Alle krantenbezorgers verzamelen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Re: Alle krantenbezorgers verzamelen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:27

Ik loop folders. Moet zeggen dat het niet heel geweldig verdient. Bij de eerste verdiende ik +- €4,60 voor 2 uur werk (zelf alles vouwen).

Die wijk heeft mijn broertje nu overgenomen. Nu loop ik bij een ander bedrijf (?) en verdien ik €7,50 voor ongeveer 2,5 uur lopen en zo'n 280 adressen.

Maar ik mag eigenlijk niet klagen :Y) haha. Het heeft twee jaar geduurd voordat ik éindelijk eens kon werken. Verder vind ik het lopen zelf leuk! Je loopt lekker buiten (regen boeit mij niet zo), mensen komen vaak even met je praten, je deelt zelf je tijd in én in de supermarkten is het altijd mega druk bij ons. En laat ik nou net zo iemand zijn die de rust opzoekt :P. Dus ach, al met al vind ik het écht niet zo'n rotbaantje.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:22

Iemand van jullie al gedacht aam de ochtendkrant? Werk je 6 dagen in de week. Krant moet voor 7 uur in de bus liggen. Ik doe dr ongeveer uur tot 1,5 over voor zon 180 adressen (Zaterdags wat meer) en verdien tussem de 150 en 250 in de maand.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:55

Sinds maandag "loop" ik de ochtendkrant. Met de auto :D Is een route van 30 km waar ik iets minder dan 1,5 uur over doe. 6 dagen per week, €20/25 per uur. Is vroeg opstaan, maar daarna duik ik vaak weer lekker mijn bedje in :)
Zijn geloof ik een stuk of 80/90 kranten.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:06

Ik meld mij ook!

officieel dan wel geen krantenbezorger, maar postbezorger... Maar ik ben als krantenbezorger begonnen en soms neem ik een wijk over....

Ik heb nu een wijk van 446 adressen, prima te doen. Twee keer per week en ik doe er ongeveer 2 tot 3 uur over.

Wind is inderdaad echt ongelofelijk irritant, zeker als je fiets bijna leeg is want dan valt het extra snel |o

Jelaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:52

Ik heb ook een ochtendkrant 6 dagen per week. Doe twee wijken en begin om 04:50 moet er eerst heen. Fietsen. Doe er 1,5-2 uur over en verdien rond de 350/370 per maand

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:06

Lynn_Nikita schreef:
Ik ben coordinator van een verspreidbureau, telt dat ook? Werken ruim 450 bezorgers die ik aanstuur
Aparte vergoeding, hier verdien je met een huis aan huis blaadjes wijk 0.025 per adres, overdag, 1 x per week, niks invouwen. dan zou je met 800 stuks al 20- euro per keer verdienen
Er is een groot verschil tussen vergoeding van de ochtendkrant en een weekblaadje, wat je overdag mag bezorgen
Vergeet ook niet dat een 13 jarige nog niks anders kan doen met bijbaan en minnimimloon van 15 jarige rond de 2.5 per uur ligt

Topic ligt wel stil, maar ik heb een vraag waar jij als depothouder wrs wel antwoord op weet.
Mijn zoons lopen beiden de ochtendkrant, normaal gesproken halen ze altijd "de bonus" wel. (Minder dan 4 klachten per maand). Na een afwezigheid van 6 weken hebben ze te horen gekregen dat er een nieuw systeem is: wanneer ze de bonus niet halen (dus teveel klachten) krijgen ze én de bonus niet, én moeten ze een boete van 15 euro betalen. Mijn vraag is of dit wel geoorloofd is, of dit landelijk is zo gesteld is en of een depothouder dit recht wel heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:12

