Waar nieuwe vrienden vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:58

welke leeftijd heb je TS?

ik merk nu toch ook dat als eind 20-er of begin 30-er allemaal wat moeilijker verloopt. Want iedereen werkt en heeft vaak een relatie of zelfs kinderen of aan het (ver)bouwen. Het onbezonnen uren op stal rondhangen is gestopt evenals de wekelijkse buitenritten en "uitgaan". Nu dat laatste mis ik niet en prijs mij gelukkig dat ik 2 vrijgezelle vriendinnen heb om met de honden erop uit te trekken en eentje om mee te gaan lopen. Dus ik zie en hoor ze meermaals per week, maar dat we echt afspreken voor een hele dag/avond is ook maar +/- maandelijks of om de 2 maanden.

HiFive5

Re: Waar nieuwe vrienden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:02

Even op de reactie van petitparis; merk ik ook 100% sinds ik werk heeft niemand opeens nog tijd. Nu mijn paarden thuis staan heb ik het gevoel dat ik gewoon niet meer buitenkom. Vaak ben ik ook met de honden alleen op stap. Ik heb 1 vriendin die soms mee gaat wandelen maar ook zij werkt...
Wel vind ik dat ik op bokt mijn zegje kan doen (ben soms een tettergat) maar thuis zit ik meer tegen mijn dieren te praten dan wat anders. Tsja ik neem de honden mee als ik ga shoppen maar naar de bioscoop lijkt me toch nogal raar :Y)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:05

Ook voor mij herkenbaar. Een paar jaar geleden ben ik door een relatiebreuk (en vooral al het bijhorend drama) contact verloren met een heel groot deel van de vriendenkring. Ondertussen ben ik ook nog eens verhuisd, en hebben we een dochtertje. Nieuwe mensen leren kennen is inderdaad niet evident, ik lees even mee of iemand briljante tips heeft (uitgaan vind ik vreselijk, en nieuwe wekelijkse hobby's heb ik eigenlijk geen tijd voor).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:09

mss is de tips van Tinder nog niet zo'n slechte. 2 boktvriendinnen hebben me wat over de streep getrokken en intussen een fijn contact met iemand (en soms is het ook gewoon lachen geblazen). Hierdoor heeft mijn nicht ook een poging gewaagd en intussen in contact met mensen uit de buurt die ze eigenlijk kent van jaren terug. Ze heeft nu toch ook al leuke chatgesprekken en een paar ontmoetingen gehad.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:11

petitparis schreef:

Muis op foto en KLIK :)*

Mbt de ham-vraag: Nee, herken ik niet.
Wilde even snel wat in het dorp doen om 09.00 uur en terug.
Kom net binnen....
Overal aangesproken, uitgenodigd voor een :9k aan het plein. Daar schoof iemand bij die :9k bestelde. De volgende en .. :9k
Imo is het gewoon een kwestie van er op uit gaan. Lachen en een praatje maken. De rest gaat vanzelf :j
Als dat mij (man, oud, kalend grijs en lelijk) makkelijk afgaat, dan is dat voor elke vrouw ook mogelijk. Ik zou GELIJK op de lijst om als vrouw te reincarneren intekenen :):)

Is er geen bruin cafe oid in de buurt TS?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:21

Het is niet 'uit de tijd' of verouderd..

gefeliciteerd, of gecondoleerd?

je hebt de volwassenheid betreden..

op school heb je allemaal een redelijk gelijk en eenvoudig soort leven..
Je had je school, huiswerk, en misschien een klusje of bijbaantje.. maar daar buiten had je zeeën van tijd die je helemaal zelf in kon delen. En al je klasgenoten en vriendjes en vriendinnetjes hetzelfde.

maar als je eenmaal klaar bent met school, dan ga je invulling geven aan de rest van je leven..
je baan, loopt niet synchroon met de werktijden van je vriendinnen soms.. de ene heeft avonddiensten, de ander ochtend, de derde kantoortijden..

Je krijgt ook hobbies die bij je leefstijl horen.. De ene kan lekker blijven paardrijden, de ander zal genoegen nemen met 2x per week een uurtje sportschool..

De boodschappen moeten gedaan worden, en winkeltijd hangt weer af van je werkrooster..

en natuurlijk komen er kinderen en relaties om de hoek kijken, je leeft een leven ineens samen met iemand, die op de eerste plek komt (behalve in noodgevallen).. nog iets later zijn er ook nog vaak kinderen in het spel..

de tijd die je vroeger dus lekker op de bank doorbracht met een goede vriendin, die moet steeds vaker 'gepland worden' daardoor..

