Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:11

Tivoli schreef:
Ohmy,ik dacht dat ik de enige was met dit soort rare dingen! :')
Iets niet weggooien omdat het zo zielig is voor dat iets herken ik! En nee,ik ben geen hoarder :+
Kleine doosjes,potjes en blikjes zijn lief,ookal past er niets in. Grote,handige doosjes zijn lomp en niet leuk.

Auto's zijn standaard een jongen of een meisje en natuurlijk lief,boosaardig of wanhopig. :j

Ik hoor ook in dat ene nummer zo'n mooi donker geluid.

Ik heb een tic om elke keer als ik op het strand geweest ben,een schelp mee te nemen naar huis. Ik weet van elke schelp wanneer ik op het strand was.,met wie en wanneer,rozenschelpjes zijn lief,kokkels zijn oke.
Mijn scooter heet Lilly en ik praat tegen de maan alsof hij altijd met me meekijkt :')

ik.ben.niet.alleen!!!! _O_
ik had (en nu nog steeds soms) dat altijd met boterhamzakjes.
Vond het zielig om ze weg te gooien omdat ik ze dan helemaal alleen in die prullenbak in de trein/station/etc. achterliet.
Wat resulteerde in een handtas vol zooi om thuis vervolgens alles wel weg te gooien. Maar dan in 1x, dan waren ze iig niet alleen. :')

Ik heb me altijd zo'n creep gevoeld haha.

Ook lichte/redelijk last van dwanghandelingen.
Niet zo erg als in dat programma of dat het mensen opvalt ofzo, maar ik betrap mezelf er heel vaak op haha.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:12

Ik ben gelukkig niet de enigste zo te zien, ik zit vol rare associaties.
In elke auto zie ik een gezicht inderdaad. Ik had dat als klein meisje al, sloopauto's was ik erg bang voor, mijn vader moest mij dan optillen en ik keek de andere kant op en deed mijn ogen dicht.
Ik dacht dan dat die auto's dood waren :')
Mijn pony doet mij denken aan een klein meisje of aan een koekje (dat is ook haar bijnaam). Waarom, ik weet het niet... :+

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:17

Omg, ik dacht altijd dat ik de enige was met dit soort dingen. Maar bij mij hebben de dagen van de week allemaal hun eigen kleur en dat is al zo van kleins af aan. Ook hebben sommige namen van mensen en bepaalde woorden een kleur. Degenen aan wie ik dat ooit verteld had, vonden het maar raar. Sindsdien heb ik het er eigenlijk nooit meer over :')

Ook heb ik dat idd met bepaalde voorwerpen dat ik het zielig kan vinden om iets weg te gooien of i.d. Laatst filmfragmentjes gezien waarin ze op allerlei verschillende manieren sneeuwpoppen gingen vernielen. Of er tegen aan slaan, of omgooien, en zelfs met een kanon vuren. Oh wat had ik medelijden met die sneeuwpoppen, zo zielig. En bv. een knuffeltje uitzoeken voor onze hond die ze na 1 minuut al uit elkaar heeft, tja, welke moet je dan kiezen, want ze zijn allemaal zo lief en het is zo zielig als eentje ervan kapot gevreten wordt :+

Ook met liedjes of geluiden bepaalde herinneringen en ook met geuren. Ik kan dan ineens weer terug in de tijd zijn als ik iets ruik wat bekend is, een bepaalde parfum of iets dergelijks. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Ik heb nog wel meer van dat soort dingen, ik zal er nog eens over nadenken, want kom er zo gauw ff niet op.

Lady24

Re: Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:23

Ik vind inderdaad ook heel snel dingen zielig, wat bijvoorbeeld hierboven genoemd wordt. Maar ook met mensen in films, sommige mensen hebben een heel hoog medelijden-opwekker gehalte en daar kan ik dan gewoon om huilen :')

Geuren hebben voor mij bijvoorbeeld vormen. Een streep, een golvende streep, een rondje, noem maar op..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:25

Dit doe ik ook! Maandag is geel, dinsdag groen (wel lichtgroen), woensdag blauw, donderdag rood, vrijdag oranje en het weekend paars. Al is de zondag donkerder dan de zaterdag.

