijn vork ook in mij rechterhand liggen. Dus zo wissel ik de hele tijd om. :')
.

Haha, doe ik ook _O-

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:12

Ja hier ook het mes-en-vork wissel gedoe.

Ik praat ook vaak tegen mezelf vooral als ik iets doms doe of om mezelf rustig te houden. De katten worden volgens mij ook gek van mij daar praat ik ook de hele tijd tegen. Een van de 2 miauwt vaak heel lief terug, zo van: baas, ben je wel helemaal goed? :') ik doe het ook tegen mijn paard trouwens.

En ik heb behoorlijk veel OCD trekjes. Gelukkig ben ik hierin altijd veel gecorrigeerd dus het is te hanteren maar my God. Als je mij mijn gang laat gaan dan weet ik zeker dat ik na een tijdje zo mee kan met dat programma levenslang met dwang.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:30

Oh ik heb er best een aantal... :')

- Ik probeer altijd als ik alleen in de auto zit een tweede stem mee te zingen met liedjes
- Ik kan genieten van foto's van mega gezond eten, alhoewel ik zelf nooit kook (woon bij ouders) en nooit mega gezond eet
- Ik kan niet tegen rommels van anderen, maar mijn eigen kamer is één grote rommel, maar wel een georganiseerde rommel (ik kan alles vinden :+)
- Ik heb een afdroog-ritueel na het douchen. Een hele volgorde waarin ik af moet drogen. :')

En zo zou ik er nog een heleboel op kunnen noemen...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:32

Over het afdrogen en de vork en tegen de kat zeuren die het terug doet kan ik meepraten. Ik moet eigenlijk een dag lang bijhouden wat ik doe en dan de rare dinen er uit halen, maar hoe ooit? :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:58

Er schieten me nog twee te binnen.
Als ik ga douchen dan moet mijn pyama op het krukje liggen. Mijn kleren die in de was moeten, links van het krukje en mijn broek of vest die ik de volgende dag nog een keer aan wil doen die moeten rechts liggen. Op een andere plek mogen ze niet liggen. :D
En ook met mijn naaldjes voor mijn bloed meter. Die hebben allemaal leuke kleurtjes. Dus als ik zo n handje pak en bij het metertje in het zakje stop. Dan moet ik eerst zorgen dat er van alle kleuren even veel naaldjes zijn. Dus eerst maak ik de overvloed aan een bepaalde kleur op. Dan, als ik van alle naaldjes een gelijk aantal heb, dan ga ik ze omstebeurt gebruiken. De minst mooie kleur eerst. Tot ik van elk kleurtje nog maar 1 naaldje heb. Dan maak ik die ook op van minst mooie kleur naar mooiste kleur. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:17

Hier ook wel een gevalletje ocd.

- Als ik achterin de auto zit moet en zal ik achter de bestuurder zitten.
- Eerst linkersok en ook bij schoenen links eerst.
- In een restaurant wil ik nooit in het midden zitten, altijd bij een muur zodat ik het overzicht houd
- Met spelletjes op telefoon moet ik een aantal punten halen

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:22

Hilary schreef:
Ik trek eerst mijn rechtersok aan, dan pas m'n linker. Eerst rechterbeen in broek, dan links. Eerst rechterschoen, dan links. Eerste traptrede op of af met rechterbeen.
En schilderijen/fotolijstjes moeten recht hangen :j

Herkenbaar!

M&M's sorteer ik ook op kleur, en eet het in de volgorde van minst mooie- naar mooie kleur.
Ik wil altijd rechts in de auto zitten, of dat nou voorin of achterin is.
En ook in een restaurant een tafeltje aan/naast de muur.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:31

Als iemand een losse haar op zijn kleding heeft moet die er af.
Had het een tijdje bijna obsessief, dat ik het ook bij onbekenden in de supermarkt wilde doen maar dat heb ik altijd kunnen onderdrukken :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:35

