Eisen huis gezinsuitbreiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:58

verootjoo schreef:
Lijkt me prima toch? Zodra baby nr 2 eraan komt kan je altijd nog verhuizen :)

Er zijn zoveel mensen zonder bad, en je hebt tegenwoordig ook van die moderne soort 'teiltjes' voor onder de douche die je als badje kan gebruiken. Maar baby's/kindjes vinden het stromende water vaak ook heerlijk.
Stopcontacten zijn toch in elke huis vlak boven de grond? Hier iig ook, maar daar kun je beveiliging op doen.

Moderne teiltjes zijn niet eens nodig, ik gebruikte gewoon een specikuip en daar heeft ze tot 3,5 jaar prima in kunnen zitten :j
zijn niet stuk te krijgen en daarna weer te gebruiken op stal haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:58

Shanna schreef:
Ik zou dan zeker opzoek gaan naar een andere woning. Als je nu 19 bent heb je nog ruim 2/ 3 jaar de tijd om wat anders te zoeken waar jullie in kunnen groeien, en ook dat kan je helemaal naar je eigen smaak maken natuurlijk! :D

En dan zit je daar in je mooie grote kindproof huis en dan blijkt het niet te lukken.... Terwijl ze in dit huis met veel plezier wonen en net helemaal verbouwd is naar hun wensen :\

Ik zou echt eerst een kind krijgen, en pas als je de ruimte nodig hebt verder gaan zoeken :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:59

Ik zou nu juist nog niet wat anders (en waarschijnlijk ook duurder) zoeken.
Lekker blijven waar je nu bent, heb je minder vaste lasten en meer geld om nog wat leuke dingen te doen.
Als er een kleintje is, kun je altijd nog op zoek gaan naar een andere woning als je dan alsnog groter wilt gaan wonen.

dromertje2

Re: Eisen huis gezinsuitbreiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:03

Wij hebben nu een zoontje van bijna 8 maanden en wonen in een appartement met 2 slaapkamers, hebben een badkamer met alleen een douche, stopcontacten zijn vlak boven de grond ( is toch standaard).
We hebben zelfs geen tuin.
Maar dit gaat perfect, als er een broer of zus zou komen, dan gaan we wel zien voor een groter huisje aar voor nu is het perfect. Waarom iets groters hebben en dus ook grotere maandlasten, als het nog niet nodig is?
Kan je beter wat sparen of het uitgeven aan leuke dingen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:05

Wij zijn begonnen in een huurhuisje waar het aan alle kanten tochtte. Boven 3 mini kamertjes maar geen water. Wc en douche beneden. Alleen plek voor wasmachine beneden, geen droger. Hele steile trap ook. Eerste 6 maanden met onze dochter gewoond en dat ging prima. Badje deden we gewoon beneden in de kleine huiskamer. Waar ook alle was hing van die dag. Na 6 maanden verhuisd naar 170 m2 en 300 m verder van ons oude huis en wát een verademing. Droger aangeschaft, wasmachine op zolder. Heerlijk, geen was meer in huis. Dochter kan inmiddels met 10 maanden de hele woonkamer doorkruipen, zo'n verschil in ruimte. Maar goed terugkomend op het onderwerp, het kan prima. Onze oude buren hebben drie kinderen grootgebracht in het eerst beschreven huisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:10

Ook als het niet blijkt te lukken gaan mensen met een kinderwens vaak opzoek naar mogelijkheden om die wens toch uit te laten komen.

Wij zijn verkeerd-om begonnen (kind kwam eerst en toen de woning) en nog steeds vind ik het ergens wel jammer dat we verhuisd zijn toen ons kindje nog maar 2 was al zijn we er flink op vooruit gegaan en ik zou nooit weer terug willen. Het is toch de emotionele waarde die voor mij aan de baby-kamer hing. In het nieuwe huis heb ik dan ook geprobeerd haar oude kamertje zo goed mogelijk te recreëren al is het toch net iets anders geworden haha.. :')
Liever had ik gelijk in dit huis gestart, dus als je de keuze hebt zou ik het toch in de goede volgorde doen.

