werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:46

snoetie schreef:
Tja kapot werken met 40 uur per week vind ik enigzins overdreven, het is gewoon de standaard.

Uiteraard ben ik het ermee eens dat als een baan niet bevalt, je op zoek moet naar iets wat je wel leuk vindt. Maar bij gebrek aan beter is het even door de zure appel heen bijten.

Het is de standaard maar zoals ik eerder al zei, 40 uur werken bij baan A is niet te vergelijken met 40 uur werken bij baan B. Met leuk werk is 40 uur prima te doen, met werk waar je met buikpijn heen gaat is dat enorm veel.

tita

Re: werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:51

Jildau en dan meld je je maar ziek???????

40 uur is 40 uur en zijn zat mensen die dat moeten doen. Ik werk al 18 jaar 40 uur.
En nee ik zit niet op mijn reet en ja ik heb ook wel eens gedacht is dit het nou.
En dan onderneem je iets.... Of je accepteer het

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:53

Nee dan meld je je niet ziek, waar lees je dat?

Maar daarom is het nog wel rot dat ze zich zo voelt en raad ik haar dus aan om of te gaan praten met haar baas, of op zoek te gaan naar ander werk. Ze moet iets aan deze situatie gaan doen maar ik vind haar een aansteller noemen en argumenten als 'ik werk ook 40 uur' gewoon niet terecht.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:55

Je kan het NU bespreken met je baas met de kans dat er een houdbaarder situatie uitkomt, of je gaat door met jezelf overvragen en dan zit je nog voor de bouwvakvakantie overspannen thuis.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:00

nine1987 schreef:
Serieus?? Iedereen vindt dit zielig?
Net aan een half jaar 40u pw werken is zielig?? Ik (en vele anderen) werk al jaren 40 uur.. En dan komen huishouden, kind opvoeden, partner, hobbies en een sociaal leven er nog bij..
Imo mag TS zichzelf een schop onder dr kont geven en werken..

Als ze t werk niet leuk vindt, moet zr een andere baan zoeken.. Zo simpel ligt t.. 3x ziekmelden in 6 maanden tijd, zou er bij mij als werkgever überhaupt al niet in gaan, dus grote kans dat haar contract zowiezo al niet verlengd wordt..

Persoonlijk ben ik van mening dat de jongeren van tegenwoordig niet meer weten wat werken inhoudt..

Niets meer aan toe te voegen... _/-\o_ schop onder de kont hebben velen nodig....teveel verwend en niks gewend!

Ik werk al 22 jaar 40 uur per week of meer, grow up, deal with it....of doe er wat aan!
(en doe er wat aan, is niet ziekmelden om een scheet, want dat is 3 x ziekmelden in een half jaar tijd)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:03

Ik denk ook dat je even door moet bijten en ondertussen moet verder solliciteren. Als je geld moet verdienen om van te kunnen leven dan is het gewoon niet anders. Ik heb ook niet altijd een leuke baan gehad. 40 uur werken is toch echt niet raar, dat is gewoon een full time werkweek. Natuurlijk is het lang wanneer je het niet naar je zin hebt, maar soms is het gewoon even niet anders. Zorg dat je het leuk hebt met tenminste één collega. Als je echt ziek bent meld je dan ook ziek, maar inderdaad 3 keer in 5 maanden tijd... Dat zal niet gewaardeerd worden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:06

ziek is ziek maar voor de 3e keer ziek vanaf september is natuurlijk wel veel. Wat is de reden? Dezelfde ziekteverschijnselen. Te vroeg begonnen? Of liggen de werkzaamheden en werktijden je niet waardoor je je zo voelt, dan zeker bespreekbaar maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:13

Ik kan me voorstellen als je jezelf steeds naar het werk moet slepen, dat je meer aanleg hebt om ziek te worden. Kun je jezelf wel een schop onder je kont geven, maar daardoor ga je heus niet je werk met meer plezier doen. Als je kunt, vraag eens of je een dag minder in de week mag werken. Of twee middagen. Het zou al veel schelen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:41

Ik herken e verhaal wel een beetje. Horeca kan ontzettend zwaar zijn & als het dan niet vlekkeloos gaat kan je je heel rot voelen.

