Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
beatje schreef:Kinderen hebben is voor gezonde mensen al zwaar,dus laat staan als je chronisch ziek bent.Het is ook een taak die dag en nacht door gaat en geen vrije tijd kent.Ik denk dat er maar weinig mensen er voor uit komen dat ouderschap een zware taak is.En dan moet je ook nog het geluk hebben dat je gezonde kinderen krijgt die goed kunnen leren want als dat niet zo is.....
Natuurlijk krijg je ook veel liefde terug en zijn ze ronduit grappig en leuk,zeker als het je eigen kind is.Maar kinderen zijn zeker niet alleen maar zaligmakend.

2misty2 schreef:Heftig! Is het voor jou te doen? Of moet je nu veel laten en is het kind nu je enige leven zeg maar?
Als je nog geen kind zou hebben en dus zou hebben wat je nu hebt. Zou je dan kiezen voor een kind?
2misty2 schreef:Goof schreef:
Punt. Duidelijk. Klaar.
Jouw lijf, jouw gezondheid, jouw beslissing en die heb je zo te lezen allang genomen.
Eens maar toch knaagt het. Mijn relatie is ook heel belangrijk. Maar ik wil een kind wel bieden wat het verdiend en nodig heeft. Het is niet zo dat ik het niet wil. Dus dat gevoel blijft ook nog spelen. Maar ik denk dat het niet reeel is tegenover het kind. En daarmee heb ik denk ik mijn keuze al gemaakt.. lastig!
lizy29 schreef:Desiree schreef:Even vraagje. Waarom moet zij in staat zijn om merendeel voor een kind te zorgen?
Omdat we er even voor het gemak van uitgaan dat zij door haar ziekte niet de kostwinner is of kan zijn.
En haar partner niet zowel het kind volledig kan verzorgen en voor brood op de plank kan zorgen.
en met artsen het erover hebben. Je kan ook al peilen in je netwerk wie jullie wil en kan bijstaan als het nodig is als jullie er wel voor gaan en je zwanger raakt. 2misty2 schreef:Ik snap jullie reacties. En ik heb ook zeker mijn mening erover. Ik zie het niet zitten. Maar mijn partner dus wel. Het kan dus mijn relatie kosten. Vandaar dat ik nog één keer moeite doe om ervaringen van anderen te horen.
Ik heb Sjogren en SLE. Ben dus extreem moe en regelmatig pijn. De vermoeidheid zal me de kop kosten.
Kwa erfelijkheid is er geen risico.
En indd zoals hierboven. Mijn partner is de kostwinner doordat ik vanwege ziekte indd niet fulltime kan werken. Ik heb een part time baan.
2misty2 schreef:Ik snap jullie reacties. En ik heb ook zeker mijn mening erover. Ik zie het niet zitten. Maar mijn partner dus wel. Het kan dus mijn relatie kosten. Vandaar dat ik nog één keer moeite doe om ervaringen van anderen te horen.
Ik heb Sjogren en SLE. Ben dus extreem moe en regelmatig pijn. De vermoeidheid zal me de kop kosten.
Kwa erfelijkheid is er geen risico.
En indd zoals hierboven. Mijn partner is de kostwinner doordat ik vanwege ziekte indd niet fulltime kan werken. Ik heb een part time baan.