Ik zou met al die nadelen in zo'n huis als TS beschrijft niet oud willen worden ook niet met zn 2en, persoonlijk zou ik het als instap huis zien en er niet langer dan 5 jaar willen zitten. Het huis waar we nu zitten zou met zn 2en ook prima passen, dan hebben we misschien wel een kamer te veel maar dat zou dan een prima logeerkamer zijn of ik zou mn werk-opslag daar in neerzetten zodat mijn werkkamer wat ruimer is e.d.. Ik zou in elk geval niet terug willen naar 2 slaapkamers. Enkelglas zou ik ook niet meer willen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening, die is voor iedereen anders dus hoef je niet te delen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-16 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:10

Toen onze kleine meid geboren werd woonde we in een 1 kamer apparaat zonder afsluitbare tuin. Waren wel op zoek naar wat anders. De zwangerschap was gepland. De reden dat we het zo hebben gedaan is mijn leeftijd ik was al in de 30 en je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Wij hadden het geluk snel zwanger te zijn.

Na een half jaar iets groters gevonden maar maar 1 slaapkamer maar wel grote tuin en op een boerderij waar we wisten dat we misschien konden uitgebreide. Is namekijk bij mijn schoonvader op de boerderij. Inmiddels verbouwd en nu grote woonkamer en 3 slaapkamers en 2de kind op komst.

Wat ik wel merkte is toen de kleine ging lopen. Ze pas echt goed ging lopen toen we tijdelijk bij mijn schoonvader zaten en die een Veel grotere woonkamer had.
Bij ons kon ze makkelijk overal komen zonder los te hoeven lopen.

Wij hebben ook geen bad. Kunnen het bad van mijn schoonvader gebruiken maar doe ik eigenlijk nooit.
Ook heb je van die opvouwbare baden voor kinderen die je in je douche kan zetten.

Boven hier trouwens geen verwarring beneden in de woonkamer en keuken een gaskachel.
Op de kamer van de kleine nu nog een gaskachel. Het is een oude boerderij wel met dubbel glas.en bij ons boven ietsje geïsoleerd.

Stopcontact hier ook vlak bij de grond. Goede veiligheid dingen er in en ze kunnen et niet bij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:18

Amandavd schreef:
BloemBloem schreef:
Maar dat is nu precies het punt ..... de "rest" is even wat belangrijker dan
het huis ;)

Ja en dus? Gaat dit topic er over? Nee, dus dat is off topic. TS wil graag de mening van Bokkers over het huis niet over de rest van de situatie. Daar vraagt ze niet om dus dat is niet relevant in dit topic.

Dan is het einde discussie.. TS noemt dingen op die helemaal niet relevant zijn om aan kinderen te beginnen. Financieel, lichamelijk ja.. de locatie van de stopcontacten.. het ontbreken van een bad.. Nee.. Het huis van ts is prima om kinderen in op te laten groeien en ik vind een aantal punten die opgenoemd worden echt absurd.. Vooral die van de stopcontacten. Die zitten bij nieuwbouw standaard beneden.. Koop een oud huis.. is het weer te tochtig of het heeft een te steile trap? Dan zie je werkelijk overal beren op de weg. Sommige dingen moet je gewoon doen.. Klagen over omstandigheden waar je amper invloed op hebt (de buren) heeft geen zin..

Vroeger (en die zijn er nog steeds) had men gezinnen waarbij iedereen op 1 kamer sliep. Samen met je broertjes en zusjes op een kamer. Tegenwoordig brult men al bij een royale 5 kamerige 2-onder-1-kap dat het best wel wat klein is voor een 4-personen gezin.. Geluk maak je niet met het aantal kamers. Er zijn voor kinderen.. dat maakt ze gelukkig. En of dat nu op 85m2 is of op 150m2 dat boeit niet. Je kan je leven niet perfect plannen, om vervolgens te gaan mopperen als iets tegenzit. Het leven is wat er gebeurd terwijl je andere plannen maakt. Deal with it.