De Opel corsa die ik rijd heet Theo, kort voor Theodorus, hij is een betrouwbare goedzak, niet bijster slim. De volvo van mijn ouders heet Molly, die is nogal stoïcijns. Ik heb de familie al zo ver om de auto's ook zo te noemen :+

Ik heb dit niet met letters overigens. De maanden liggen in een cirkel, waarvan januari in het westen. Wel een beetje 3d achtig.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:29

Super interessant om dit zo van iedereen te lezen. En toch enigszins wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:48

Ik heb de auto van mijn vriend Bambi-Bob genoemd. We kwamen er niet uit of het een vrouwlijke of mannelijke naam moest worden dus is het allebei geworden :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 02:00

Boeken! Die kan ik dus niet wegdoen als ik het gelezen heb. Ookal was het een oersaai rotboek,hij gaat in de kast. Op volgorde van klein naar groot natuurlijk.

Droog ik me liever af met de grijze handdoeken dan met de witte. Zelfde grootte,zelfde merk :Y)

Ik heb een magnetronknuffel-beer in bed die me wel eens warm houd. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen als hij 'verkeerd' ligt,bijvoorbeeld ondersteboven met een geknakte nek. :(:)

Wil ik alleen links van iemand lopen omdat het 'anders niet goed voelt'.

Boomsoorten hebben allemaal een karakter. Sommige bomen zijn zielig omdat ze naast een lantaarnpaal staan en zo nooit eens rust hebben.
Mijn huis heeft geen naam maar wel gevoel en ik zeg vaak 'hallo huis' tegen mezelf als ik thuiskom van werk.

Ik kan uren doorgaan :z

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 02:13

Ik heb jarenlang mijn toch echt vrouwelijke hondje "hij" genoemd omdat ik hem een mannetje vond.

Een Alfa Romeo is een meisjesauto en een Reneault Twingo is een Teletubbie-auto. :Y)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 09:49

Tivoli schreef:
Ik heb een magnetronknuffel-beer in bed die me wel eens warm houd. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen als hij 'verkeerd' ligt,bijvoorbeeld ondersteboven met een geknakte nek. :(:)

Wil ik alleen links van iemand lopen omdat het 'anders niet goed voelt'.

Die eerste!! <3 <3 Dat is echt het liefste ever, wat ongelooflijk schattig en lief van je.
Tweede heb ik absoluut ook 'last' van.

Sommige dingen zijn echt bijzonder! Zoals die geuren in een streep of rondje. Dat herken ik van mezelf absoluut niet, maar vind hem wel heel bijzonder en heel erg gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:59

Hehe er zijn dus kennelijk meer idioten op de wereld. _/-\o_ dapper dat je dit topic durft te openen. He wordt al snel voor compleet gestoord gehouden.

Maar met bomen, autos, knuffels ed die hebben voor mij idd wel karakters en zo. Maar zo n geknakte nek kan toch ook niet, arme ding zou er last van krijgen. -O-

. Verder denk ik veel in geuren, smaken en kleuren. Dingen roepen al snel een smaak geur of kleur op. Zo zijn erwtjes en chocolade voor mij kwa geur in dezelfde groep. Bozigheid ruikt voor mij naar uitlaatgas en tederheid naar suikerspin. Vrolijkheid is sinaasappel of limoen.

En kwa kaarten klaver en ruiten zijn favoriet, die staan gelijk. schoppen word ik verdrietig van, zo n boze bittere kaartkleur.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:00

Oh de herkenbaarheid :')

Ik gooi ook met moeite dingen weg en bvb een drinkflesje móet weggegooid met dopje erop. Anders raken ze elkaar kwijt.

Mijn vorige auto heette Thomas, dat voelde gewoon zo :P

Geuren hebben kleuren en vormen en als een bepaalde vorm/kleur niet goed voelt dan vind ik de geur ook niet lekker :P

Als ik mn fiets op t station laat staan dan zet ik m bij een fiets die me 'aardig' lijkt zodat hij ook een fijne dag heeft :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:03

Ik vind ook dat autos een gezocht hebben. Zo herken ik ze nog voor t embleem van t merk te zien is:)

Trouwens loop ik alleen maar rechts van mensen anders ben ik van slag
Alles in de kamer moet symetrisch zijn.. maar dat is verschrikkelijk.