Dat wil niet zeggen dat je niet wat leuks kunt ondernemen met vriendinnen, maar het is anders dan vroeger toen we nog zeeën van tijd zonder verantwoordelijkheden hadden..

Ik denk dat je over een poosje ook prima happy bent als je een zaterdags in de auto zit na het boodschappen doen en impulsief bij een vriendin langsgaat (of kennis) en je zit daar anderhalf uur koffie te leuten voor je weer op huis aan gaat, kun je gelijk afspreken wanneer er een avondje zonder 'de mannen' afgesproken wordt, of een dagje uit.

Kwantitatief zul je misschien minder tijd met je vriendinnen doorbrengen.. maar dat zegt niets over de kwaliteit.. En als je elkaar eens in de week tegenkomt.. ach dan heb je tenminste ook nog wat om over te praten ;)..

Echt zeer goede vrienden zul je misschien maar 1-5 van overhouden of vinden, aan wie je alles kwijt kunt en waar je midden in de nacht terecht kunt, of ze nu al sliepen of niet. Maar kennissen zijn op zich zo gemaakt en ook daarmee kun je leuke tijd doorbrengen.

Ik denk dat het vanzelf wel goed komt TS.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:24

Als ik m'n vrienden 2 keer per jaar zie is het veel :+

Maar die wonen in nl en ik in fr.
Uiteraard heb ik hier ook wel "vrienden" maar die ken ik niet zo goed als die in nl.

Maar wat hc hiervoor zegt, heb ik vaak als ik "even" bij de buren langs ga voor een borrel. Dat begint meestal om een uur of 13.00 en wanneer ik weer thuis ben ligt tussen 14.00 en 00.00uur. Dan ging ik alleen maar wat eieren brengen ofzo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:30

elenaMM77 schreef:
Maar kennissen zijn op zich zo gemaakt en ook daarmee kun je leuke tijd doorbrengen.

:j +:)+

Citaat:
Ik denk dat het vanzelf wel goed komt TS.

Nee, DAT is sterk veranderd door de asociale media.
Als je niets doet is de default sociaal isolement in een virtuele wereld.
Voor echte contacten met tastbare mensen moet je er echt op uit in de echter wereld. DAAR kan je dan inderdaad zo kenissen opdoen.
Je moet er echter wel wat voor doen; dat komt niet vanzelf goed.

Palusa_boy illustreert het ook: Ga er op uit in de ECHTE wereld en hoppa!! Dat komt niet vanzelf.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:34

HC, dat is absoluut correct..

ik doe zelf niet zo heel erg mee aan al het sociale media gedoe..
en dan kom je vanzelf de mensen tegen die daar ook niet afhankelijk van zijn.

als je zeer intensief contact hebt met iemand die je puur via sociale media kent..
dan moet je er rl niet heel veel van verwachten (hooguit als verre kennis),
want als ze zo intensief op social media zitten, dan zijn ze rl dus ook niet zo extreem actief.

tenzij je samen op een terrasje wilt zitten facebooken natuurlijk :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:36

Oh en selecteer niet op leeftijd. Oudere mensen kunnen net zo gezellig zijn ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 13:48

DezeNaam schreef:
Is het geen idee om zelf aan je vrienden voor te stellen of ze willen koken? (Uit je OP leid ik af dat je dat nog niet echt gedaan hebt?) Misschien vinden ze dat ook wel eens leuk om te doen.

Misschien niet het idee waar je direct voor staat te springen maar; veranderen van stal? Ik zou me verder ook niet te fel vast klampen aan het leeftijdsverschil, ik denk dat als je er zelf wat voor open staat het nog wel redelijk meevalt. Hier bij mij op de manege zijn ook vaak heel wat oudere mensen maar zij maken ook gewoon een gezellig praatje met je. :)

Zag ook net dat je van Hasselt bent, ben ook van daar haha.xD In welke clubs ga je dan meestal uit? Ik vind vaak wel dat als je wat rondhangt op het Dusart dat je nog wel eens wat mensen tegenkomt, in de Koestal zijn volgens mij ook vaak studenten die samenkomen (op donderdag?). Dat je daar niet alleen naar toe durft begrijp ik natuurlijk wel, maar ik zou dan gewoon proberen een vriendin mee te sleuren. :p

Op stal heb ik wel een heel goede vriendin, zij is 52. Daar ga ik wel af en toe mee weg, eens wat eten, bij een manege gaan drinken, naar jumping,... Maar dat is toch heel anders, ik kan ook alles aan haar kwijt, maar ze voelt eerder als een mama'tje voor me (ken haar ook al 7 jaar).