Het huis van ts is prima, zeker om te 'beginnen', tenzij ze een paar ton per jaar verdient kan ze beter kijken naar de financiële kant van het plaatje. Dat is belangrijker dan de oppervlakte. Immers een ander huis is tegenwoordig ook niet zomaar gekocht (of gehuurd). Helaas.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-16 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:19

Dat kan je alleen zelf bepalen. Ik ben daar zelf een mooi voorbeeld van:

Wij hebben in 2007 (op de piek net voor de crisis) een masionette gekocht van 95 m2 - 3 ruime slaapkamers - 4 (!) Balkons - 4 en 5 hoog en geen lift - mooi park voorde deur - school in het park.

Prima plek voor kinderen zou je denken. Niks aan de hand.

Door de crisis hebben we een restschuld op het huis dus konden niet makkelijk verhuizen.

Hier mijn dochter en zoon gekregen nu 4 en 2 jaar oud en ik word gek in mijn ivoren toren. Het gebrek aan ruimte, tuin en makkelijk naar buiten gaan is na 8 jaar echt een behoorlijke stressfactor geworden. Ik voel me hier niet thuis met 2 kinderen en dat doet me meer dan ik ooit zou denken.

Inmiddels staat het huis te koop en nemen we de restschuld voor lief.

Wat ik ermee wil zeggen is dat je prioriteiten met kinderen qua wonen kan veranderen en bedenk je echt of jullie types zijn om in een kleinere ruimte met elkaar te leven.

Sommigen kunnen dat wel anderen niet.

Ik ben van (veel) ruimte en een tuin en zeker met kinderen maar dat geldt niet voor iedereen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:26

Dat is heel leuk en aardig Sammie maar totaal off topic. TS vraagt iets over haar woonsituatie, niet over de andere dingen die komen kijken bij kinderen, ik neem aan dat TS daar allang over nagedacht heeft. TS wilt alleen maar weten of de woning die ze nu hebben geschikt is om kinderen in groot te brengen, niet over wat het kost om een kind te krijgen. En wat jij klagen vindt kan voor een andere wel relevant zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:26

@Salsa
Een tuin is het enige wat ik heerlijk vond met (kleine) kinderen.
Zandbakje in de hoek en zomers lekker een badje op kunnen zetten, een watertuin maken enz.

Wij wonen nu "ontzettend" klein, maar dat is/lijkt veel minder erg omdat we nu volledig vrij wonen.
Mijn moeder woont in en grote flat, maar ondanks dat deze heel ruim is, zou ik daar niet in kunnen wonen (nou ja natuurlijk wel als er niets anders is), omdat ik mijn tuintje ontzettend zou missen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:29

Amandavd schreef:
Dat is heel leuk en aardig Sammie maar totaal off topic. TS vraagt iets over haar woonsituatie, niet over de andere dingen die komen kijken bij kinderen, ik neem aan dat TS daar allang over nagedacht heeft. TS wilt alleen maar weten of de woning die ze nu hebben geschikt is om kinderen in groot te brengen, niet over wat het kost om een kind te krijgen. En wat jij klagen vindt kan voor een andere wel relevant zijn.

Amanda, de financiën hebben toch ook invloed op een eventuele
nieuwe woonsituatie ......

Wellicht hogere maandlasten, dus minder voor het kind etc.