Op t station in denhaag staat een zeebra gestreeptr klok. Tijdens het voorbij rijden van die klok moet ik op hm mopperen..
Ts een lelijke stomme k^t klok.
waarom..? Geen idee gewoon omdat ie dat is.

Sommige wegen dienwij dagenlijks rijden heb ik een hekel.. en rij ik liever gigantisch om..
Waarom? Het is een stomme weg..
(Geen verklaring voor)
Laatst bijgewerkt door Musiess op 07-02-16 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:09

Ik kan mijn vork niet links vasthouden met eten.
Ik snij dus met links en gebruik de vork rechts.

Normaal is dat andersom maar ik kan dat dus echt niet.

Ik ben wel rechtshandig.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:23

Inderdaad, huis en auto begroeten en gedag zeggen doe ik ook. Het laatse item in de verpakking mag eigenlijk ook niet alleen achterblijve, dat is zielig (ik maak ook rustig een nieuwpak open om die eenzame laatse bij te proppen). Dingen alleen weggooien doe ik dan wel weer makkelijk. :Y)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:29

Ik hoor overal ritmes of melodien van liedjes in. Dus als er iemand met bijvoorbeed hakken, of een paard op de weg lang komt en ik had het ge klik-klak. Dan hoor ik daar altijd een melodie van een liedje in. :')

Dagen hebben inderdaad kleuren: Maandag: Geel, Dindsag: Rood, Woendsdag: Groen, Donderdag: Blauw, Vrijdag: Bruin, zaterdag: Grijs en zondag: Goud.

Getallen hebben ook kleuren. Zo denk ik bij 8 en 5 altijd aan geel. Bij 4 aan lichtblauw, 7 aan donkerblauw, 2 aan rood, 1 aan wit, 9 aan zwart etc...etc.. :')
Ook bij schoolvakken: Wiskunde is oranje, maar rekenen (op de basisschool) was groen. Spaans is rood en frans is geel terwijl duits wit is. Grieks en latijn zijn bruin en Aardrijkskunde is blauw.

En verder heb ik bij sommige geluiden, geuren en smaken ook dat ik ergens aan denk, altijd in plaatjes trouwens. Ik denk nooit in woorden. :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:36

Wij doen dagenlijks ons ontbijt bij de plusmarkt. We hebben geen karretje nodig en soms bij tussendoor boodschappen nieteens een 'trek-mandje'.

Nou mooi wel al ga ik voor 1 pakje kauwgom de winkel in.. ik moet een mandje mee hebben of ie nou de hele weg leeg is of niet. Het MOET.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:38

nadine_yvana schreef:
Super interessant om dit zo van iedereen te lezen. En toch enigszins wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. :')

Precies dit! Heerlijk om te lezen allemaal haha.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:47

piezze schreef:
:') gelukkig er zijn er meer, ik heb eenauto gehad die flits heette, mijn huidige auto heeft geen naam maar is bijna slooprijp. We hebben het in de auto wel eens over een nieuwe auto en dan voel ik me altijd een beetje schuldig naar ons trouwe beestje.

Wauw.. Ik dacht srs dat ik de enige was die dit had :') . Toen onze auto naar de sloop moest kreeg ik me toch een brok in me keel.. Hahah. Kon bijna geen afscheid nemen :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:52

inowa schreef:
Ik kan mijn vork niet links vasthouden met eten.
Ik snij dus met links en gebruik de vork rechts.

Normaal is dat andersom maar ik kan dat dus echt niet.

Ik ben wel rechtshandig.

