Rare autorijlessen! Graag tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare autorijlessen! Graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:16

Mijn rijinstructeur gaf me ook uitbranders om de raarste redenen. Zo moesten we een keer gelijk na een bruggetje een weg inslaan die niet erg breed was. Er kwam een tegenligger aan dus hij gaf aan dat ik even moest wachten op het bruggetje. Tot ineens de slagbomen naar beneden gingen. Hij schreeuwen dat ik gas moest geven en weg moest rijden etc, maar ik raakte zo in paniek dat ik de auto liet afslaan. Was verder niks aan de hand omdat de slagbomen natuurlijk gewoon weer open gingen, maar als dit op een spoorwegovergang was gebeurd dan was het een probleem geweest. Hij is toen ongelofelijk tegen mij uitgevallen, terwijl de knipperende lichten van de slagbomen hem ook niet zijn opgevallen.

Long story short, ik les niet meer bij deze man :Y)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 11:41

Het is echt super vervelend dat ik hierdoor inderdaad ook afwachtend ga rijden. En mij vragen stellen terwijl er al vanalles gebeurd om mij heen helpt me niet echt concentreren op de situatie op dat moment.
Maar goed ik heb nu nog maar 5 lesjes te gaan en ga dan gewoon examen doen en als ik zak vragen om een andere instructeur er is sws nog 1 bij dit bedrijfje.
Ik heb nooit een Eigen Verklaring gezien en er is mij nooit wat gevraagd! Ze kunnen niet weten of ik wel of niet wat heb dus dit is weer heel erg vreemd!

Ik les in Leeuwarden.
Ik kreeg vandaag op mijn sodemieter omdat ik de fietser voor mij niet ging inhalen terwijl er zijweggetjes waren waar ik niet van te voren in kon kijken.

Ik hoop gewoon maar op het beste met mijn examen en ik kan er alleen maar van leren!

Maar mijn zelfvertrouwen is nu zo goed als weg waardoor ik niet meer goed op de situaties reageer ( vind ik zelf )

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 11:42

Er word trouwens nergens bijgehouden wat ik wel of niet heb geleerd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:45

Heb je al eens gegoogled naar ervaringen met deze rijschool?
Het punt is dat in principe iedere idioot zijn diploma kan halen en instructeur kan worden zonder ook echt goed te zijn.
Zoek een andere rijschool en verzet je examen. Je mist zo te lezen nog veel ervaring, de kans is groot dat je niet gaat slagen en dat is zonde van je geld.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 11:49

Alles is al betaald en volgens hem kan ik het niet meer verzetten. Maar goed dat maakt niet zoveel uit.
Mocht ik niet slagen bel ik het bedrijf op en vraag ik een andere instructeur want alle herexamens zin gratis dan hoef ik alleen de lessen tussendoor nog maar te betalen.
Daarom zeg ik ; mocht ik zakken dan heb ik er iniedergeval wel van geleerd.

Maar het is gewoon heel stom omdat het 5 weken lang echt super goed ging en nou 2 weken voor mijn examen zegt hij opeens dat ik alles fout doe!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:56

Jeetje, het lijkt niet alleen een complete mismatch te zijn tussen jou en je instructeur maar ik vind het ook overkomen alsof hij niet helemaal geschikt is om een lesgevende functie te hebben. Inzicht lijkt hij ook te missen als je stukje over die fietser icm zijweggetjes lees. Hij zou juist trots moeten zijn dat jij het inzicht hebt niet in te halen als je niet kan zien of er wat uit dat zijweggetje komt!

Als je denkt dat je het nog 5 lessen met hem uithoudt dan doen. Maar daarna als het nodig is zeker om een ander vragen. Dit kan echt niet zo. Daar leer je zelf ook niks van.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:03

Vreemd zeg...
Inderdaad naar een andere rijschool gaan.
25 lessen en niet ingeparkeerd hebben lijkt me ook vreemd.
Ik had op mijn 8e rijles alle 'bijzondere verrichten' gedaan en kan ze ook allemaal (behalve fileparkeren... maar ik heb nog 16 lessen om te oefenen) en heb vandaag mijn 11 les van een pakket van 26.
Zou gewoon ergens anders heen gaan of inderdaad aangeven dat je niet meer bij deze persoon les wilt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:23

ArinaDiaat schreef:
Maar het is gewoon heel stom omdat het 5 weken lang echt super goed ging en nou 2 weken voor mijn examen zegt hij opeens dat ik alles fout doe!