Dat is waar ik haar op wil attenderen. Dan kan jij dat allemaal wel volledig offtopic vinden, maar geld is hoe dan ook belangrijk voor wat zij in haar OP vraagt ;)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:32

Amandavd schreef:

Het is echt heel bijzonder inderdaad dat TS vraagt om meningen over of de woonruimte geschikt is, en dat er bokkers zijn die het dan opeens over compleet andere dingen gaan hebben :')
Of zelfs bepalen dat als de rest in orde is het dan einde discussie moet zijn :=

TS, je woonruimte klinkt prima om er in elk geval de eerste paar jaar een kindje bij te hebben! Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar meer ruimte wanneer zo'n uk gaat lopen en rennen en spelen, maar het is niet noodzakelijk lijkt me. Er worden veel kinderen groot in een flatje in de stad zonder tuin en met minder woonruimte dan jullie :D

DiantaM

Wij zitten nu nog in een huurhuis van ongeveer 80m2. Omdat ik zwanger ben gaan we verhuizen naar een koophuis met 4 slaapkamers. Ik zou hier geen kind willen opvoeden. Nu is ons huis ontzettend onhandig ingericht en is de trap zo steil dat je daar echt niet met een baby af wil lopen, maar ik vind het gebrek aan ruimte wel echt een probleem. De kleine zal er weinig last van hebben, maar ik trek het zelf niet meer.

Als ik jullie was zou ik de komende jaren eens om jullie heen gaan kijken, maar ik zou niet stel op sprong verhuizen. Je bent nog zo jong.

Sammie

Ts vraagt om dit huis geschikt is of dat ze andere woning moet zoeken.. Het kan aan mij liggen, maar dat kost geld.. Dus Amanda, chocopasta en alle anderen dat kan jij offtopic vinden, maar het heeft allemaal met elkaar te maken. Ik eindig mijn stuk niet voor niks dat ff een ander huis kopen of huren er niet zomaar in zit. Anders had ts + vl dat al gelijk kunnen doen. :+ Alles draait om geld.. helaas.. Financiële plaatje draait dus gewoon mee :) Dit kun je niet in stukjes hakken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-16 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:33

@ sammie het was niet mijn bedoeling om verwaand over te komen sorry. En ik voel me gelukkig dat ik de luxe heb om in dit huis te wonen op mijn 19e. Maar hoor vooral van mijn vriend dat hij zijn kinderen alles wil kunnen geven en dus ook in een echt luxe huis wil wonen. Terwijl ik van mening ben dat zeker de eerste jaren een kind dat helemaal niet door heeft of hij luxe woont. Ik ben sneller tevreden dan hij dus ook op huizen gebied. Daarom vraag ik op bokt om wat is realistisch en zijn de minpunten die hij aandraagt echt zo dramatisch.

En nogmaals Financien zijn prima

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:37

Nee de minpunten zijn niet dramatisch... een ouder die tevreden is en rust heeft in zijn eigen leven is belangrijker voor een kind dat een luxueus huis (of ze nou 6 maanden zijn, 6 jaar of 16 jaar) ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:39

Tja... Als geld geen rol speelt had ik ook liever in een vrijstaande boerderij gewoond met een hectare tuin.
Wij wonen nu op 125m2 met 40m2 tuin en gaan we groter wonen hebben we geen geld voor andere belangrijke zaken. Dus we doen het er maar mee :Y)

Geld en luxe is altijd makkelijk natuurlijk, maar ik betwijfel of het ook daadwerkelijk beter is voor het kind. Noem het cliché maar twee liefhebbende ouders, aandacht en een stabiel leven is mi toch het belangrijkste voor een kind :)

Sammie

Als de financiën prima zijn kun je een ander huis kopen. Beter nu dan over een aantal jaar. Lenen wordt steeds moeilijker en de rente staat nu laag. Nu kun je nog sparen. Nu heb je dus nog die ruimte. Ik vind je niet verwaand, ik vind meer dat je (of blijkbaar je vriend? ) teveel nadenkt over hoe het 'moet'. Teveel de situatie willen 'maken' en wachten op het perfecte moment. Dat is er niet. Als het niet moet zoals het gaat, gaat het maar zoals het moet. oliebol happens. :)

Een kind wil in eerste instantie gewoon zn basisbehoefte en dan denken ze echt niet na over hoeveel kamers of hoe groot de tuin is. Hun wereld is zoals hij is. Kinderen denken tot een bepaalde leeftijd dat elke moeder een juf is, of voor de televisie werkt, of thuismoeder is, of bankdirecteur is. Kinderen willen hun natje en een droogje en aandacht, meer niet.

