Huis verkocht, en nu?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:29

Wij hadden een ander huis op het oog en het moest echt dát huis worden of anders niet. Dat zul je dus wel het risico moeten nemen om eerst te kopen. We durfden dit aan aan omdat we een zeer courant, goed onderhouden en redelijk geprijsd huis te koop hadden: binnen twee weken verkocht. De huizenmarkt trekt dus echt aan, maar dat zal niet voor elk huis gelden.

Brainless

Re: Huis verkocht, en nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:31

Dat hadden wij ook, wij zagen een huis wat wij konden betalen.
Dus wilde wij die ook hebben.

In november 2009 dat huis gekocht (overdracht juli 2010) en in febr 2010 ons huis te koop gezet (overdracht aug 2010).

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:35

Wij hebben ons huis verkocht... En toen moesten we op zoek naar een ander.
In de tijd dat ons huis te koop stond (1 jaar) hebben we wel gekeken, en we hadden een lijstje met potentiele huizen. Dus een week nadat ons huis verkocht was zijn we wezen kijken in ons huidige huis. Liefde op het 1e gezicht, en nog geen moment spijt van gehad.

Als het niets was geweest waren we tijdelijk gaan huren / bij ouders gaan wonen. Uiteindelijk hadden we dan wel iets anders gevonden..

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:38

Bij ons is het allebei de keren echt op gevoel gegaan. Beide huizen waren qua inrichting en afwerking echt spuuglelijk, maar ze voelden allebei als 'thuis' toen we binnenkwamen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 09:55

Zaterdag tekenen we het voorlopig koopcontract. Dat gaat dus lekker snel. Komt ook doordat de koper weer 4 weken weg moet voor zijn werk.

We zijn inmiddels ook bij de bank geweest. Het viel mij eerlijk gezegt wat tegen wat we konden lenen. We gaan nog wel even langs een adviseur om te kijken wat de andere mogelijkheden zijn.
Het is nu duidelijk wat we ongeveer te besteden hebben dus kunnen we iets gerichter gaan zoeken.
De woning die we zaterdag gaan bekijken valt daar onder dus zitten we veilig.
Dit is een jaren 30 woning met 450m grond (kippetjes?), vlakbij een mooi groot bos. Alle voorzieningen in de buurt, basisscholen en een voortgezet onderwijs (ook voor zorg leerlingen) om de hoek van deze woning. Iets verder van ons werk en het MBO dan ik had gewild maar als het huis goed is dan overleef ik dat wel denk ik :D .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:02

TS, die twijfels herken ik. Wij zouden jaren geleden gaan emigreren en op het laatste moment (lees: alles geregeld, hoefden alleen onze verhuisdozen nog in te pakken) haakte mijn man af: hij twijfelde... Nu, jaren verder, begint hij er weer over dat hij toch wel graag wil emigreren...
Maar om nu de 'schuld' bij mijn man te leggen vind ik ook weer zo iets, want nu we ons huis zouden kunnen verkopen - iets dat ik al echt jaren heel graag wil - begin ik te twijfelen. Waar zou ik me nu nog thuis kunnen voelen? Waar we nu wonen voelt voor mij nog steeds niet echt als een thuis, maar waar wel? Dus ja, ik herken je gevoel/twijfels! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:13

studiemiep schreef:
want ja dan blijkt het oude huis toch langer dan verwacht te koop te staan.........of iemand raakt zijn baan kwijt en dan zit je wel met 2 huizen!!

dat moet je ook alleen doen als je bereid bent eventueel de kosten te dekken met verhuur op leegstands basis. Anders kun je inderdaad behoorlijk het schip in gaan.

maar zelf verkoop ik nooit meer voor ik minimaal tijdelijke woonruimte heb..
Ik heb er gigantisch stress van gehad.. en had uiteindelijk pas 2 weken voor ik eruit moest vervangende woonruimte.

Nono,

lekker dat je iets op het oog hebt dat binnen de mogelijkheden valt..
hopelijk bevalt die zodat je daarmee verder kunt *D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 10:16

Shenavallie schreef:
TS, die twijfels herken ik. Wij zouden jaren geleden gaan emigreren en op het laatste moment (lees: alles geregeld, hoefden alleen onze verhuisdozen nog in te pakken) haakte mijn man af: hij twijfelde... Nu, jaren verder, begint hij er weer over dat hij toch wel graag wil emigreren...
Maar om nu de 'schuld' bij mijn man te leggen vind ik ook weer zo iets, want nu we ons huis zouden kunnen verkopen - iets dat ik al echt jaren heel graag wil - begin ik te twijfelen. Waar zou ik me nu nog thuis kunnen voelen? Waar we nu wonen voelt voor mij nog steeds niet echt als een thuis, maar waar wel? Dus ja, ik herken je gevoel/twijfels! :D

Dat is ook wat zeg! Maar inderdaad, boos kan je niet zijn denk ik. Eerder teleurgesteld?