Ik heb dit bespreekbaar gemaakt op m'n werk, ben wat minder gaan werken (of iig niet meer standaard 6 dagen per week), heb bedankt voor de vele avonddiensten en neem zo nu en dan een paar dagen vrij voor leuke dingen!

Wat betreft je houding tov werken met mensen; dit komt vaak voort uit onzeker zijn. Zoek eens op hoe je zelfverzekerder kunt worden & vraag je baas eens of hij handvatten voor je heeft om mee aan de slag te gaan op de werkvloer.

Verder, als je er nu zó doorheen zit, kan je dan niet beter een paar dagen vrij vragen? Even opladen & dan weer met frisse moed er tegenaan!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:16

Dat anderen hier al jaren 40 uur in de week werken betekend niet dat hetzelfde opgaat voor TS natuurlijk.
Als je echt geen plezier hebt in je werk en je er lichamelijke klachten van krijgt, dan kan ik me voorstellen dat 40 uur in de week te veel is.

Dan heb je imo 2 oplossingen; of je gaat met je leidinggevende praten en zoekt een oplossing met hem/haar binnen het bedrijf, of je neemt ontslag.

Gezien ontslag voor TS geen optie is, blijft oplossing 1 over. Dus TS, maak het bespreekbaar! Wellicht is er begrip voor je situatie en kun je werk gaan vervullen in een functie waarbij je minder contact hebt met gasten. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:16

Als ts haar hele instelling al eens omgooit, dan kan ze al veel meer plezier hebben in haar werk.. Als je al met tegenzin gaat, dan zal je werk er inderdaad niet beter op worden..

Maar ik vind t allemaal behoorlijk overdreven..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:21

Pfoeh wat een schreeuwers hier zeg! maar goed dat terzijde.
Ik ben een harde werker, dus waar ik die schop onder mijn kont voor nodig heb is mij een raadsel. Ik werk me altijd in het stof. Dus ik vind het volkomen onterecht.

Ik wil natuurlijk een andere baan maar de banen liggen niet voor het oprapen dus ik moet nog even geduld hebben. En natuurlijk ga ik geen ontslag nemen en maak ik er als nog het beste van. Waarom ik voor de horeca gekozen heb? Omdat ik daar als enige word aangenomen, voor winkels ben ik te oud.

En idd 40 uur werk met redelijk/ of leuk werk doe ik zonder problemen. Dan vind ik 40 uur werken echt geen probleem. Deze baan is gewoon even niet iets wat bij mij past dus word 40 uur werken wat zwaarder. En ik stop er ook niet mee want ik ben nou eenmaal een doorzetter. Maar zodra ik een leukere baan heb dan ben ik natuurlijk weg. Ik heb ook stages gelopen 40 uur dat was echt hartstikke leuk.

Ik werk niet constant met gasten, ik werk ook veel in de keuken. Maar op de momenten dat ik aan de kassa sta dan ervaar ik veel stress. Ik heb ook een hele slechte training in de kassa gehad waardoor ik geen ervaring heb, dit heb ik al aangegeven en nu gaan ze me wel goed trainen aan de kassa.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:29

nine1987 schreef:
Als ts haar hele instelling al eens omgooit, dan kan ze al veel meer plezier hebben in haar werk.. Als je al met tegenzin gaat, dan zal je werk er inderdaad niet beter op worden..

Maar ik vind t allemaal behoorlijk overdreven..

Prima, dat ben jij. Maar kan jij voor TS bepalen hoe zij zich voelt?
Mag ik eens vragen wat jij een poedersuiker zou vinden? En je eens uitnodigen om die baan te nemen voor 40 uur in de week? Heb zo'n vermoeden dat je er dan heel anders over denkt.

Enne... andere baan ZOEKEN is idd simpel, maar er één VINDEN is een heel wat lastiger geval op de huidige banenmarkt.

TS als je het qua kosten kan maken, dan zou ik ook kijken of je je contracturen kan verlagen. Ik ervaarde zelf ook problemen met 40u in de week met wisselende diensten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:37

Er zijn genoeg banen, als je niet kieskeurig bent..

