mag website zomaar mijn foto gebruiken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:22

Ik denk dat je bij wedstrijden vaak beter geen foto met een logo in kan sturen. Dat is namelijk vaak toch een beetje een foto verpester, het is bovendien toch ook helemaal niet handig als er nog meer logo's bij staan als zo'n bedrijf zo'n foto dan als winnaar wil publiceren etc. Ik denk dat het je kansen nogal verpest. Bovendien was de voorwaarde bij deze wedstrijd dat de foto bewerkt mocht worden in theorie hadden ze hem er dus net zo hard weer af kunnen shoppen en had ie alsnog zo op de website kunnen staan. Bij dat soort dingen moet je gewoon goed op de voorwaarden letten als je het belangrijk vind dat je foto echt alleen voor die wedstrijd gebruikt zal worden.

Voor foto's in het algemeen publiceren kan je altijd gewoon je naam erop zetten als je dat belangrijk vind. Persoonlijk vind ik het vaak erg zonde van de foto en je hebt eigenlijk niet echt meer rechten als er iets gebeurt met je foto's enkel maak je het iemand die je foto (zonder naamsvermelding) wil gebruiken wat moeilijker.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:31

Zoe_97 schreef:
Mioux schreef:
ben ik ook geweest :)

erg leuk park he! zo jammer dat ik 2 uur moet rijden om er te komen, anders zat ik er wel elk weekend :D

klopt haha was er in de buurt op vakantie, anders zou ik t ook niet doen hoor !

Afbeelding

vond deze dieren ook prachtig daar.

Maar ontopic, je kan wel eventueel watermerk er half doorzichtig in maken, bv in t midden ergens, dat niet de gehele foto verpest word

Zoe_97

Re: mag website zomaar mijn foto gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 16:36

die dieren waren inderdaad erg leuk!

Dankje voor de tips allemaal. Ik twijfel nog of ik watermerk ga gebruiken, voor dingen als dit (wedstrijd) is het sowieso niet handig, want dan win je niet of halen ze het er gewoon af. En voor de rest del ik mijn foto's enkel onder mijn fb vrienden of af en toe hier op bokt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:37

Erg mooie foto.Ik heb ook wel eens foto's afgestaan van iets heel anders die later zonder vermelding van mijn naam zelfs gebruikt zij voor de frontpagina van een tijdschrift.Volgende keer duidelijker zijn over je auteursrecht voordat je iets afstaat.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:47

NM -> LZP