Dat heeft mijn zus precies zo! Ook zij is gewoon rechtshandig.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:56

Er worden hier toch wel verschillende dingen door elkaar gegooid. Wat TS beschrijft (synesthesie) is toch heel iets anders dan je auto een naam geven, dingen gedag zeggen of neurotische trekjes hebben.
Synesthesie is ook redelijk zeldzaam, 1 op de 2000 tot 5000 mensen heeft het. Het lijkt me stug dat het bij Bokkers vele malen vaker voorkomt.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:03

Bij mij geen synesthesie, maar meer zoals de rest van de bokkers het hier beschrijft. En wat leuk om te lezen allemaal! :D In mijn ogen is iedereen hier doodnormaal hoor.

Ik geef o.a. getallen een kleur. 2 is geel, 3 lichtgroen, 4 oranje, 5 vuurrood, 6 paars, 7 weet ik zo ff niet, 8 royaal blauw, 9 is ook geel..

Auto's en huizen zijn altijd jongens of meisjes. Behalve flats en appartementen gebouwen, die vind ik moeilijk te 'onderscheiden'.

Onze auto is een jongetje. Het is een beetje een sul en hij heeft pijn aan z'n linker spiegel.
Treinen zijn altijd vrouwelijk, hebben een vriendelijke uitstraling en zijn stoer.

Tafellampen en bureaulampen, daarbij denk ik altijd dat de kap het gezichtje is. En dat ze ook een gelaat hebben. Er zijn lieve en boze tafellampen, enz.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:05

Rosie schreef:
Ik heb dat ook :j

Alle dagen hebben een kleur. Maandag is geel, dinsdag blauw, woensdag oranje, donderdag groen, vrijdag paars, zaterdag ook blauw en zondag ook oranje. Waar ik dat vandaan haal geen flauw idee.
Een kalenderjaar loopt in een niet sluitende lus (vorm). Augustus ligt ergens in de bocht, november en december zijn iets langer qua lengte waardoor de andere maanden allemaal een stukje moeten inschikken.

Oke als ik dit zo lees denk ik dat ik wappie ben _O- maar dit heb ik al van kinds af aan hahaha.

Haha grappig... Bij mij is het jaar een atletiek piste. De lange stukken zie ik in de breedte. Het hele bovenste stuk is jul-aug-sept, de zijkanten zijn dan juni en okt, het hele onderste stuk zijn de overige zeven maanden... Je kunt wel zien dat de zomervakantie van vroeger het belangrijkste was haha maar ben zo altijd blijven denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:07

Sabini schreef:
Bij mij geen synesthesie, maar meer zoals de rest van de bokkers het hier beschrijft. En wat leuk om te lezen allemaal! :D In mijn ogen is iedereen hier doodnormaal hoor.

Ik geef o.a. getallen een kleur. 2 is geel, 3 lichtgroen, 4 oranje, 5 vuurrood, 6 paars, 7 weet ik zo ff niet, 8 royaal blauw, 9 is ook geel..

Auto's en huizen zijn altijd jongens of meisjes. Behalve flats en appartementen gebouwen, die vind ik moeilijk te 'onderscheiden'.

Onze auto is een jongetje. Het is een beetje een sul en hij heeft pijn aan z'n linker spiegel.
Treinen zijn altijd vrouwelijk, hebben een vriendelijke uitstraling en zijn stoer.

Tafellampen en bureaulampen, daarbij denk ik altijd dat de kap het gezichtje is. En dat ze ook een gelaat hebben. Er zijn lieve en boze tafellampen, enz.

Bij mij zijn treinen juist kwaadaardige trollen :') Vindt ze er zo meedogenloos en agressief uit zien. Heb gewoon moeite om ze een station binnen te zien komen of uit zien rijden.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:17

Wat dapper van je TS om
Een topic hier over te maken, volgens mij dacht iedereen hier dat hij als enige zo gek is haha! Net als ik overigens!

Alles heeft een ziel bij mij dus ook een bank een boom een stoel of een krant. Die 'ziel' is aardig, boos, jaloers of weet ik het en daar hangt dan ook vaak een kleur bij aan!

Met getallen herken ik niet zo maar met de dagen van de week dan weer wel! Maandag is blauw dinsdag geel woendsdag rood donderdag paars vrijdag oranje zaterdag groen en zondag roze

Knettergek...:P