HBO - rechten en paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:01

Ik studeer rechten aan de HU. Qua tijd vond ik het prima te doen met 1 paard. Alleen financieel is het echt heel lastig omdat je toch flink erbij moet werken om een paard te kunnen bekostigen.
Maar als je zelf je paard niet hoeft te bekostigen dan denk ik dat je het goed redt hoor, gewoon een beetje slim plannen.

Ik had overigens wel moeite in het eerste jaar om de manier van toetsing te begrijpen en te snappen hoe ze willen dat je vragen beantwoord. Maar het 2e jaar was voor mij al echt heel prima te doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:53

Tulandro schreef:
Het wordt pas zwaar als je fulltime werkt, tijdens de studie is het goed te doen

Dat vind ik niet. Ik had meer tijd toen ik fulltime ging werken. Ik heb er toen trainingspaarden bij kunnen nemen.

Femek2902

Re: HBO - rechten en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:03

Ik heb mijn pony ook gekocht vlak voordat ik ging studeren. Op zich is het te doen, maar ik zou niet zonder mijn verzorger kunnen.
Het valt me toch echt zwaarder dan verwacht.. Nu wisselt dat wel heel erg per periode moet ik zeggen, maar zoals deze week heb ik 26-30 contacturen, met elke dag 3 uur reistijd en dat is wel heel pittig moet ik zeggen. Maar ondanks dat heb ik geen spijt van mijn pony, ik zou het niet iedereen aanraden, maar als het je lust en leven is zou ik zeggen, doen!

Ik studeer trouwens Biomedische Wetenschappen aan de UvA, dus wel een compleet andere richting.. Maar goed, voor elke studie staat 40 uur per week, en ik moet zeggen dat ik dat er dus wel echt aan kwijt ben.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:40

Tazzey schreef:
Tulandro schreef:
Het wordt pas zwaar als je fulltime werkt, tijdens de studie is het goed te doen

Dat vind ik niet. Ik had meer tijd toen ik fulltime ging werken. Ik heb er toen trainingspaarden bij kunnen nemen.

Oh dat was bij mij absoluut niet. Met werken zit je toch al snel op de vaste tijden en dan minimaal 40-45 uur. Met de studie kon ik gewoon overdag om de colleges heen rijden etc. Nu zat ik niet op HBO, dat scheelt wel. De uni heeft minder contacturen.

Tazzey

Re: HBO - rechten en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:53

Ik zat ook op de uni ;) Alleen had ik tijdens mijn eerste twee studies best wel een hoop contact uren (veel lab werk) bij rechten valt het mee, ik was vrijwel alleen op de uni voor tentamens. Werk was bij mij eerder rond de 60 uur per week dan minder, toch kon ik met goed plannen wel lekker door blijven rijden.