hulp gevraagd bij opbouw website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:54

_San87_ schreef:
Daarnaast is een website bouwen echt niet per se kattepis. Helemaal niet als je een custom made website wilt. Daar betaal je gewoon voor (en terecht, overigens... Gaat flink wat werk in zitten).

Maar Wordpress is inderdaad een goede tip. Basis HTML/CSS is niet moeilijk en er staan meer dan genoeg how to's op internet. Gaat alsnog werk in zitten, dat houd je toch. Maar minder dan wanneer je from scratch een website gaat bouwen.

Dit inderdaad. Een goede website kost geld.

WordPress of via andere kanalen of andere open source kan, maar dat is zo te lezen niet echt voor TS geschikt aangezien er ook nog tijd in gaat zitten om basis html en css te leren wil je echt dingen goed kunnen aanpassen.
Het is vooral belangrijk om te weten wat er percies voor doel zit aan de website en hoe ze deze ongeveer ingericht willen hebben om te kunnen zeggen of het haalbaar is om zelf wat te maken, of iemand met basis ervaring die dit kan of dat er echt ook nog een stuk maatwerk aan te pas moet komen.
Zo zeggen dat TS zich in kan lezen en daarna een WordPress( of welk ander kanaal) kan opzetten is alleen van toepassing als de basis van de basis gebruikt wordt als het ware.

Ts de webdesigner is de persoon wie de website bouwt.
De bestanden waarmee je gewerkt hebt zijn van xgettext zo te zien, maar dit ken ik zelf niet.

Als de website nog niet online is, hoe bekijk je deze dan?
Zodra er niet meer alleen via een local device wordt gewerkt moet een website ook al is deze niet af online op een server om er überhaupt bij te komen, vaak wordt dan gewerkt met subdomeinen zodat deze niet te vinden is.
Dus hoe bereik jij de website?

Yinnar

Re: hulp gevraagd bij opbouw website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 22:23

Ik heb de inlogcodes dus ik kan de website bekijken.

karlli

Re: hulp gevraagd bij opbouw website

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:25

Maar dan staat de website dus op een server online anders kun je er überhaupt niet bij ;)

Maar vraag rest dus nog wat er van de site verwacht wordt en of het dan mogelijk is dit zelf te doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 23:09

karlli schreef:
Maar dan staat de website dus op een server online anders kun je er überhaupt niet bij ;)

Maar vraag rest dus nog wat er van de site verwacht wordt en of het dan mogelijk is dit zelf te doen.

Het is voor een stichting die Roemeense honden ter adoptie aanbiedt. Dus daar draait het met name om. De honden die geadopteerd kunnen worden voorstellen. Dat is het belangrijkste. Daarnaast uiteraard nog andere menu opties. Voorstellen, verhalen van adoptanten, nieuws etc. etc.
Ik denk dat ik het grotendeels zelf kan maar heb hulp nodig bij waar ik vastloop. Daarom vraag ik hier of iemand mij wilt helpen. Dus wil iemand mij helpen bij het opbouwen van een website?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:20

Als je het zelf wil doen zijn er online al heeeeel veel handleidingen voor Wordpress. Zeker als je ook in het Engels zoekt. Daar zou ik mee beginnen. 'Hulp bij het opbouwen van een website' is zó breed...het scheelt nogal of je alleen wil weten welke plugin handig is of hoe je het lettertype aanpast, of dat je geen flauw idee hebt hoe code werkt en je voor elke aanpassing uitleg nodig hebt. Ik wil je gerust helpen, maar daar heb ik geen uren de tijd voor. ;)

Als je toch liever wil dat iemand anders de website bouwt zou ik daar wat geld voor opzij zetten. Je ziet nu het resultaat van gratis werk, en voor 200 euro kan je al een prima eenvoudige website krijgen. Ik snap dat dat niet ideaal is, maar een nette website is wel belangrijk.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:22

Dani schreef:
Als je het zelf wil doen zijn er online al heeeeel veel handleidingen voor Wordpress. Zeker als je ook in het Engels zoekt. Daar zou ik mee beginnen. 'Hulp bij het opbouwen van een website' is zó breed...het scheelt nogal of je alleen wil weten welke plugin handig is of hoe je het lettertype aanpast, of dat je geen flauw idee hebt hoe code werkt en je voor elke aanpassing uitleg nodig hebt. Ik wil je gerust helpen, maar daar heb ik geen uren de tijd voor. ;)

Als je toch liever wil dat iemand anders de website bouwt zou ik daar wat geld voor opzij zetten. Je ziet nu het resultaat van gratis werk, en voor 200 euro kan je al een prima eenvoudige website krijgen. Ik snap dat dat niet ideaal is, maar een nette website is wel belangrijk.

Exact dit.
Ik snap dat het lastig is maar ik krijg steeds meer het idee dat je zelf ook niet goed weet wat je wilt hebben, of dit niet goed kan omschrijven.
Hoe zie je dit voor je? Heb je voorbeelden van bv. andere websites die kwa structuur weergeven wat je zoekt? En voorbeelden kwa styling bv? Met verwachtingen snap ik dat er menu's moeten komen met metname de verhalen en de adoptiehonden, maar dit is echt nog de basis om een goed idee te krijgen heb je over het algemeen een stuk meer informatie nodig.

Verder heb ik het idee dat je veeel meer hulp nodig hebt dan alleen bij specifieke kleine problemen als plugins, juist ook omdat je op redelijk simpele vragen hier geen antwoorden weet, dat is niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik denk dus dat het beter is om gewoon iemand op te zoeken en alles uit handen te geven en gewoon een goedkope betaalde website aan te schaffen.

Ik wil trouwens best helpen, maar zoals Dani aangeeft zit ik ook een beetje, daarnaast ben ik zelf niet heel bekend met Wordpress. Daarnaast heb ik het idee dat er eerst nog heel wat uurtjes gaan zitten in het uitwerken van de structuur van de website.

Ook is het erg belangrijk om er over na te denken wie uiteindelijk alle content van de website up to date te houden, ga je dit zelf doen?Hoe vaak moet dit dan gedaan worden en heb je daar dan zelf ook echt de tijd voor? Of zijn er mensen van de stichting die dit gaan doen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 14:01

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten. Daarom vraag ik hulp. Ik heb eerder een website opgezet. Dat was ook een kant en klare met diverse keuzes van templates en kleur, et .etc. Dat is denk ik voor mij het makkelijkste. Ik weet precies wat ik wil. Misschien dat ik niet duidelijk overkom maar dat gaat nu eenmaal niet makkelijk via berichten. Vooral als je de vakjargon niet beheerst. Ik denk dat het voor mij het makkelijkste is om de website in de 1e reactie als voorbeeld te hanteren. Daar kan ik vast wat moois van maken. Het moet gewoon niet te technisch worden en zeker niet in het Engels. Gewoon simpel en in het Nederlands. Ik ga denk ik maar eens beginnen en kijk waar het schip strandt. Ik denk dat door gebrek aan kennis ik het niet duidelijk kan maken aan jullie op schrift. Bedankt voor de tips in ieder geval.