Favoriete comfort food recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix95

Re: Favoriete comfort food recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:30

Rijstewafels met smeerkaas of leverpastei, je kan me er zo gelukkig mee maken <3
Of hamkaas chipjes!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:35

In het kader van avondeten..
Gebakken krieltjes mixen met wat gebakken venkel, courgette en een uitje. Op het laatst zalmsnippers er door. Sausje maken van mayo, beetje yoghurt en mierikswortel (uit zo'n potje) en daar een flinke schep van erbij en alles door elkaar husselen in een kom.
Njomnjomnjom <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:36

Ohh, en rijstwafels met de crunchy calvé pindakaas...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:38

Een boterham in de koekenpan (waar je net een ei in gebakken hebt) met op de boterham een gebakken ei, tomaat en kaas. Deksel op de pan en even wachten. Mmmm :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:39

Mac&cheese <3
Of spaghetti met roomsaus en spekjes :D

Mac & Cheese is macaroni met heel veel gesmolten kaas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:40

Oh, dan heb ik het inderdaad verkeerd gedaan. :+ Ik doe altijd boter in de pan namelijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:36

zelfgemaakte pizza, gehaktballetjes, gebakken ei met spek en kaas

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:38

Caramel snack a Jack met pindakaas... Überhaupt pindakaas haha
Zelfgemaakte pasta carbonara (zonder room mét ei!) en andere pasta's...
Cheesecake en dan nog warm <3

En warme chocolademelk met veel slagroom en maltesers op de slagroom :o

Ik heb nog veeeel meer eigenlijk _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:41

Zelfgemaakte hummus met libanees brood.

Of tortillachips op een ovenschaal leggen.
Daar over blokjes tomaat, japeleno pepers, uitje en heeeeel veeel kaas.
Dat even in de oven tot de kaas gesmolten is.

:~

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:01

Oeh, ik volg! Komen lekkere dingen voorbij!

Op dit moment (ja het wisselt nog wel eens) zijn favoriet: pasta carbonara, nacho's met kaas en zelfgemaakte guacamole, pitabroodjes met kaas en zelfgemaakt knoflooksaus, sushi, een broodje met pesto, coburgerham, tomaat en mozzarella.

Jammie, krijg er trek van op de vroege ochtend :D

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:36

Many schreef:
In de winter is comfort food bij mij altijd lekker kruidig en warm. Als ontbijt bijvoorbeeld havermoutpap met banaan en kaneel, of als avondeten chili of een curry. Gister at ik dit: http://naturallyella.com/red-lentils-an ... ala-sauce/ Dat was ook serieus comfort food <3

Als tussendoortje ben ik gek op rijstwafels of crackers met pindakaas en banaan. Of eigenlijk alles met pindakaas en banaan :+

Hoe maak je die havermout met banaan en kaneel?
wij hebben die gewone havermout die je zelf met melk nog moet aanmaken.. heb het vanochtend geprobeerd maar was een beetje mislukt denk ik :oo

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:47

Resistance schreef:
_Sillebil schreef:
Tosti´s! (En ik vind ze lekkerder uit het apparaat dan uit de pan... Uit de pan worden het altijd slappe, met vet doorweekte boterhammen)

Als ze slap worden doe je iets niet goed! Pan eerst heet laten worden (niet te heet), dan boter aan buitenkant tosti smeren, en dan kaas erop.

Geen boter in de pand doen, dan wordt ie inderdaad slap.

Of gewoon met een beetje olijfolie :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:53

zelmago4it schreef:
Many schreef:
In de winter is comfort food bij mij altijd lekker kruidig en warm. Als ontbijt bijvoorbeeld havermoutpap met banaan en kaneel, of als avondeten chili of een curry. Gister at ik dit: http://naturallyella.com/red-lentils-an ... ala-sauce/ Dat was ook serieus comfort food <3

Als tussendoortje ben ik gek op rijstwafels of crackers met pindakaas en banaan. Of eigenlijk alles met pindakaas en banaan :+

wij hebben die gewone havermout die je zelf met melk nog moet aanmaken.. heb het vanochtend geprobeerd maar was een beetje mislukt denk ik :oo

Die havermout heb ik ook :) Ik gebruik zelf zo'n 40 gram havermout met ongeveer 200 ml (rijst)melk. Dat doe ik in een pannetje, samen met een in plakjes gesneden banaan en een half theelepeltje kaneel. Laten koken tot het de gewenste dikte heeft, en klaar. Soms doe ik er na het koken nog een beetje pindakaas doorheen als ik daar zin in heb.

