Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KPet schreef:Dat is natuurlijk het belangrijkste! Maar er is hier iets dat mij steekt: kerst, pasen, allerheiligen. Dat zou voor mij een reden zijn om kids thuis te houden, maar dan gaat de hele school en zij niet. Bovendien krijg is ruzie met de leerplichtambtenaar.
Het hoort imo bij de algemene ontwikkeling, ook al geloof je niet.
) eclair98 schreef:Op zich snap ik je punt, maar ik zelf vind het bijvoorbeeld ook erg belangrijk dat kinderen het verhaal achter een feest snappen. Zoals dat kerst oorspronkelijk de geboorte van Jezus is, en er verder geen waarde aan hechten. Het geloof leert ook normen en waarde van Nederland, omdat het daarop gebaseerd is.
KPet schreef:Dat is natuurlijk het belangrijkste! Maar er is hier iets dat mij steekt: kerst, pasen, allerheiligen. Dat zou voor mij een reden zijn om kids thuis te houden, maar dan gaat de hele school en zij niet. Bovendien krijg is ruzie met de leerplichtambtenaar.
Santos_05 schreef:Wij hebben niet bewust voor een Christelijke school gekozen, maar uiteindelijk vind ik het alleen maar fijn dat er elke ochtend veel aandacht is voor normen en waarden (dmv verhalen).
NatasjavE schreef:KPet schreef:Dat is natuurlijk het belangrijkste! Maar er is hier iets dat mij steekt: kerst, pasen, allerheiligen. Dat zou voor mij een reden zijn om kids thuis te houden, maar dan gaat de hele school en zij niet. Bovendien krijg is ruzie met de leerplichtambtenaar.
Ik grijp die feesten aan om uit te leggen hoe het mijn inziens wel zit.
Hoe die feesten echt ontstaan zijn en hoe het christendom zelf omarmt heeft.
Kijk je kinderen zullen hoe of hoe toch wel in aanraking komen met religie en mensen die geloven.
NatasjavE schreef:Santos_05 schreef:Wij hebben niet bewust voor een Christelijke school gekozen, maar uiteindelijk vind ik het alleen maar fijn dat er elke ochtend veel aandacht is voor normen en waarden (dmv verhalen).
Want thuis besteed je daar geen aandacht aan?
Ik vind namelijk dat christelijk onderwijs daar helemaal niets aan toevoegt.
Normen en waarden komen van huis uit.
Santos_05 schreef:Alle rollenspellen van het bijbelverhaal, worden terug gebracht naar dagelijkse situaties (ruzie tussen broers en zussen, dingen doen die niet mogen, klikken, enz) .