Gem schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik ben coordinator van een verspreidbureau, telt dat ook? Werken ruim 450 bezorgers die ik aanstuur
Aparte vergoeding, hier verdien je met een huis aan huis blaadjes wijk 0.025 per adres, overdag, 1 x per week, niks invouwen. dan zou je met 800 stuks al 20- euro per keer verdienen
Er is een groot verschil tussen vergoeding van de ochtendkrant en een weekblaadje, wat je overdag mag bezorgen
Vergeet ook niet dat een 13 jarige nog niks anders kan doen met bijbaan en minnimimloon van 15 jarige rond de 2.5 per uur ligt

Topic ligt wel stil, maar ik heb een vraag waar jij als depothouder wrs wel antwoord op weet.
Mijn zoons lopen beiden de ochtendkrant, normaal gesproken halen ze altijd "de bonus" wel. (Minder dan 4 klachten per maand). Na een afwezigheid van 6 weken hebben ze te horen gekregen dat er een nieuw systeem is: wanneer ze de bonus niet halen (dus teveel klachten) krijgen ze én de bonus niet, én moeten ze een boete van 15 euro betalen. Mijn vraag is of dit wel geoorloofd is, of dit landelijk is zo gesteld is en of een depothouder dit recht wel heeft.

Even een verschil, ik ben geen depothouder maar werk op kantoor wat o.a. controle op de depots heeft. Wij hebben zelf al het contact met de bezorgers, werkt net anders dan met de ochtendkrant.

ik kan mij wel indenken dat er bij teveel klachten maatregelen getroffen worden. De boete vind ik wel erg hoog. Dat is 1 klacht per week ( op hoeveel adressen?)

Ik merk zelf wel dat abonnees snel opzeggen als ze hun krant niet ( tijdig) geleverd krijgen en het bedrijf bestaat juist door de betalende abonnees.
Als er dan door een aantal bezorgers met de pet naar gegooid wordt ( want ja "hun gewone loon krijgen ze toch wel, ook al bezorgen ze de helft niet" ) kan ik mij voorstellen dat ze andere maatregelen willen treffen om te zorgen dat bezorgers extra opletten.

Of het wettelijk mag, geen idee. Vermoed van wel. Of het terecht is, tja. Ik zou een bonus regeling aanhouden hoe die nu is, en pas een boete bij meer dan 2 klachten per week of 6 per maand oid. het kost als bedrijf toch echt abonnees als adressen vergeten worden, levert boze klanten op en je wilt juist service verlenen

Wij hebben deze maatregel niet. Wel een boete als er te laat vakantie wordt doorgegeven ongelooflijk hoeveel bezorgers ondanks tig keer mailen, contract en bellen pas op de dag van vertrek eraan denken of zelf compleet vergeten om af te melden en dan zit je op kantoor ook met je handen in het haar om snel vervanging te vinden

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:44

Dank je wel voor je antwoord.
De ene zoon heeft een wijk van 80 kranten (mag max. 4 fouten hebben), de ander schommelt tussen de 65 en 70 kranten (mag max. 3 fouten hebben). Ze hebben ook af en toe folders en het maandblad "Nr. 1" bij "de Limburger" en op zaterdag een extra krant voor alle "Limburger"-abonnees.
Een klacht omvat meer dan alleen niet bezorgen. Wanneer je in de stromende regen aan het bezorgen bent en de krant is niet helemaal droog, kun je ook klachten krijgen. Als de krant verfrommeld of gescheurd door de brievenbus gaat omdat de borstel te nauw is, de insteekgleuf te krap of de postbus veel te vol, krijg je ook klachten.
Gelukkig gaat het meestal goed, maar zeker rond Kersttijd wanneer het slecht weer is, er veel wijzigingen zijn in de abonnementen, veel proefabonnementen, en de postbussen vol reclamemateriaal zitten is de kans op klachten het grootst.