Ik kan ook niet tegen wisselende diensten.. Dus ik zocht ander werk.. Eigenlijk tijdelijk, maar inmiddels alweer meer dan acht jaar bij dezelfde werkgever..

Ik heb lang niet altijd plezier in mijn werk, maar zodra ik bezig ben, komt dat eigenlijk altijd vanzelf..

En sorry, maar met 40u pw werk je je niet in t stof.. Dit is een normale werkweek die de meeste mensen gewoon werken..

En wat ik een poedersuiker zou vinden? Kantoorwerk.. Maar ook dan is t gewoon hoe je er zelf in staat.. Als je zelf 24/7 denkt: "dit is poedersuiker..." Ja.. Dan wordt t vanzelf poedersuiker..

Ik kan niet bepalen hoe ze zich voelt.. Ik kan wel zeggen dst ze t eens zou moeten proberen, haar instelling te veranderen..

Wat ik hier gewoon lees, is veel gepiep over t werk, maar niets om er wat aan te doen.. Tja... Wat wil je dan?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:42

nine1987 schreef:
En sorry, maar met 40u pw werk je je niet in t stof.. Dit is een normale werkweek die de meeste mensen gewoon werken..

Ik wil de meeste mensen nog wel eens 40u/week in een ramdrukke horeca zaak zien ploeteren... Eens kijken of het dan nog steeds zo normaal en gewoon is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:49

Doubtless schreef:
nine1987 schreef:

Ik wil de meeste mensen nog wel eens 40u/week in een ramdrukke horeca zaak zien ploeteren... Eens kijken of het dan nog steeds zo normaal en gewoon is.

Dat is maar net wat je gewend bent.... het went meestal binnen een week of 2 weken (lichamelijk).

Ik heb buiten zwaar fysiek werk gedaan, na 2 weken gewend.
Ik heb deze mensen ook op kantoor zien werken voor een week (vonden ze superzwaar), maar na een week ook gewend.

En net of mensen die hier 40 uur werken allemaal een leuke topbaan hebben..... get real!
Er moet bij de meesten hier gewoon brood op de plank komen, voor de lol kan ik wel leukere dingen bedenken als een 40 uur p/w/ baan.

TS verman jezelf en maak er wat van, ondertussen kijk je uit naar iets wat je denkt dat je beter past.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:51

nine1987 schreef:

Ik kan ook niet tegen wisselende diensten.. Dus ik zocht ander werk.. Eigenlijk tijdelijk, maar inmiddels alweer meer dan acht jaar bij dezelfde werkgever..

Ik heb lang niet altijd plezier in mijn werk, maar zodra ik bezig ben, komt dat eigenlijk altijd vanzelf..

En wat ik een poedersuiker zou vinden? Kantoorwerk.. Maar ook dan is t gewoon hoe je er zelf in staat.. Als je zelf 24/7 denkt: "dit is poedersuiker..." Ja.. Dan wordt t vanzelf poedersuiker..

Ik kan niet bepalen hoe ze zich voelt.. Ik kan wel zeggen dst ze t eens zou moeten proberen, haar instelling te veranderen..

Wat ik hier gewoon lees, is veel gepiep over t werk, maar niets om er wat aan te doen.. Tja... Wat wil je dan?

Pff haha als er iemand niet kieskeurig is dan ben ik het wel, heel veel mensen keren hun rug toe naar het werk wat ik doe, minimumloon en hard werken. iets met horeca/snackbar en denk dat velen het dan wel kunnen raden. Iemand die mijn instelling niet had zat thuis op de bank met een uitkering omdat hij/zij geen werk kan vinden in hun richting.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:55

Listiglijstje: gelukkig is niet iedereen het zelfde. Wie ben jij om te oordelen wat een ander wel of niet kan?
Ik ben zelf migraine patiënt. Ik had een gemiddeld verzuim van een dag per maand! Dat dat voor een werkgever ondoenbaar is snap ik volledig, maar kom niet aan met voor een scheet thuis blijven....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:56

Doubtless schreef:
nine1987 schreef:

Mijn vriend doet dit week in week uit, soms nog wel veel meer uren wegens onverwachte drukte. Die hoor ik ook niet zeuren.

