Apple computer (Macbook)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Apple computer (Macbook)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:51

Als je ook video's enzo bewerkt zou ik voor een macBook Pro gaan. Een macBook air of macbook zijn daar net niet snel genoeg voor.

Een iMac kan ook, maar dat lijkt me persoonlijk niet handig omdat je hem dan niet mee kan nemen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:52

Air kan zwaardere programma's ook wel aan, wellicht ietsje trager. Maar wel met minimaal 8gb RAM. Minder zou ik echt niet doen.

Kwa draagbaarheid is de pro maar een beetje zwaarder. Het grote voordeel van de pro is natuurlijk het retina scherm. En die zal net wat sneller zijn en de zwaardere programma's beter aankunnen. Maar hij is dan ook wel significant duurder. Minimaal 8gb RAM zou ik wel sowieso voor gaan.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:55

Ik heb zelf een 13 inch Macbook Air, gekocht voor school. Ik vind het echt top werken! Ik zou zelf echt geen grotere nemen als hij elke dag mee naar school moet. Vriendinnen van mij hebben allemaal een 15 inch en die klagen altijd dat hij veel te groot is om he dagelijks mee te nemen. Ik heb zelf voor de Air gekozen omdat de Macbook Pro voor mij niks toevoegde.
Ik maak al mijn opdrachten en aantekeningen op mijn laptop, dus ook samenvattingen, schrijf opdrachten etc.

Ik zou het zo weer doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:25

Ik heb zelf een MacBook air 13" met 8gb werkgeheugen en vind het een heerlijke laptop. Nu doe ik helemaal niets aan zware programma's (hij wordt alleen gebruikt voor Netflix, samenvattingen maken en wat internetten) en daar heb ik dus absoluut geen pro voor nodig, haha! Maar ts, ik zou als ik jou was wel voor een pro gaan, want Photoshop en dergelijke gaat gewoon veel beter op een pro.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:15

Ik zou ook voor een Pro gaan TS. Mijn oude van 5 jaar met 8GB werkgeheugen heeft het altijd echt perfect gedaan, alles altijd goed volgehouden e.d. alleen animeren was een beetje lastig erop.

Nu heb ik 16 GB RAM :o en dan loopt alles wel veel soepeler. Maar met jouw budget kom je denk ik op 8 uit en dan is ook echt helemaal prima hoor :j

13 inch vind ik persoonlijk ook mooier dan de 15, vindt die randen langs het toetsenbord zo lelijk :o 13" is ook wel makkelijker mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:22

Je kan 8 trouwens makkelijk zelf (laten) uitbreiden naar meer RAM. Ik ben van 4 naar 8 gegaan en was daar 30 euro voor kwijt ofzo, inclusief installatie

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:17

Bedankt allemaal, het wordt nog even nadenken welke het wordt, maar ik denk zowiezo een 13 inch. Ik ga deze week wel ergens langs in een Apple Store, die zullen mij ook wel kunnen verder helpen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:29

Ik ga van de week mijn 2x2gig geheugen uitbreiden naar 2x8gig. Dat is de max wat mijn macbookje aan kan. Kost 100 euro bij coolblue en is heel eenvoudig zelf te plaatsen

History_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:40

Mijn Macbook is ook een 13 inch en ik vind het een ideaal formaat. Ze wegen ook weinig waardoor je ze nog makkelijk kan meenemen. Ik heb een Air, maar als ik lees wat jij er mee wil doen, denk ik dat jij eerder een Pro nodig hebt. Maar in een Apple Store zullen ze je wel goed advies kunnen geven :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:50

Later uitbreiden gaat volgens mij helaas niet meer met die nieuwe Macbooks met retina scherm :n