Een bruiloft filmen....hoe kleed je je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een bruiloft filmen....hoe kleed je je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:50

Als ik een bruiloft fotografeer dan ben ik gewoon in het net. Een nette broek, zwarte enkel-laarsjes, een blouse en eventueel een colbertje. Ik val dus prima tussen de andere gasten, voel me daar zelf ook het beste bij.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:50

Misschien je bedrijfslogo op een jasje/ blouse laten drukken?
Ik vind korte mouwen echt geen gezicht op een bruiloft.
Kaartjes wel meenemen en alleen geven als iemand er om vraagt maar uitdelen echt een no go en een bord bij de ingang?!? als de kok, de fotograaf, de zaalverhuurder, visagist, dj, bakker, enz dat nou ook gaan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:52

Kaartjes inderdaad in je zak, als iemand echt geïnteresseerd is vragen ze er wel om, zij het rechtstreeks bij jou, zij het achteraf aan het bruidspaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:57

Gillbo schreef:
Misschien je bedrijfslogo op een jasje/ blouse laten drukken?
Ik vind korte mouwen echt geen gezicht op een bruiloft.
Kaartjes wel meenemen en alleen geven als iemand er om vraagt maar uitdelen echt een no go en een bord bij de ingang?!? als de kok, de fotograaf, de zaalverhuurder, visagist, dj, bakker, enz dat nou ook gaan doen

Bij ons gebeurd dat wel (van de fotograaf).
Geen groot bord, maar vaak wel een tafeltje met wat visitekaartjes.

Zaalverhuurder hoeft niet... die naam staat groot op het pand :+
Daarnaast hebben bandjes wel vaak een bord met naam op het podium of staat hun naam op bv het drumstel.
Vaak hebben ze daar ook wel kaartjes liggen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:59

Als ik een trouw fotografeer doe ik gewoon nette 'zondags' kleding aan, maar als vrouw natuurlijk ook geen chique kleedje, net zoals ik als man geen pak zou aan doen.

Een geklede broek, een hemdje lijkt me goed.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:07

Ik ben al een aantal keer op een bruiloft geweest, maar heb hier de fotograaf/cameraman alleen herkend aan de camera. Met andere woorden, ze gingen gekleed zoals de rest van de gasten op de bruiloft. Het ligt er een beetje aan wat de dresscode is, maar ik denk dat je wel weg komt met een donkere (nette) (spijker)broek, een net shirt of blouse en een colbertje. Maar als je echt save wil spelen, zou ik het gewoon even aan het bruidspaar vragen wat zij verwachten :) .
Als reclame zou ik inderdaad visitekaartjes bij je dragen en deze ergens neerleggen (in overleg met het bruidspaar natuurlijk.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:16

Ik heb op 100+ bruiloften gewerkt en nog nooit gezien dat een fotograaf/filmer promo-kleding aan had. Altijd nette kleding waarmee degene opging in de menigte. Overigens is het continue dragen van een camera opvallend genoeg op zo een dag.

Ik heb ook nog nooit gezien dat iemand visitekaartjes neer legde of posters ophing. Vind het persoonlijk stijlloos en foto's of een film worden sowieso met de bruiloftsgasten gedeeld. Als je goed werk hebt geleverd dan is dat reclame genoeg en zullen potentiële klanten je gegevens via het bruidspaar vragen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:06

Ik vind dat kaartjes wegleggen / uitdelen wel kan, uitdelen natuurlijk als men er achter vraagt. Wegleggen in overleg met het koppel :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:31

Bedankt voor alle reacties! Als ik het zo lees denk ik dat het het slimste is om gewoon net gekleed te gaan inderdaad. En zorgen dat ik kaartjes bij me heb.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:18

Mws => LZP

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:54

Ik zou er echt niet van gediend zijn als onze fotograaf / videograaf gekleed kwam in iets met reclame erop. Sowieso reclame maken op een bruiloft vind ik not done.