ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:18

Zoals de meesten al zeggen; aan je vriend vertellen en samen om lachen, en dan opeten/gebruiken/weggooien. Ik zou ook geen bericht meer naar je ex sturen, dan snapt hij ook dat je niks meer met hem wil en dan is het gewoon klaar :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:22

Huertecilla schreef:
Ben ik nu de enige die dit romantisch, lief vind?! Iets om te koesteren?!

In mijn leven is dit gewoon een waardering van wat je samen had en hebt.
Ik heb een zelfgemaakte blijk van onze liefde ontvangen van een ex. Echt geweldig <3
Is een GIFT, een ode.
Een heerlijk compliment.

Je bent; jezelf en jouw ervaringen.
Een vorige relatie is deel van die ervaring.
De liefde voor de bovenoemde liefde is voor altijd, want herinnering, deel van.
Een lief signaal op bv Valentijnsdag is imo een waardering van het mooie wat altijd deel van ons beiden zal zijn.

Natuurlijk vertel je dit aan en deel je dit met je huidige lief.
Die houdt van hoe je nu bent; dus ook van de ervaringen.

Wat een heerlijke kijk heb je hierop, Huertecilla, en inderdaad, wat is nu een groter compliment dan van een ex (mits het geen stalkende moordzuchtige psychopaat is, :D ) een Valentijns-attentie te ontvangen.

Mijn man is in deze wat pragmatischer: "ze zat gewoon nog in zijn computer."
:')

(Ook leuk, die kurkdroge humor van mijn wederhelft.) :D

Urbanus

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:23

Het hangt er ook vanaf hoe je uit elkaar bent gegaan. Ik zou het van mijn 1e vriendje een lief gebaar vinden maar van mijn laatste ex nogal griezelig.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:26

lieveli schreef:
Het hangt er ook vanaf hoe je uit elkaar bent gegaan. Ik zou het van mijn 1e vriendje een lief gebaar vinden maar van mijn laatste ex nogal griezelig.

Dit idd, mijn eerste ex heb ik nog regelmatig contact mee en zie ik ook nog steeds maar de laatste...

Bespreek het zeker met je huidige partner, zeker als hij zo onzeker is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:32

Goof schreef:
Maar een ex is wel een onderdeel van het verleden, bewust, en je ex zelf hoef je niet mee te nemen in het heden en de toekomst.

Je mist de kern.
Je KAN het niet niet meenemen.
Jouw ervaringen maken jou tot wie je bent; zijn deel van je.
Je verleden is ALTIJD een deel van je voortschrijdende heden, je toekomst.

Valentijnsdag heeft liefde als thema.
Verleden liefdes zijn deel van je. De herinnering van liefde/verliefdheid is imo ook voor altijd.
Of iemand (jij) wel of geen ode aan een liefdeservaring wil geven op die themadag is individueel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:34

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
Maar een ex is wel een onderdeel van het verleden, bewust, en je ex zelf hoef je niet mee te nemen in het heden en de toekomst.

Je mist de kern.
Je KAN het niet niet meenemen.
Jouw ervaringen maken jou tot wie je bent; zijn deel van je.
Je verleden is ALTIJD een deel van je voortschrijdende heden, je toekomst.

Valentijnsdag heeft liefde als thema.
Verleden liefdes zijn deel van je. De herinnering van liefde/verliefdheid is imo ook voor altijd.
Of iemand (jij) wel of geen ode aan een liefdeservaring wil geven op die themadag is individueel.

Ik zeg exact hetzelfde HC ;)
Met dit verschil dat ik benadruk dat je je ex zelf, in persoon dus, niet mee hoeft te nemen in de toekomst. Ik draag herinneringen van al mijn exen, de personen zelf heb ik achtergelaten.
Nogmaals; de herinneringen, de ervaringen, de verleden liefde neem je inderdaad mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:39

Goof schreef:
Met dit verschil dat ik benadruk dat je je ex zelf, in persoon dus, .

Ok, bedankt voor de toelichting.
Dat leek mij evident door 'ex' dus kreeg ik niet mee dat je dit letterlijk bedoelde ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:48

Ik zou het absoluut aan je vriend vertellen. Door het niet te doen maak je er alleen maar iets groters en geheimzinnigers van.