Maar verder is dit huis imo prima om te beginnen. Dus als je liever niet weg wil spaar wat je kan sparen en leg het opzij voor over een aantal jaar. Maar zelfs er blijven is mogelijk hoor :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-16 11:42, in het totaal 3 keer bewerkt

DiantaM

En wat overigens nog belangrijk is: een stabiele relatie en daarvoor is het op jouw leeftijd belangrijk om eerst een paar jaar samen te zijn met de ander. Ik dacht op die leeftijd ook dat ik mijn droomman had gevonden, maar wat ben ik blij dat ik toen niet aan kinderen ben begonnen.

Goof

litilaura schreef:
@ sammie het was niet mijn bedoeling om verwaand over te komen sorry. En ik voel me gelukkig dat ik de luxe heb om in dit huis te wonen op mijn 19e. Maar hoor vooral van mijn vriend dat hij zijn kinderen alles wil kunnen geven en dus ook in een echt luxe huis wil wonen.

Wonen in luxe heeft niets te maken met je kind alles geven.
Je kan een werkelijk fantastisch huis hebben en alsnog je kind verwaarlozen of je kan in een tent wonen en je kind een fantastische jeugd geven. het staat volledig los van elkaar.

Je huis is prima geschikt en zoals sammie al zegt; je benoemt echt hele kleine dingen, zo kan je overal wel een probleem van maken.
Niet te moeilijk denken, een kind schikt zich naar de situatie en is gelukkig als de ouders dat zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:45

Goof schreef:
zo kan je overal wel een probleem van maken.
Niet te moeilijk denken, een kind schikt zich naar de situatie en is gelukkig als de ouders dat zijn.

idd, dit dus....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:46

Klinkt als een prima huis om mee te beginnen voor de bezwaren zijn simpele oplossingen te vinden. Alles aanwezig dat een jong kind nodig heeft inclusief eigen kamertje en afgesloten tuin.
Het is namelijk ook nog altijd maar de vraag of het 123 lukt om zwanger te worden etc. Als jullie er gelukkig zijn dan is dat een perfecte plek om te starten. Duurt wel een aantal jaar voor je kind oud genoeg is om alleen ergens te gaan spelen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:59

Ik zou als ik het overnieuw kon doen misschien toch nog eerst kleiner willen wonen en pas wanneer er sprake is van een zwangerschap verhuizen.

Ik woon namelijk nu met mijn man 2.5 jaar op 150m2 met een tuin van 151m2, 4 slaapkamers en nog zat ruimte om uit te bouwen beneden.
Nou, na 2.5 jaar zijn hier nog steeds geen kindjes en ben ik ook niet zwanger, het is niet voor iedereen zo makkelijk zwanger worden.
En daar zit ik dan, in een groot huis, alles uitgedacht, stabiele relatie, allebei een goede baan etc etc.

Wat ik zeggen wil is dat je van te voren alles uit kan denken, regelen en dat is goed. Maar niemand zegt dat je ook snel zwanger kan worden.
Daarom zou ik pas verhuizen naar een groter huis als je echt zwanger bent.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:01

Brainless schreef:
@Salsa
Een tuin is het enige wat ik heerlijk vond met (kleine) kinderen.
Zandbakje in de hoek en zomers lekker een badje op kunnen zetten, een watertuin maken enz.

Wij wonen nu "ontzettend" klein, maar dat is/lijkt veel minder erg omdat we nu volledig vrij wonen.
Mijn moeder woont in en grote flat, maar ondanks dat deze heel ruim is, zou ik daar niet in kunnen wonen (nou ja natuurlijk wel als er niets anders is), omdat ik mijn tuintje ontzettend zou missen.

Precies dat. We moeten ook nog eens 4 hoog trappen op omdat we geen.lift hebben. Dat is zwanger en met kleine kinderen echt zo tegen gevallen.

Gelukkig kunnen we elk moment een bod krijgen op ons huis en dan noooooit meer een flat