Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kiki1976 schreef:Ik heb alles op vrienden staan, sommige dingen op vrienden van vrienden.
En zo met mij nog meer mensen.
Dus op alles waar wij op reageren of plaatsen kan ze dus delen.
Dus wij hebben de instellingen wel zo staan, maar niet iedereen heeft dat.
Voorbeeld.
Schoentje jij post iets op de tijdlijn van je nichtje (tevens beste vriendin). Tijdlijn van je nichtje staat openbaar, mede doordat ze is verongelukt.
Dit verhaal is een emotionele brief aan haar dat je haar mist.
Degene is jouw tante en die leest dat, want is tenslotte ook haar nichtje.
Zou jij er dan blij van worden als zij dat soort berichten op haar tijdlijn gaat delen?
En dan nog afgeschilderd worden als zeikerd omdat je er iets van zegt.......
Dit is overigens een voorbeeld van wat onder andere is gebeurt.
Het blijft natuurlijk een risico van Facebook. Ik begrijp wel dat dat delen vervelend is, maar dat zal je schoonmoeder dan toch echt in moeten gaan zien. Desnoods wordt er een keer iemand boos op haar. Niet jouw probleem toch?
Dat ze het bij mij doet vind ik nog niet zo heel erg, ik verwijder het en klaar.
Maar wij krijgen al meer commentaar over haar gedrag en zijn dat een beetje zat zeg maar. Want ze is er al zo vaak op aan gesproken maar blijft het gewoon doen.
Zo ja,serieus, vinden jullie dit normaal?
kleinvosje schreef:Je zou het drastisch kunnen doen en haar wachtwoord wijzigen, en pas weer aanpassen als ze belooft het niet meer te doen.

Sammie schreef:kleinvosje schreef:Je zou het drastisch kunnen doen en haar wachtwoord wijzigen, en pas weer aanpassen als ze belooft het niet meer te doen.
Hallo.. het is geen klein kind
kleinvosje schreef:Moeders heeft niet beloofd het niet meer te doen om het vervolgens wel te doen. Moeders ziet het probleem niet.Nee, het is inderdaad geen klein kind. Een klein kind belooft iets niet meer te doen en doet het vervolgens toch weer. Een volwassene acht ik wat slimmer dan dat...
tszegtovermoeders schreef:Zelf ziet ze het probleem niet, en vind dat andere niet moeten zeuren (vind het letterlijk gezegd kinderachtig gezeur en gunnen haar niks).