Voor de rest zou ik je er niet al te druk om maken. Beetje afhankelijk van hoe het is uit gegaan en hoe je ex is natuurlijk. Misschien even seinen wat de gedachte erachter is. En dan, afhankelijk van jullie verleden, het koesteren (het hoeft namelijk niet gelijk te betekenen dat hij je mist of terug wilt) of tegen de muur aan smijten, verbranden. Het gebruiken en ervan genieten, weggeven. Wat dan ook en weer verder gaan met je leven. ;)

Als mijn ex dit zou doen zou ik het een beetje misplaatst vinden als je kijkt naar hoe het liep tussen ons maar ondertussen heb ik ook nog een paar kleine dingetjes uit onze relatie bewaard. Ik heb nou eenmaal herinneringen, ervaringen en dingen geleerd (negatief of positief) die ik koester.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:51

Nu ben ik wel heel er nieuwsgierig naar wat er in zat? := Zat er ook een kaart oid bij, of hoe weet je dat het van hem is? En weet je ex dat je een nieuwe vriend hebt? In dat geval is het wel erg kansloos en zou ik het gewoon negeren. En sws aan je vriend vertellen en geen aandacht aan je ex geven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 15:54

Dit is hetgene dat erin zat.

Afbeelding

Ik herkende zijn manier van letters tekenen op het papier, dus had meteen het vermoeden dat het van hem kwam.
Hij weet dat ik een nieuwe vriend heb.
Ik heb het hem gevraagd dus ik weet zeker dat het van hem kwam.

Edit: ik zie nu dat er 'he loves me, he loves me not' op het tictac doosje staat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:56

Vind het toch wel bijzonder dat hij je een cadeau (nog redelijk duur, ik heb dat beeldje ook) geeft terwijl hij weet dat je bezet bent. Hebben jullie nog vriendschappelijk contact? Of misschien wil hij je terug?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:57

Judith_ schreef:
Lekker de chocolade met je vriend opeten? :+

Iets van waarde zou ik terug sturen eventueel met een briefje 'bedankt voor de moeite maar misschien zoek je beter een valentijn die bij je past'

Verzwijgen voor je vriend zou ik zeker niet doen. Lach er samen om en ga verder.

Dit inderdaad.. samen met je vriend opeten als het chocolade is ;)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:00

fleurtjeuh schreef:

[ [url=m/2TJ2oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik herkende zijn manier van letters tekenen op het papier, dus had meteen het vermoeden dat het van hem kwam.

Edit: ik zie nu dat er 'he loves me, he loves me not' op het tictac doosje staat.

Mag ik vragen wat dat Amiibo precies is?
En wat betreft die tictac denk ik dat hij zich afvraagt of jij nog wat voor hem voelt?
Althans zo komt het over, of dat hij in ieder geval nog wel wat voor jou voelt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 16:02

Ik weet dat hij nog wat voor mij voelt.
Dat is wel weer duidelijk hiermee.
Maar ik voel niks meer voor hem. Dat is ook de reden dat ik het toen der tijd heb uitgemaakt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:04

Blijkbaar is hij dus op zoek naar bevestiging of er nog hoop is, dan zou ik het cadeau retour sturen met een kaartje erbij dat je hier niet van gediend bent en in een gelukkige relatie zit. :)
Laatst bijgewerkt door Suliko op 14-02-16 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:04

misschien is het dan juist beter om het terug te sturen.
Als je het dan houdt ziet hij het misschien als hoop?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 16:04

lovelyfiefy schreef:
fleurtjeuh schreef:

[ [url=m/2TJ2oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen wat dat Amiibo precies is?
En wat betreft die tictac denk ik dat hij zich afvraagt of jij nog wat voor hem voelt?
Althans zo komt het over, of dat hij in ieder geval nog wel wat voor jou voelt.

https://www.nedgame.nl/merchandise/amii ... 599250083/
Toen we samen waren hebben we een Wii U gekocht.
Hij heeft em nog.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:07

o oke ik snap het, dankjewel
Laatst bijgewerkt door lovelyfiefy op 14-02-16 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:07

Cadeau terugsturen met een briefje 'bedankt, maar bedankt.'
En het wel aan je vriend vertellen, hoef je toch geen geheim van te maken lijkt me..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:08

Selina schreef:
Vind het toch wel bijzonder dat hij je een cadeau (nog redelijk duur, ik heb dat beeldje ook) geeft terwijl hij weet dat je bezet bent. Hebben jullie nog vriendschappelijk contact? Of misschien wil hij je terug?