Als je nog nooit hebt ingeparkeerd kan het ook nooit helemaal goed gaan.
Heb je je overige bijzondere verrichtingen gedaan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:35

Waarom vraag je nu niet naar een andere instructeur??
Wie weet haal je het dan toch nog over 2 weken..

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 13:17

Goof schreef:
ArinaDiaat schreef:

Als je nog nooit hebt ingeparkeerd kan het ook nooit helemaal goed gaan.
Heb je je overige bijzondere verrichtingen gedaan?

Haha ja op dat inparkeren na natuurlijk!

Ja de rest kon ik gelukkig al door mijn vorige lessen 3 jaar geleden maar dat parkeren wou toen ook al niet, en heb dat nu al een paar keer aangegeven maar er word niks mee gedaan!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:27

Blijven zeuren erover hoor. Ook deze laatste 5 lessen. Hij moet niet doen wat HIJ leuk vind maar waar JIJ wat aan hebt. Klaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:44

Bestaat er geen tussentijdse toets meer waarbij ke de bijzondere verrichtingen al doet?

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 16:47

Ik had zelf al bedacht dat ik geen TTT wou doen maar die optie heb ik ook nooit gehad.

Maar het vreemdste blijf ik vinden dat ik dus geen Eigen verklaring heb ingevuld

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:57

Mijn rij instructeur werd nooit boos, maar nu, ruim 20 jaar later hoor ik hem nog steeds zeggen "Dat was niet zo netjes he?" Ook als dat een behoorlijk understatement was :-)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:01

Ja dat lijkt mij ook een betere aanpak dan die auto aan de kant zetten en gaan zuchten en boos doen een 10/15 min lang!

Maar ik ga morgen even met het kantoor bellen om te vragen of dit de normale gang van zaken is.
Ik zou het vandaag doen maar het was iets eerder 6 uur dan ik dacht

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:11

Maar heb je op internet al een eigen verklaring opgezocht en zelf gekeken of je alles met nee kunt invullen? Als het namelijk mis gaat als je zelf rijd en je verzekeraar komt erachter dat je maar 1 arm hebt (ik noem maar wat..) dan wordt jij aangesproken en niet de rijschool waar je je rijbewijs hebt gehaald. Dus het is eigenlijk best raar dat een rijschool dat voor je invult want uiteindelijk heb je zelf de verantwoordelijkheid.

Ik vind het overigens heel vervelend voor je dat het niet klikt met je rijinstructeur en hij zou je juist vertrouwen moeten geven! Ik hoop dat je je examen haalt, maar mocht dat niet het geval zijn zou ik toch kiezen voor een andere rijschool. Ondanks dat je herexamen gratis is want je wilt toch gewoon veilig leren rijden.. het gaat niet alleen maar om dat roze pasje!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:14

Deze rijschool heeft voor zo ver ik weet meerdere instructeurs, dus dat is wel de belangrijkste reden dat ik bij deze kan blijven!

Maar ik zal inderdaad morgen ook even bij het kantoor vragen naar de Eigen Verklaring.
Ik wist niet dat je daar later dus problemen mee kan krijgen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:52

Vraag dan gelijk NU naar een andere instructeur.. :j

Je kan wel tot je examen bij deze 'sukkel' blijven lessen in de hoop dat je je examen haalt, maar dat gaat hem dus niet worden.
Je zelfvertrouwen is weg, en je hebt bepaalde oefeningen nog niet eens gedaan..
Een andere instructeur kan je in die 2 weken weer net je vertrouwen geven, en de oefeningen doen die nog aandacht nodig hebben.. ;)

Kom op.. je betaald ervoor zeg.. :x

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:54

Ik heb nu nog 5x50 minuten te gaan.
Je hebt gelijk! Ik hoop dat dat nog mogelijk is!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:04

Gewoon eisen... :+

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 22:05

Hahaha ik zal het proberen te eisen!
Ik zal morgen laten weten hoe ze gereageerd hebben :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:12

Eerst vriendelijk vragen hè?? ;)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 22:57

Haha niet gelijk schreeuwen? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:00

Nee doe maar niet, dat doet hij al :D

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:01

Hahaha! Ik ben iedereen trouwens dankbaar voor de tips!