Ben benieuwd of er nog ochtendbezorgers zijn, die ook deze "strafregeling" hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:48

Vermoed dat alle bezorgers van de Limburger dit in elk geval hebben. Wij hanteren die regeling niet ( Ook in jouw dorp trouwens , via pb welke bladen)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:22

Hoi,
Ik bezorg ook kranten, als bijbaantje :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:59

Heyhey! Zie dit topic nu en ik kan me aansluiten :D werk nu ongeveer 1,5 jaar als bezorger van een zondagskrant. (Er worden er 3 in deze wijk bezorgd dus soms verwarrend voor bewoners, bij de kerst&oudjaars-wenskaartjes bijvoorbeeld)
Ik vind 't werk wel leuk, er staan 328 huizen in mijn wijk maar uiteindelijk bezorg ik er maar 290 ongeveer door de stickers :p

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:04

Lynn_Nikita schreef:
Vermoed dat alle bezorgers van de Limburger dit in elk geval hebben. Wij hanteren die regeling niet ( Ook in jouw dorp trouwens , via pb welke bladen)

Zojuist Florijn Beheer aan de telefoon gehad, die de klachten en salarissen verwerkt. Volgens deze man is wat de depothouder doet absoluut niet de bedoeling en zeker niet rechtsgeldig. Hij gaat dit melden aan de inspecteur en die zal contact met mij opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:31

Gem schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Zojuist Florijn Beheer aan de telefoon gehad, die de klachten en salarissen verwerkt. Volgens deze man is wat de depothouder doet absoluut niet de bedoeling en zeker niet rechtsgeldig. Hij gaat dit melden aan de inspecteur en die zal contact met mij opnemen.

Fijn dat het zo opgelost kan worden. Het lijkt mij enorm veel stress opleveren als je zelfs een boete moet betalen als je klachten krijgt. Al helemaal als die klachten ook geregistreerd worden als de grond ervan geen eigen schuld is.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:36

Ik bezorg de Spotta (dat pakket met folders) en doe er +- 1 uur over om alles te bezorgen en verdien 5-6 euro.
Ik heb wel al gemerkt dat je met folders bezorgen meer verdiend dan met kranten, en je bent er minder lang meeb ezig omdat je ze niet hoeft te vouwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:17

Gem schreef:
Lynn_Nikita schreef:

gaan depothouders daar ook over het loon anders kan hij ook niks inhouden toch? Is heel andere manier dan hoe wij werken, wij hebben wel depots maar dat is puur om de bladen op te halen, os verder niemand die over bezorgers gaat. Alles gaat via mij en collega op kantoor.
Slim dat je gebeld hebt, raar dat depothouders eigen regels kunnen maken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:18

horsewiebe schreef:
Ik bezorg de Spotta (dat pakket met folders) en doe er +- 1 uur over om alles te bezorgen en verdien 5-6 euro.
Ik heb wel al gemerkt dat je met folders bezorgen meer verdiend dan met kranten, en je bent er minder lang meeb ezig omdat je ze niet hoeft te vouwen.

dat is helemaal afhankelijk van welke werkgever je hebt met invouwen, momenteel doen volgens mij alleen Spotta folders invouwen en Axender gaat er in bepaalde gebieden ook mee beginnen
een ochtendkrant verdiend echt wel meer dan huis aan huis krantje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:31

Lynn_Nikita schreef:
gaan depothouders daar ook over het loon anders kan hij ook niks inhouden toch? Is heel andere manier dan hoe wij werken, wij hebben wel depots maar dat is puur om de bladen op te halen, os verder niemand die over bezorgers gaat. Alles gaat via mij en collega op kantoor.
Slim dat je gebeld hebt, raar dat depothouders eigen regels kunnen maken

Nee! Ik denk dat ze gebluft hebben. Geen idee hoe ze dat geld zouden willen innen, want zowel de klachtenverwerking als de betaling van salaris + bonusregeling gaat via Florijnbeheer. Ik geloof overigens best dat het depothouder ook geld kost wanneer er teveel klachten zijn. Maar goed, op deze manier mag het iig niet, dus kunnen ze mijn zoons niet dwingen om met een envelopje contant geld aan te komen.