Zelf ook een baan waar je veel staat, loopt, tilt etc. Maar nee...

Zwaar soms, ja zeker, moe, ja ook. Maar wel normaal en gewoon. ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:02

listiglistje schreef:
Dat is maar net wat je gewend bent.... het went meestal binnen een week of 2 weken (lichamelijk).

Niet helemaal waar. Statistisch gezien is het bij ons zo dat de meeste mensen het opgeven voordat het uberhaupt kan wennen. Te zwaar, zere voeten, zere polsen, rugpijn, niet om kunnen gaan met sluiten tot 05.00 en om 12.00 weer op de vloer staan... Er waren het afgelopen jaar 130 mensen die ervoor bedankt hebben ;) Dus ik snap heel goed dat TS het als zwaar ervaart.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:12

Ik zou echt eens serieus naar de huisarts gaan als ik jou was. Je bent 21 en als je nu al een 40 urige werkweek niet aan kan?? Een 100% gezond mens moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb zes dagen achter elkaar in een winkel gewerkt (dat is wel ietsje zwaarder dan de horeca, heb ik namelijk ook nog gedaan) en toen voelde ik mij ook echt niet zo.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:15

Bambi1995 schreef:
nine1987 schreef:

Pff haha als er iemand niet kieskeurig is dan ben ik het wel, heel veel mensen keren hun rug toe naar het werk wat ik doe, minimumloon en hard werken. iets met horeca/snackbar en denk dat velen het dan wel kunnen raden. Iemand die mijn instelling niet had zat thuis op de bank met een uitkering omdat hij/zij geen werk kan vinden in hun richting.

Kieskeurig wel degelijk..

Er zijn nog genoeg andere opties..

Gebouwen poetsen
Stallen mesten op een manege
Tankstation werken
Kweker/teler
McDonald's/burgerking/kentucky
Gemeentewerken
Ben creatief en stuur gewoon overal je cv heen..

En al moe van snackbarwerk? Jeetje, dat is nog erg makkelijke horeca..
Zelf ook horecawerk gedaan, maar vind mijn huidige baan toch echt zwaarder.. :))

Maar als je er zelf niets aan doet, verandert er ook niets.. Werken, veel werken en steeds langer werken, zal toch echt een onderdeel van je leven gaan worden.. Dus, wen er maar aan..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:19

TS ik denk dat de combinatie van je ziek voelen, je bent verkouden geworden een grote rol speelt. Probeer positief te gaan denken over je job. De voordelen er van in te zien ookal lijkt dat heel moeilijk nu.
Een mens kan door negatief te denken ziek en somber worden.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 18:25

@ nine1987 , Wil je nou je gelijk gaan halen? dat jij het 't aller zwaarst hebt? en nee ik werk niet in een echte snackbar. Ik vind je toon niet erg leuk.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:27

nine1987 schreef:

Aha daar hebben we er weer zo een: iemand die niet geraakt is door de crisis (qua baan) en dus denkt dat de banen voor het oprapen liggen, en dat het aan je eigen houding ligt als je niet snel een andere baan vindt.

:x

Wake up, dat is écht heel naïef om te denken.

TS: het is vervelend dat je je zo voelt. Ik heb ook verschillende fulltime banen gehad die me niet goed bevielen, maar die ik gewoon bleef doen omdat er nou eenmaal geld moest worden verdiend. Ik vond 40 uur ook zwaar omdat de balans tussen werk en privé niet goed was, juist omdat het werk niet leuk was.

Mijn oplossing: zorgen dat ik van 40 uur terug ging naar 36 uur per week. Ik had dan wel vaste tijden en dan deelde ik het zo in dat ik 2 dagen in de week 2 uur eerder naar huis ging. Voor mij is dan die balans gelijk een stuk beter omdat je in ieder geval het gevoel hebt van twee vrije middagen. Vaak is er in overleg veel mogelijk. En ondertussen natuurlijk solliciteren naar ander werk, en jezelf voorhouden dat je dit werk maar tijdelijk doet.