Ik zeg er dan ook wel wat van. Het staat met koeienletters op de ramen, kleine moeite om je eraan te houden toch?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zeg er dan ook wel wat van. Het staat met koeienletters op de ramen, kleine moeite om je eraan te houden toch?
Alsjeblieft zeg. Overdreven gedoe. Doe gewoon oordoppen is als je niets van een ander wilt horen.
Chasey schreef:Mensen zouden eens wat minder aan elkaar moeten gaan ergeren, wordt de wereld stuk vrolijker van.![]()
Snap best dat het vervelend is en dat je daar niet moet gaan zitten als je uitgebreid wilt gaan zitten kletsen. Maar moet je dan de hele tijd je bek houden, ook als je bijvoorbeeld iets ziet buiten en dat even wil delen?Alsjeblieft zeg. Overdreven gedoe. Doe gewoon oordoppen is als je niets van een ander wilt horen.
Je mag best wel eventjes éen of twee zinnetjes zeggen, maar als je niet alleen reist waarom zou je er dan uberhaupt gaan zitten? Als het echt zo druk is dat je er niet doorheen komt en verplicht in die coupe moet staan is het vaak toch al lang niet stil meer, en in alle andere gevallen is het op de stoeltjes op de gang ook prima vertoeven. Maartje1990 schreef:Tjonge... Zie dat er hier dus ook van die mensen zijn die het normasl vinden om "maar even iets" te zeggen. In de stiltecoupe hoort het gewoon stil te zijn. Wil je dat niet. Prima. Maar ga dsn ergens anders zitten. De rest van de trein is nl géén stiltecoupe
janderegelaa schreef:Maartje1990 schreef:Tjonge... Zie dat er hier dus ook van die mensen zijn die het normasl vinden om "maar even iets" te zeggen. In de stiltecoupe hoort het gewoon stil te zijn. Wil je dat niet. Prima. Maar ga dsn ergens anders zitten. De rest van de trein is nl géén stiltecoupe
Maar wel vol. En dus geen zitplaats.
. Mij maakt het niet uit waar ik zit in de trein. Wel vind ik dat de stiltecoupés alleen buiten de spits moeten gelden, in de spits is er zo weinig plek dat ik vind dat mensen die gewoon willen praten daar ook moeten kunnen zitten (wellicht wel op gematigd niveau) chanel1985 schreef:Men moet inderdaad maar ergens anders gaan zitten als men wilt praten, maar als het in de spits is en de trein is vol dan kan men soms niet anders dan in de stilte coupé gaan staan. Verwachten dat het dan muisstil is, als men als sardienen in een blik in het gangpad staan, is dan denk ik ook een beetje een eis die niet echt realistisch is.
Dus buiten de spits, zou daar streng op toegezien moeten worden, tijdens de spits, zou men wat toleranter moeten zijn of ze afschaffen als dat niet kan.
Dat zijn de mensen die daar 's ochtends zitten te ontbijten, wakker zitten te worden, hun make-up doen, tentamen leren enz. Die mensen zijn naadloos op elkaar ingespeeld. Als je daar dan tussen gaat zitten met je kakelende collega, of met een horde kinderen, dan kun je natuurlijk verwachten dat dat niet goed gaat. Nessie schreef:Zachtjes praten vind ik geen probleem, maar die mensen die ongestoord een appel gaan zitten eten vind ik verschrikkelijk haha. Mij maakt het niet uit waar ik zit in de trein. Wel vind ik dat de stiltecoupés alleen buiten de spits moeten gelden, in de spits is er zo weinig plek dat ik vind dat mensen die gewoon willen praten daar ook moeten kunnen zitten (wellicht wel op gematigd niveau)
Szan schreef:Maar bewust (bijvoorbeeld) je telefoongesprek heel luidruchtig en lang voortzetten als je net vriendelijk (!) bent aangesproken op de stiltecoupé, tja, dat vind ik asociaal.