Mijn huidige vriendinnen had ik het ook al eens voorgesteld om eens een meiden avondje te hebben. Wat koken, filmpje kijken,... Maar allen zeiden ze daar te weinig tijd voor te hebben, of te moeilijk te regelen met werk ed.

Als ik op stap ga is dat naar mac q.ueen in borgloon. Vriendin kent daar heel veel mensen en zij gaat het liefst daar naar toe. Wel de beste plaats om een boer te leren kennen :')
Ik ga 2 x per jaar op dusart wat drinken, gewoon om eens een andere plek te hebben dat ons lokale cafetje.
Ik zou wel willen proberen om daar wat meer naar toe te gaan met een vriendin, maar het probleem is dat als je elkaar een tijdje niet gezien hebt je toch zo gefocust bent op elkaar verhalen dat je daarrond niet snel mensen leert kennen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:51

Ik wil best wel eens afspreken om wat te doen hoor, ik mis net hetzelfde als jou. Tenzij je 19 te jong vindt natuurlijk, heb ik alle begrip voor :). Iemand om tegen te vertellen wat je meegemaakt hebt op een dag... ik mis het best wel, ja.

xHAUNTED

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:54

mutsiii schreef:
Hier iemand met hetzelfde :o
Trouwens ik kom ook uit de buurt van hasselt.
Misschien een idee om te kijken we nog hier uit de buurt komt en dan daar eens samen mee af te spreken?

Ik woon ook dicht bij hasselt en zit met hetzelfde probleem als het gaat om vrienden maken...
lijkt me wel leuk dit!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 13:55

Huertecilla schreef:
petitparis schreef:

Muis op foto en KLIK :)*

Mbt de ham-vraag: Nee, herken ik niet.
Wilde even snel wat in het dorp doen om 09.00 uur en terug.
Kom net binnen....
Overal aangesproken, uitgenodigd voor een :9k aan het plein. Daar schoof iemand bij die :9k bestelde. De volgende en .. :9k
Imo is het gewoon een kwestie van er op uit gaan. Lachen en een praatje maken. De rest gaat vanzelf :j
Als dat mij (man, oud, kalend grijs en lelijk) makkelijk afgaat, dan is dat voor elke vrouw ook mogelijk. Ik zou GELIJK op de lijst om als vrouw te reincarneren intekenen :):)

Is er geen bruin cafe oid in de buurt TS?

Maar ik denk dat dat is omdat jij van een andere generatie bent. Mijn moeder kan ook naar de winkel gaan en 4u later terugkomen omdat ze zoveel mensen tegenkwam. Vroeger ging dat zo, tegenwoordig rennen mensen van mijn generatie weg als je hun aanspreekt in de winkel.
Zelfs toen ik iemand wou helpen die wat spullen had laten vallen, werd ik raar aangekeken.

Noblesse_ schreef:
Ik wil best wel eens afspreken om wat te doen hoor, ik mis net hetzelfde als jou. Tenzij je 19 te jong vindt natuurlijk, heb ik alle begrip voor :). Iemand om tegen te vertellen wat je meegemaakt hebt op een dag... ik mis het best wel, ja.

Ik stuur je straks een pb :) 19 is zeker niet te jong hoor, 15 zou wat anders zijn :)

HiFive5 schreef:
Verhuis je niet ? :')

Verhuis jij maar :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:00

xHAUNTED schreef:
mutsiii schreef:
Hier iemand met hetzelfde :o
Trouwens ik kom ook uit de buurt van hasselt.
Misschien een idee om te kijken we nog hier uit de buurt komt en dan daar eens samen mee af te spreken?

Ik woon ook dicht bij hasselt en zit met hetzelfde probleem als het gaat om vrienden maken...
lijkt me wel leuk dit!

We kunnen misschien een huiskamertopic maken over mensen uit de omgeving van hasselt? Lijkt me leuk om dan ook af en toe eens met een groepje te kunnen afspreken.