Dat "thuis" gevoel heb ik hier ook niet. Mijn vriend heeft dit huis gekocht met zijn overleden vrouw. Voor mij blijft het als hun huis voelen.
Ik kom van oorsprong niet uit deze regio wat we nu wonen. Dat maakt het misschien ook wat lastiger omdat ik de dorpen hier omheen niet goed ken.
Ik heb mijn paardjes ook nog die op een fantastische pension plek staan die ik dus liever niet verplaats. Ik kan mij niet voortellen dat ik een plek kan vinden die daar bij in de buurt komt. Ik merk dat ik daar soms ook wel door geblokkeerd wordt. Moet ik niet doen.. Komt allemaal wel goed! :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:26

Begin vorig jaar heb ik het met mijn man over verhuizen gehad.
We woonden in rijtjeshuis met 3 Kids en een mini tuin (35m2).
We wilden al jaren een groot huis met min een hectare grond.
We zijn dus begonnen met kijken wat we aan hypotheek konden krijgen.
Toen contact gehad met een makelaar wat wij voor onze woning konden krijgen en wat hij verwachte qua verkooptijd.
Hij verwachte dat we snel zouden verkopen.

Op moment dat we alleen nog maar in gesprek waren met de makelaar zijn we alvast begonnen met kijken naar woningen.

Nadat we 3 woningen hadden bekeken, Was alles rond met de makelaar en ging onze woning in de verkoop.
Binnen een week 6 kijkers :wow:

Ook wij hadden ons droomhuis nog niet gevonden en met 6 kijkers in een week waren we wel 'bang' dat we het inderdaad snel gingen verkopen.

Ik had nog 2 woningen op mijn lijstje staan die we graag wilden bekijken dus snel een afspraak gemaakt.
De laatste bezichtiging was én de goedkoopste woning en ook degene waarvan we het minste verwachten (vanaf de foto's vonden we het eigenlijk een lelijk huis :') )
Toch gekeken en eigenlijk had deze woning alles wat we wilden en omdat de woning heel ver onder ons budget lag hadden we nog veel mogelijkheden Wbt verbouwen.

Na 3 wk was onze eigen woning verkocht en hebben we gelijk een 2e bezichtiging gepland voor het andere huis.
diezelfde dag nog een bod gedaan en binnen een week hadden we de hypotheek rond :)

Dus het kan natuurlijk heel snel gaan wbt een ander huis kopen.
Misschien dat je dus ook huizen kunt gaan bekijken waarvan je in de eerste instantie denkt dat het niks is.

Ik ben wel blij dat we dit huis dus toch hebben bekeken, nu wonen we hier 5 maanden en absoluut geen spijt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:57

No_No schreef:
Shenavallie schreef:

Dat is ook wat zeg! Maar inderdaad, boos kan je niet zijn denk ik. Eerder teleurgesteld?

Dat "thuis" gevoel heb ik hier ook niet. Mijn vriend heeft dit huis gekocht met zijn overleden vrouw. Voor mij blijft het als hun huis voelen.
Ik kom van oorsprong niet uit deze regio wat we nu wonen. Dat maakt het misschien ook wat lastiger omdat ik de dorpen hier omheen niet goed ken.
Ik heb mijn paardjes ook nog die op een fantastische pension plek staan die ik dus liever niet verplaats. Ik kan mij niet voortellen dat ik een plek kan vinden die daar bij in de buurt komt. Ik merk dat ik daar soms ook wel door geblokkeerd wordt. Moet ik niet doen.. Komt allemaal wel goed! :D

Daar ben ik ook van overtuigd, No_No, dat het bij jullie allemaal wel goed komt. Je wilt alleen NU weten hoe of wat en dat maakt het lastig. Ik kan me ook wel voorstellen dat je het huidige huis als 'hun' huis beschouwd. Wellicht als je (bij wijze van spreken) het huis ernaast zou kunnen bewonen, dat het al heel anders voelt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 11:08

Claudia, we hebben inderdaad ook al een huis bekeken die het eerst niets leek te zijn maar toen we er kwamen leek het een prima huis met werk. Als het een huurhuis was had ik direct toegezegd maar met koop lijkt dat toch anders te zijn _O- dit huis staat al een tijd te koop dus die houden we WEL in het achterhoofd.
Ook lekker dicht bij mijn paardjes die dan lekker op hun super plek kunnen blijven staan. Die woning zou wel eens zo kunnen uitvallen dat we het nog met de hypotheek garantie kunnen kopen. Alleen dan moeten we nog uitpluizen hoe het met een bouwdepot komt want er moet geklust worden.
Deze woning heeft alleen niet veel achtertuin en staat weer dicht op de snelweg.. Het snelweg geluid vind ik nu al storend en dan komen we er nog dichter op te zitten.

Inderdaad.. Het niet wetende is het grootste probleem denk ik.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 09:37

Even een update:

Inmiddels hebben we een woning gevonden die we onder voorbehoud hebben gekocht *\o/*
Het is een jaren 20 woning, vrijstaand, leuk stukje grond maar wel een kluswoning. Klussen vinden wij niet erg dus dat scheelt :D
helaas geen wei voor de paardjes. Die kunnen wel blijven waar ze nu staan maar is wat uit de buurt. mocht ik net zo'n goede stal vinden als waar ik nu sta ga ik het verhuizen voor de paardjes wel overwegen.

Waarschijnlijk zal de overdracht begin mei worden.