Inkomstenbelasting aangifte 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:15

Ik verwacht dit jaar niks , vorig jaar mooi bedrag gehad :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:16

Heb er altijd zo'n hekel aan, ook al doet mijn accountant het voor ons, ik heb er een hekel aan om die hele papierwinkel bij elkaar te zoeken.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:19

Kun je nu al berekenen hoeveel je terug krijgt? En zo ja, waar dan? :o? (Oeh dit voelt als een hele domme vraag, maar ik weet het echt niet want heb hier niet zoveel verstand van :o )

Alle papierwerk heb ik al bij wel elkaar. Heb een lange tijd twee banen naast elkaar gehad. Ben heel benieuwd...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:10

Vind het idd ook jammer dat het pas vanaf 1 maart kan! Was ook op zoek naar een betrouwbare site waar ik een voorberekening oid kan maken.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:26

Ik ben heel benieuwd of dat ik nog iets terug krijg of moet betalen. Wordt een verrassing :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:30

Vorig jaar bijna €1000,- moeten betalen, dus ik hoop dit jaar op een wonder... _/-\o_

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:37

Waarom zijn er hier mensen die er voor kiezen om geen loonheffingskorting toe te passen? Moet ik dat zien als een soort van verplicht sparen? Of zit er een andere reden achter?

Ik moet zelf een jaaropgave gaan maken. Mijn vorige werkgever is failliet gegaan en een jaaropgave krijg ik daarom niet. Nog eens even bekijken hoe dat precies in elkaar steekt :=

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:38

Dais_ schreef:
Waarom zijn er hier mensen die er voor kiezen om geen loonheffingskorting toe te passen? Moet ik dat zien als een soort van verplicht sparen? Of zit er een andere reden achter?

Ik moet zelf een jaaropgave gaan maken. Mijn vorige werkgever is failliet gegaan en een jaaropgave krijg ik daarom niet. Nog eens even bekijken hoe dat precies in elkaar steekt :=

Als het goed is heb je wel loonstroken voor een groot gedeelte van je salaris toch? Die kun je dan gebruiken om te kijken wat er betaald is en wat er is ingehouden. Is het later niet via het UWV als faillissementsuitkering betaald? Dan heb je wellicht die 2 documenten om het bij elkaar te pakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:41

Ik ben benieuwd.. heb WW en Wajong gehad dus benieuwd of ik wat terugkrijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:42

Dais_ schreef:

Op je laatste loonstrook staan toch gewoon cumulatieve bedragen? Dat is je jaaropgaaf.

Vreemd trouwens dat je geen jaaropgaaf hebt. Mijn werkgever is ook failliet gegaan, maar hebben wel een jaaropgaaf gehad..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:56

Mijn 2 laatste loonstroken heb ik wel gehad, maar het geld niet. Het UWV heeft dat inderdaad wel betaald en dáár heb ik wel een jaaropgaaf over gehad.

Dus eigenlijk moet ik kijken naar de cumulatieven op de loonstrook van de periode die ik daadwerkelijk betaald heb gekregen?

Relaxed, mijn werkgever is met de noorderzon vertrokken. Het betrof een uitzendbureau en ik ben wel door blijven werken bij mijn inlener.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:03

Pfoe, flinke bedragen die ben terug krijgt.
Ik kon vorig jaar 384 euro terug betalen omdat mijn werk een 'foutje' had gemaakt. Uiteraard heb ik dat jaar 'teveel' salaris gehad. Maar was niet zo'n tof grapje. Hoop dat ik dit jaar gewoon niets hoef te betalen en wellicht wel iets terug krijg.

Maar snap nooit waar het allemaal op gebaseerd word :')
Ken mensen die gewoon letterlijk thuis op hun hol zitten en niets doen (en daar over opscheppen) en dan 1200 euro terug krijgen ....

Maar dit jaar geen programma? Dan word het helemaal pielen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:11

Dais_ schreef:
Mijn 2 laatste loonstroken heb ik wel gehad, maar het geld niet. Het UWV heeft dat inderdaad wel betaald en dáár heb ik wel een jaaropgaaf over gehad.

Dus eigenlijk moet ik kijken naar de cumulatieven op de loonstrook van de periode die ik daadwerkelijk betaald heb gekregen?

Relaxed, mijn werkgever is met de noorderzon vertrokken. Het betrof een uitzendbureau en ik ben wel door blijven werken bij mijn inlener.

Ja idd, die laatste waar je salaris van hebt gehad, anders ga je die dubbel tellen, omdat die ook bij het UWV op zit :j

Jeetje, zomaar met de noorderzon weg? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:12

xDenies schreef:

Juist niet, je logt in en alles staat al ingevuld.. Checken en klaar :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:14

Relaxed schreef:
xDenies schreef:

Ooh, maar dat was toch al zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:15

Ik heb bewust geen loonheffingskorting op de ww laten zetten, dus kom maar op met de centen haha en de hypotheek aftrek komt er ook nog bij. Willen graag een nieuwe tuinschuur! :D

Na de jaaropgave weet ik tenminste hoeveel geld de belastingdienst nog van mij krijgt: ik moet altijd zorgtoeslag terug betalen namelijk. Al staat dat apart, dus doet geen pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:18

xDenies schreef:
Relaxed schreef:

Ooh, maar dat was toch al zo?

Vorig jaar voor t eerst dat je t ook zonder het programma kon doen idd..

Leffroi

Huh? Mij is loonheffingskorting juist aangeraden op de baan waar ik het meeste mee verdien. Dat was in mijn voordeel. Hoe werkt dat nou dan? Heb echt, echt de ballen verstand daarvan... }:0

moonsparkle

Ik had een voorlopige aangifte gedaan ivm het kopen van een huis,maar alsnog verwacht ik terug te krijgen want ik vul het altijd zo in dat ik eerder terug krijg dan bij zou moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:22

Leffroi schreef:
Huh? Mij is loonheffingskorting juist aangeraden op de baan waar ik het meeste mee verdien. Dat was in mijn voordeel. Hoe werkt dat nou dan? Heb echt, echt de ballen verstand daarvan... }:0

Bij 2 banen moet je het idd doen bij de baan waar je het meeste verdient, anders moet je later terugbetalen. Als je het bij geen van je banen toepast, krijg je het bedrag in 1x terug bij je aangifte = een leuk spaarpotje :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:23

Kan je eigenlijk al ergens een kleine schatting maken met wat je terug krijgt of moet betalen? Kan je je in ieder geval op het ergste voorbereiden

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:01

Even een kort vraagje, vorig jaar stond alles mooi ingevuld al, ik hoefde alleen nog maar te checken. Is dat dit jaar weer zo? Ik vraag het omdat ik net even ging kijken en toen stond er nog niks in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:04

Ja, maar pas vanaf 1 april meende ik. Staat iig in je brief wanneer het ingevuld klaar staat

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:04

Oh, weer niet goed gelezen. Gelijk kijken, dat was wel makkelijk :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:21