Havermoutpap is wel iets waar je een beetje aan moet wennen als je het nog nooit eerder heb gegeten. Dus misschien moet je het eerst wat vaker eten voordat je er net zo verslaafd aan raakt als ik :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:58

Een tosti uit de pan(!!) met ham/kaas/champignons en pesto. Zoo lekker!

En de koude wraps met roomkaas en gerookte zalm...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:16

Ik vind het heerlijk om zo'n zak carbonara saus (niet die vieze uit een potje met smakeloze spekjes) met cherry tomaatjes, bosui en een pakje van die gedroogde ham (naam kwijt! Serrano?) en pasta te eten. Heerlijk! Dat is echt mijn comfort food :)

Of een ei bakken met kappertjes, tomaatje en ontbijtspek en dan op een afbakbroodje.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:28

Leuk topic! Ik heb hem al een aantal keer voorbij zien komen maar mijn comfort food is ook echt nacho's. Wij doen altijd gehakt bakken met ui, paprika, mais en taco kruiden. Dan schaal, beetje van die "prut" erin, chips, chedder en gewone gemalen kaas en zo een paar lagen. Even in de oven en dan smullen!!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:31

Many schreef:
zelmago4it schreef:

Die havermout heb ik ook :) Ik gebruik zelf zo'n 40 gram havermout met ongeveer 200 ml (rijst)melk. Dat doe ik in een pannetje, samen met een in plakjes gesneden banaan en een half theelepeltje kaneel. Laten koken tot het de gewenste dikte heeft, en klaar. Soms doe ik er na het koken nog een beetje pindakaas doorheen als ik daar zin in heb.

Havermoutpap is wel iets waar je een beetje aan moet wennen als je het nog nooit eerder heb gegeten. Dus misschien moet je het eerst wat vaker eten voordat je er net zo verslaafd aan raakt als ik :D

Dan moet ik nog even een beetje aan de verhoudingen werken denk ik ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:38

Oké, ik krijg hier echt honger van. :') Maar staan goede tips bij, die tosti in de pan ga ik ook eens proberen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:20

Ligt het aan mij of halen jullie comfort food en fast food een beetje door elkaar?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:42

Comfort is vaak ook fast food voor de meeste mensen denk ik. Dus in zoverre... Gaat het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:48

Ik denk bij comfort food aan een pan hachee die uren heeft staan pruttelen, zoals vroeger bij oma. Of de spaghetti die mijn stiefvader nu voor mij maakt die exact zo is als mijn moeder hem voor me maakte. Of die kip stoofpot die ik nu eindelijk hetzelfde op smaak heb. Of of of.....Zo veel voorbeelden van voedsel wat me geruststeld, me weer wat prettiger laat voelen of wat je met een bepaalde fijne herinnering eet.
Maar ook troostvoer...ijs en chocola als ik mezelf eens heel zielig vind om de maandelijkse ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:00

Ik hou van natte cake, of cookiedough (om rauw te eten), en chocoladesaus/ lava cakejes. Heerlijk comfi-food..
Net als zelfgemaakte sauzijsenbroodjes overigens.

Ik heb het overigens wel graag machtig, dan zit je sneller "vol" en eet/ snoep je dus minder :D

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:07

Oeeew volg, ik zit weg te kwijlen hier. Tijd om te gaan lunchen voor ik de hele supermarkt ga leegroven.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:10

Arretjes Cake

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:16

In de winter ben ik vooral gek op stoofpot met draadjesvlees. :D