Ach iedereen heeft zo zijn vorm van autisme. Zo vind ik het heerlijk om de een volle vaatwasser te herindelen. Dus de kopjes bij de kopjes en op kleur, glazen bij glazen, oren dezelfde kant op. Messen bij messen, vorken bij vorken, kaasschaaf apart en zo kan ik nog even doorgaan. Spiegelen was ik ook erg goed in in de winkel. Alle potje verf stonden prachtig en allemaal precies hetzelfde :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:40

het praten tijdens het autorijden _O-
mijn instructeur word gek van me :') zeg zelfs hardop in welke versnelling ik de bocht moet nemen enzo :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 04:35

Ik praat ook altijd heel veel tegen mijn kat :'). Ik heb het idee dat ze het wel waardeert. Als ik begin te praten, komt ze naar me toe en begint me onder te kwijlen en kopjes te geven. Toch nog iemand die vindt dat ik niet teveel ratel :+. Mijn vriend kijkt me soms ook wel echt aan van.. uuhh..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 06:11

Ik werk regelmatig in mijn uppie op het laboratorium. Laten we zeggen dat alle apparatuur namen heeft en mijn geklets aan moet horen...
Poco loco. Nee. Absoluut niet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:59

Het volume van de tv/radio moet altijd op een even getal staan :j

Ohja en praat tegen mijn kamerplantjes als ik ze aan het verzorgen ben. En altijd tegen Harry, mijn vis. Hij is al stok oud dus hij doet het er goed op :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:18

De bedden moeten strak opgemaakt zijn voordat ik weg ga
Knijpers moeten per kledingstuk dezelfde kleur zijn én per waslijn om en om (k heb alleen witte en blauwe knijpers)
Alle schoenen moeten paar aan paar recht staan in de kast
Vaatwasser moet in vast patroon zijn ingedeeld en als dat niet klopt doe ik t over
Kussenslopen moeten met de dichte kant naar de deur liggen
Kussens moeten in een bepaalde volgorde op de bank
Radio en tv volume moeten op een even getal
Producten in kast en koelkast moeten fifo

....

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:21

Ja! Touwtjes hangen bij mij ook op dezelfde hoogte, maar doe het wel alleen bij mezelf.

En ja, als ik alleen moet autorijden dan doe ik alsof er iemand langs me zit waarmee ik hele conversaties kan voeren! Vaak nog in het Engels ook ( vraag me niet waarom! ).

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:06

_mexx_lady_ schreef:
Ja! Touwtjes hangen bij mij ook op dezelfde hoogte, maar doe het wel alleen bij mezelf.

En ja, als ik alleen moet autorijden dan doe ik alsof er iemand langs me zit waarmee ik hele conversaties kan voeren! Vaak nog in het Engels ook ( vraag me niet waarom! ).

Waarom?? :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:09

Ik: "heb je Harry bij je?"
Vriendin 1: >;)
Vriendin 2: "ja, hij ligt achterin. En Buck zit in m'n tas."
Vriendin 1: :?

Harry is de heggenschaar, Buck het klapmes.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:40

Tijdens het sporten moet op de cardio apparaten altijd een heel getal zijn, en dan het liefste nog de tijd, calorieën en de afstand :')
ik kan er niet tegen als de tijd om is en ik bijvoorbeeld 112 calorieën heb verbrand :')

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:45

Herkenbaar allemaal, zeker dat alles een even getal moet zijn :D

Ik heb een eigen kantoor en meestal zie ik dan heel de dag geen mensen, soms een collega, en ik betrap mijzelf steeds vaker dat ik na een dag werken tegen mijn hond praat :') terwijl ik voorheen altijd mensen voor gek verklaarde die tegen hun hond aan het praten waren...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:49

Ik geloof dat iedereen zo zijn trekjes heeft.

Ik kan er niet tegen als zaken niet handigs zijn ingericht. Neem de vaatwasser -> hij moet zo effectief mogelijk ingericht zijn.
De la met kopjes/glazen _> effectief betekend natuurlijk ook alle oortjes dezelfde kan uit, glazen bij glazen en mokken bij mokken.
De bestek la, verschrikkelijk als de koffielepels bij de dessertlepels liggen…

Terwijl ik ook nog best slordig kan zijn af en toe.