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:03

Ja goed idee!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:34

Sorry ben wat ouder als 19 & kom ook niet uit omgeving Hasselt ( heb in Zwolle gewoond) woon nu omgeving IJsselstein. Maar herkenbaar wat je schrijft, toen ik ben verhuisd is het allemaal minder geworden, de vrienden... Heb er nog wel 2, maar is wel minder.... Iedereen is druk, geen tijd etc etc...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:39

Ik dacht altijd dat volwassen worden zo iets moois was. Eigen plekje, eigen leventje, maar er komen toch heeeel wat dingen bij die ik veel minder leuk vind...
Voor mij hoeft het zelfs geen vriendin te zijn met een zee van tijd, maar een leuke babbel is altijd fijn.
Met mijn huidige vriendinnen zijn het ook altijd dezelfde gesprekken. Ik heb maar 1 vriendin waar ik echt leuk mee kan praten over vanalles en nog wat. Bij de andere gaat altijd over werk, vriendje en hobby. Ook fijn om nog eens bij te kletsen, maar toch niet echt wat ik voor ogen had voor een vriendin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:01

Leen schreef:
Maar ik denk dat dat is omdat jij van een andere generatie bent.

Denk je dat er nooit iemand vreemd kijkt als ik een vrouw aanbiedt om te helpen met zware boodschappen? Pfffft, dat is van piepkuikenmetbeugel tot overgrootoma nog VEEL erger.
Honi soit qui mal y pense :)*

Ik ben ervan overtuigd dat dit generatieverschil zich beperkt tot een andere mentaliteit.
Als ik naar London, Granada of Bordeaux ga is het exact hetzelfde met wildvreemden. Van het najaar was ik met autopech gestrand tussen twee dorpjes die beiden niet op de Michelin kaart stonden en zelf daar had ik gelijk aanspraak.

Vanavond ga ik uit. Een vrijgezelle (jongere) vriendin wil naar een vrijgezellen-avond en heeft mij gevraagd als arm-vasthouder.
Ik heb haar uitgelegd dat ze zich daarmee juist in de voeten schiet, maar... ze wil het graag. Ok, dus ik ga mee. Ik heb toch wel aanspraak.
Een hinkel en een sprong verder is een disco met op vrijdag singles/ladies-night.
Vast en zeker verkas ik, alleen, met haar of met ander gezelschap, later in de nacht daarheen om salsa te dansen.
Maakt niet uit of/wie er mee gaat want danspartners en dus praatgezelschap ZAT.

Als vrouw met een paar decennia minder, WOW; zou ik heleMAAL een *\%/* hebben :j

Het is echt gewoon uitsluitend en alleen een kwestie van mentaliteit want de sociale vaardigheid komt met DOEN.

Ga er op uit en LACH: A3VT!*

* a tres ve te = atrevete; van het werkwoord atreverse - er voor gaan: GA ER VOOR!!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:24

Ik ken het. Je maakt vrienden op school, werk etc en dat verwatert. Nu werk ik iedere dag of moet ik naar school. Weinig vrije tijd en veel werk is erg vermoeiend eigenlijk. Ben momenteel totaal ongemotiveerd om nog iets te doen. Uit de sleur stappen en wat nieuws beleven is eigenlijk wel beter dan iedere dag thuis hangen. Vreemden aanspreken is echter niet voor mij weggelegd. Maar waar vind je vrienden? Goede vraag!
Sporten? Geen tijd voor. Naar manege gaan? Paarden staan aan huis. En dan? :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:41

Wees wel voorzichtig wie je aanhaalt. Vriendinnen die te leuk zijn om waar te zijn, deugen meestal niet. Het is normaal dat je elkaar rustig aan leert kennen. Als ze dus binnen een paar weken je nachtrust al gaat verstoren met nachtelijke Whats app berichten over haar eigen dingen, problemen, liefdesleven of haar gebrek daaraan; dan heb je niet te maken met een vriendin, maar met een profiteur die jouw nachtrust verstoord en dus geen rekening met jou houdt, maar alleen aan zichzelf denkt. Als de problemen opgelost zijn, heeft ze jou niet meer nodig. Zonde van je tijd en je energie. ;)

Leer iemand dus eerst rustig aan kennen en infiltreer ze niet meteen in je hele leven. Mensen zijn niet altijd wat ze lijken.

Door schade en schande wijs! :Y)
Laatst bijgewerkt door Lante op 22-02-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:52

Hier hetzelfde, door altijd ver van huis op school te hebben gezeten allemaal vrienden verder weg en niet echt meer contacten..

ik woon overigens in Hamont ongeveer een 40 min van hasselt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:02

Wel herkenbaar, sinds ik verhuist ben is alles een stukje stiller. Contact leggen gaat wat stugger dan vroeger en soms mis ik de gezelligheid ook. Vroeger hoefde ik niet te plannen wanneer ik vriendinnen zag en nu is inderdaad 1x in de 2 maanden veel.