Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSwanHeart schreef:Zo'n inkomenseis is niet altijd even hard. Mijn vriend en ik huren een woning, maar hebben geen vast inkomen, en zeker geen inkomen dat 3 keer de huur is. Toch heeft de verhuurder ons de woning gegeven, terwijl er meer gegadigden waren. Als je particulier huurt, is geld vaak niet het enige. Het moet ook klikken met de verhuurder, en daar kan je geluk mee hebben.
Overigens zou ik proberen om een woning onder de 700 euro te vinden, daar kan je namelijk huurtoeslag op krijgen. Scheelt zo 300 euro in de maand.
Szan schreef:In welke regio van Zuid-Holland zoeken jullie iets?
Hier zou je voor dat bedrag met die eisen een leuke studio (+ minikeuken + minibadkamer) kunnen huren. Maar die zijn meestal slechts één persoon.
En nogmaals: zouden jullie ouders niet garant willen staan?
Ik denk dat ze dat wel zouden willen namelijk.
Ja we hebben echt niet veel eisen, het liefst zouden we de slaapkamer dan wel apart hebben en de keuken en badkamer niet gedeeld.
_Zsazsa_ schreef:xSwanHeart schreef:Zo'n inkomenseis is niet altijd even hard. Mijn vriend en ik huren een woning, maar hebben geen vast inkomen, en zeker geen inkomen dat 3 keer de huur is. Toch heeft de verhuurder ons de woning gegeven, terwijl er meer gegadigden waren. Als je particulier huurt, is geld vaak niet het enige. Het moet ook klikken met de verhuurder, en daar kan je geluk mee hebben.
Overigens zou ik proberen om een woning onder de 700 euro te vinden, daar kan je namelijk huurtoeslag op krijgen. Scheelt zo 300 euro in de maand.
Huurtoeslag krijg je niet bij particulier huren. En voor iets anders (sociaal of stichting) huren moet je een vast inkomen hebben. Ook veel particulieren willen een vast inkomen zien, bovendien is particulier huren vaak weer veel duurder.
_Dominique schreef:Szan schreef:In welke regio van Zuid-Holland zoeken jullie iets?
Hier zou je voor dat bedrag met die eisen een leuke studio (+ minikeuken + minibadkamer) kunnen huren. Maar die zijn meestal slechts één persoon.
En nogmaals: zouden jullie ouders niet garant willen staan?
Daar gaan we met hun even over zitten!Ik denk dat ze dat wel zouden willen namelijk.
Regio Den Haag/Leiden/Leidschendam/Voorburg. Die hoek een beetje.Ja we hebben echt niet veel eisen, het liefst zouden we de slaapkamer dan wel apart hebben en de keuken en badkamer niet gedeeld.
Zulke studio's zijn idd vaak voor 1 persoon. Het is toch ''illegaal'' om dan alsnog met zijn 2 er in te gaan wonen? Zeg maar dat als een van de 2 een vaste logé is.
_Zsazsa_ schreef:Wat jij zoekt kun je misschien krijgen via anti kraak. Ook bij een sociale huurwoning moet je een vast inkomen kunnen laten zien.
tamary schreef:_Zsazsa_ schreef:Wat jij zoekt kun je misschien krijgen via anti kraak. Ook bij een sociale huurwoning moet je een vast inkomen kunnen laten zien.
Sociale huur komt in aanmerking voor huurtoeslag + valt binnen betaalbare huur met bijstand. Er is dus altijd genoeg inkomen mogelijk om de huur te betalen. Zelf in deze situatie gezeten, was geen enkel probleem.
_Zsazsa_ schreef:Heb t even gecheckt bij, krijg je indd wel maar ik dacht dat dan onder de 600,- was.
shilady schreef:Hier op deze website vind je hele goedkope huurwoningen deze bv is maar 120 per maand http://www.interveste.nl/kandidaten/tij ... gestel/377
We willen ons dan graag bij zo'n bureau inschrijven, dus mocht iemand daar ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag! _Zsazsa_ schreef:xSwanHeart schreef:Zo'n inkomenseis is niet altijd even hard. Mijn vriend en ik huren een woning, maar hebben geen vast inkomen, en zeker geen inkomen dat 3 keer de huur is. Toch heeft de verhuurder ons de woning gegeven, terwijl er meer gegadigden waren. Als je particulier huurt, is geld vaak niet het enige. Het moet ook klikken met de verhuurder, en daar kan je geluk mee hebben.
Huurtoeslag krijg je niet bij particulier huren. En voor iets anders (sociaal of stichting) huren moet je een vast inkomen hebben. Ook veel particulieren willen een vast inkomen zien, bovendien is particulier huren vaak weer veel duurder.