"Je kan het niet" en wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: "Je kan het niet" en wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:21

Lideli, echt op het academische niveau en de vocabulaire daarvan. Hanssen gebruiken we inderdaad ook in de lessen, is een van de handboeken. Maar de professor heeft gezegd hier ook te van zullen afwijken dus geen idee in hoeverre dit dan nog bruikbaar is.

Narya, bedankt! Dat wist ik helemaal niet. Ik zal eens bekijken wat daar voor mij interessant is en misschien mijn curriculum eens naar leiden sturen om na te gaan in hoeverre ik dan al iets ken.

Stel dat het die kant op gaat, zit ik natuurlijk nog steeds met het probleem van de afstand/mijn paard ...
Wil toch nog steeds dit semester mijn best doen en zien waar het uitkomt.
Ben alleen bang, waarschijnlijk door mijn ervaringen nu, dat ik gewoon weer ga falen. Nuja, daar hoef ik nu eigenlijk nog niet mee bezig te zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 13:49

Net een van mijn professoren gehoord over Leiden.
Ze was er erg laatdunkend over omdat het taal component daar minder belangrijk is en je zo geen inzicht hebt in originele bronnen.
Dat is allemaal wel goed en wel, maar ik wil effectief meer de culturele kant op, dus ik denk niet dat ik veel rekening moet houden met wat zij zegt.

Alle sinds, de opleiding heeft dus echt andere elementen waar wij te algemeen blijven dus in die zin vind ik het wel interessant.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:52

Tja... dat zal best maar taal is juist je probleem ;) kan die prof het wel minder vinden maar jij redt het niet met taal maar vind de rest wel mega interessant.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:37

Wat precies 'originele bronnen' zijn is natuurlijk ook een kwestie van definitie. Als je theologie wil doen dan is het inderdaad wel essentieel om de Koran te kunnen lezen, bij de rest heeft het hoogstens een grote voorkeur. Ik moet wel erbij zeggen dat het vrij lastig is om een baan binnen het vakgebied te vinden zonder de taal te spreken/lezen, vandaar dat ik inmiddels ook een hele andere kant op ben gegaan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 12:02

Evelijn, daar heb je volledig gelijk in, en het staat mij vrij om de taal nog verder onder de knie te krijgen.
Diegene die mij bijles gaf was wel lief voor me deze week, hij vertelde dat iemand die de master had afgewerkt die hij kende, niet beter Arabisch kon dan ik.
Technisch en grammaticaal natuurlijk wel, maar niet spreekvaardig.
Vond ik wel lief van hem, is wel een push om het Arabisch er, eventueel in mijn eigen tijd, er in te houden.

Narya, het is natuurlijk belangrijk om ze te kunnen lezen en begrijpen, om niet alleen voort te moeten gaan op wat anderen schrijven. Maar zoals ik juist schreef, niets houd mij tegen om de taal verder te leren zonder extra druk en ondertussen toch een bachelor te halen.
Welke kant ben je dan opgegaan?

Ze gaan hier de richting trouwens volledig hervormen naar een moderne en klassieke component, dus waarschijnlijk nemen ze volgend jaar geen studenten aan.
Vind ik een hele goede evolutie, ik had ook graag die keuze gehad. Hopelijk helpt het de opleiding vooruit.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:27

Aria_zz schreef:
Narya, het is natuurlijk belangrijk om ze te kunnen lezen en begrijpen, om niet alleen voort te moeten gaan op wat anderen schrijven. Maar zoals ik juist schreef, niets houd mij tegen om de taal verder te leren zonder extra druk en ondertussen toch een bachelor te halen.
Welke kant ben je dan opgegaan?

Heb je helemaal gelijk in! In dat geval zou ik serieus gaan overwegen om over stappen naar Midden-Oostenstudies. Hoeft niet persé in Leiden, hoewel Leiden uiteraard supergoed is (:D), maar dat kan bijvoorbeeld ook in Amsterdam of Utrecht. Ik begreep van een Gronings studiegenootje dat Groningen wat meer op taal gericht is dan Leiden, dus dat zou dan afvallen, maar keuzes genoeg!

Ik PB je even over mijn huidige situatie, dat hoeft niet allemaal openbaar :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 00:23

Oh bedankt voor die info! Daar kan ik zeker wat mee.
Ik ga al die plaatsen dan eens rustig vergelijken.

Ik ga de optie afstands onderwijs ook eens goed doornemen.

Ik heb wel 'goedkope' manieren gevonden om mijn paard te verhuizen, maar weet niet of ik ook een stalling vind.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 14:19

Ondertussen heel wat opzoekingswerk gedaan. Nog steeds geen besluit kunnen nemen, de twijfel blijft te groot. Gelukkig moet ik morgen nog niet beslissen, maar vind het wel vervelend dat het me zo boven het hoofd hangt.

Ik merk wel dat ik me steeds slechter voel in mijn huidige studie, en dat is natuurlijk een indicatie dat het niet goed zit.

Qua jobs heb ik jammer genoeg nog niets nuttigs kunnen vinden, enkel de standaard magazijn manager etc. Bij NGO,s werken ze dan weer vooral met vrijwilligers.
Dat wil ik dus nog verder bekijken, weet alleen niet zo goed waar te starten.