Waarom een verborgen agenda?

Ik zou haast schrijven dat de afzender geen vrouw is maar een simpele man :D

Komt over als??? Als lief :j
Bij mij als man komt het over als gewoon een lieve ode aan het verleden moois en klaar :D

En mijn hemel zeg waarom zou je hier niet van gediend zijn?
Is een heerlijk compliment :j

OOK aan het huidige lief trouwens want met de ex ben je niet samen en met hem wel. Zou een +:)+ opsteker voor hem moeten zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:28

Ik vind het een lief gebaar. Misschien denkt hij dat je nog/weer vrijgezel bent, of wil hij inderdaad gewoon even laten weten dat hij nog om je geeft. Niks mis mee zo lang hij niet met een verrekijker in de boom voor je huis zit lijkt me :Y)
Ik zou hem dan ook een brief/mail/kadootje terug sturen en hem laten weten dat je het een lief gebaar vindt, maar dat je wel een vriend hebt waar je blij mee bent. En iets als, dat je hoopt dat het goed met hem gaat en hij snel iemand tegen het lijf loopt ofzo.. Maargoef ik ken hem niet, maar zoiets zou ik dan doen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:31

8nnemiek schreef:
Misschien denkt hij dat je nog/weer vrijgezel bent, of wil hij inderdaad gewoon even laten weten dat hij nog om je geeft. Niks mis mee zo lang hij niet met een verrekijker in de boom voor je huis zit lijkt me :Y)

TS geeft aan dat hij weet dat TS een nieuwe relatie heeft en dat ex nog gevoelens voor haar heeft.
Dan wordt het wel een ander verhaal.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:33

Huertecilla schreef:
Selina schreef:

Waarom een verborgen agenda?

Ik zou haast schrijven dat de afzender geen vrouw is maar een simpele man :D

Komt over als??? Als lief :j
Bij mij als man komt het over als gewoon een lieve ode aan het verleden moois en klaar :D

En mijn hemel zeg waarom zou je hier niet van gediend zijn?
Is een heerlijk compliment :j

OOK aan het huidige lief trouwens want met de ex ben je niet samen en met hem wel. Zou een +:)+ opsteker voor hem moeten zijn.

Nou er is blijkbaar wel een verborgen agenda ;)
Ik vind het opdringerig om een cadeau te sturen met als reden dat je diegene terug wil terwijl die ander gelukkig is in een nieuwe relatie. Fijn dat jij dat ziet als een compliment, maar wat jij vindt is niet de waarheid.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:44

ik heb dit topic stilletjes gevolgd, het is een heel aardig gebaar, beetje hopeloos, ik zou zeggen vat het aardig op , niet moeilijk om doen , niet boos worden , misschien heeft hij niet zoveel succes in zijn liefdesleven of heeft hij het er heel zwaar mee

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:45

Selina schreef:
Ik vind het opdringerig om een cadeau te sturen met als reden dat je diegene terug wil terwijl die ander gelukkig is in een nieuwe relatie.

Ik niet :D

Citaat:
Fijn dat jij dat ziet als een compliment, maar wat jij vindt is niet de waarheid.

en wat jij vindt wel?? ;)

De Absolute Waarheid bestaat niet.
Alles is perceptie.
Beter *\o/* dan -O-
Geniet ervan en niet met mate :D :)*

Inderdaad 8nnemiek. Een aardig kaartje terugsturen. Kan als dat zo hard nodig is ook een 'afwijzing' op met een vriendelijke draai;
'Wat een leuke attente verassing heb ik van je ontvangen!
Mijn vriend vindt het eveneens een lief gebaar, bedankt ook namens hem.'

Dat is netjes en helder zonder te kwetsen.