xEmily schreef:Weet je ... ik interesseer me enorm in dit onderwerp en heb er wel ambitie voor.
Maar het gaat gewoon niet, het is te duur om bewust te leven. Zelf hebben we echt een budget voor voedsel bijvoorbeeld, bijna al het voedsel wat goedkoop is zit in verpakkingen ...
Tuurlijk kan ik de kleine dingen wel doen, bij fruit geen zakje eromheen, ik heb altijd mijn eigen tas bij bv, maar ik zou niet weten hoe je bewuster zou kunnen leven zonder er veel meer voor te betalen ...
Afval scheiden hier is geen optie, al het afval van de camping wordt samen opgehaald ...
Bekijk het positief: wat doe je al wél bewust? Goed is soms ook gewoon goed genoeg.
Er is niet 1 maat, 1 slagboom die bepaalt of je al dan niet bewust leeft he. Ik beschouw mezelf als mintgroen en dat vind ik ook prima.
Vergelijk het maar met hoe je een olifant eet: met kleine hapjes. En iedere hap, groot of klein, draagt bij aan het opeten van zo'n immens dier. Net als dat iedere kleine verandering kan bijdragen aan het verminderen van verspilling.