Mirjam1202 schreef:MarliesV schreef:Mag dat tegenwoordig, geen wiskunde op de Havo? (ik wordt echt oud, in 'mijn' tijd was dat niet toegestaan)
Waar liggen naast paarden je interesses? En waar ben je goed in/vind je leuk op school.
Misschien dat er mensen hier zijn die dat herkennen en een passende opleiding of passend beroep hebben. Kan je ideeën opdoen.
Ja, maar alleen bij een cultuur & maatschappij pakket!Mirjam1202 schreef:Ik ben er ook van overtuigd als je iets heel erg graag wilt, dat je er komt! Maar ik denk dat dit niet is wat ik heel erg graag wil. Ik ga dus kijken naar een andere opleiding... maar ik moet zeggen dat dat ook nog heel erg lastig is haha!
Ik heb een C&M profiel;
Engels, Nederlands (algemene vakken), Duits, Aardrijkskunde, Kunstgeschiedenis en Economie. Ik heb dus geen wiskunde....
Nu heb ik al een aantal gesprekken gehad met mijn decaan, en die vertelde mij dat ik moest gaan rondkijken bij open dagen. Dit heb ik gedaan, maar ik vind het overal een gigantisch verkooppraatje, alles is even leuk en aardig, maar dat is gewoon NIET zo. Je kunt niet de hele opleiding fantastisch vinden... Ik ga dus de aankomende tijd erg veel zoeken op internet naar een leuke opleiding.
Als je hulp nodig hebt van een buitenstaander is mijn pb open!
Ik zal je ook de tip geven om rond te vragen aan mensen met het beroep wt je interessant vind.
Hier op Bokt kwam laatst nog een topic voorbij met welke beroepen de bokkers hebben.
Ik zou zeggen, kijk daar eens in, en pb de mensen met ee n interessant/ leuk beroep!
Wat leuk! Weet jij toevallig nog hoe dit topic heet?[/quote]
Ik zal het even voor je opzoeken
.Edit:
[STW] Wat is jouw opleiding?
En nog een paar interessante topicbokt
[STW] Vreemde beroepen
[STW] Vragen over jullie beroepen
En omdat leraar je leuk lijkt:
mariettek @ [STW] Leraren opleiding
)