Hoe snel aan een huurhuis komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:42

Informeer ook even bij het juridisch loket. Volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, maar een niet-student wél geweigerd worden om een studentenwoning te betrekken, maar mag je, als je er al eenmaal woont, er niet meer zonder meer uitgezet worden. Huurders zijn best heel goed beschermd in Nederland.
Nogmaals, het is van horen zeggen, een beetje een bel horen luiden en niet zeker weten waar de klepel hangt, maar je zou er in elk geval naar kunnen informeren. Misschien kan je dan in elk geval wat tijd winnen, want twee maanden is niet erg veel.....

Storm

Re: Hoe snel aan een huurhuis komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:28

Voor ongeveer dat bedrag hadden manlief en ik ons eerst huurhuis, een prima eengezinswoning. Is dus prima te doen.

Hoe wij het aangepakt hebben;
We hebben een keurige advertentie op MP gezet dat we nette mensen zonder kinderen waren en een huurhuis zochten voor minimaal 1 jaar. Binnen 2 weken hadden we heel veel keuze! En binnen 3 weken hadden we een huis gevonden. 600,- kale huur.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:39

je kunt altijd nog in een vakantie park of camping trekken als tijdelijke oplossing?
Toch zou ik ook naar anti kraak kijken dan heb je meer privacy en dat is vaak goedkoop.
Als je geen voorrang/ urgentie hebt kan het nog even duren....

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:46

Vrije sector? Ons huis viel 1 euro boven de sociale huur grens toen wij gingen huren. 689 was de huurprijs toen voor een complete eengezinswoning.

Zowel bij de makelaar als vrije sector zit je aan een minimale inkomenseis.

Vaak is via een makelaar minimaal 3 of 4 keer de maandhuur. Wel even rekening mee houden dan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:50

Storm, qua huurprijs ga je met 700 euro idd best een eind komen, maar zpdra je inclusief gwl etc max 700 kwijt wil zijn , word het een stuk lastiger.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:24

Morgen aan het einde van de ochtrnd gaan we kijken naar een studio van 35m2 :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:32

hoe oud zijn jullie?

als een van jullie 23 of ouder is heb je recht op huursubsidie, de huur van je huis mag dan niet veel meer dan 700 per maand zijn volgens mij.

Ik huur zelf ook met mijn vriend, hij is 24 en ik 19. huur is voor ons 650,- (75m2)excl. g/w/l, daar krijgen we nog huursubsidie voor.

Wij hebben zelf ons huisje via pararius.nl gevonden

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:32

Wij zijn beide 20 dus helaas :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:36

Maureen, was die kamer niets die ik aangaf? Van Emma?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:46

Iemand hier toevallig lid van Adhoc om weer iemand anders te introduceren? Staat een woning op die erg interessant is, maar je moet 25 euro betalen om lid te worden en kan je dus ook de details niet zien en heb je dus geen idee of het wel iets voor je is.

ik lees hier verder nog wat mee.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 03-02-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:10

Maureen
Je zou ook nog Carex kunnen proberen, die zijn ook heel actief voor mensen die minder te besteden hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 21:15

Marlies dat is helaas te klein. Je bedoelde die toch in het studentenhuis?
Ik ga mij niet nog meer aanmelden voor inschrijvingen. Ben al lid van kamernet, kamertje(die ik op ga zeggen) Direct wonen en huurwoningen.nl. Ik mag morgen kijken bij een grote studio in wageningen en ben bezig met een inschrijving (moet even inkomstenpapieren aanvragen) bij een leegstandsbeheerder in Apeldoorn. Die heeft hele mooie huizen in apeldoorn waar je minimaal een half jaar in zit en minstens 3 maanden opzeg termijn voor hebt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:18

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:25

dat is toch best te vinden? Hier in Rotterdam weet ik toevallig appartementen voor 600 inclusief, en dan krijg je nog 230 euro huurtoeslag als je 23+ bent. (als ik het goed heb onthouden).

Vooral in buitenwijken of kleinere steden in het midden van het land liggen de huurprijzen lager.

Een makelaar inschakelen lijkt me een goed idee, maar dat gaat wel geld kosten. Misschien heb je daar spaargeld voor?

heel veel succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:34

Ja, ik bedoelde die. Jammer dat die te klein is...maar is dat ook tijdelijk geen optie dan?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:40

Anti kraak via interveste is de snelste optie denk ik !
Sociale huurwoningen duren lang voor je in aanmerking komt ...

Roos_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:14

Voor nu heb je er waarschijnlijk niet zo veel aan, maar misschien is het handig om je toch vast in te schrijven bij een woningcorporatie, zodat je vast jaren opbouwt voor als je later een sociale huurwoning wil huren.
Voor de regio Arnhem/Nijmegen kun je je gratis inschrijven op http://www.entree.nu

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:14

Net wezen kijken naar een studio. Waar in de advertentie stond dat je zelfstandig woont. Dus wij kijken. Zegt die huurbaas dat je daar met 10 huisgenoten zit :') Ruimte was perfect maar iedereen moet daar om 12 uur stil zijn. Dat lukt ons niet omdat we gamen en vriendlief is meestal pas om 1 uur thuis van zijn werk. :(
Maar volgende week zaterdag gaan we naar een kleine flat in Velp kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:16

Maar hoe stil is stil? Wij hebben in principe ook de afspraak dat we na tienen niet meer keihard muziek zitten te luisteren en schreeuwen, maar ik mag na tienen heus nog wel een gesprek voeren via de telefoon of een serie kijken zonder koptelefoon hoor :)

Verder kan je wel in aanmerking komen voor huurtoeslag als je onder de 23 bent, maar dan moet je geloof ik student zijn en aan nog een aantal andere eisen voldoen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:18

Student hoeft niet, maar de huurprijs mag maar een x bedrag max zijn en dat bedrag ligt vrij laag

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:18

Emmaa_ schreef:
Verder kan je wel in aanmerking komen voor huurtoeslag als je onder de 23 bent, maar dan moet je geloof ik student zijn en aan nog een aantal andere eisen voldoen.

Was het inderdaad net aan het opzoeken voor TS. Ik denk alleen dat jullie niet snel een appartement kunnen vinden dat aan de huurprijseis voldoet:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ger_dan_23

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:19

Stil is zeg maar dat je op je kamer moet zitten en eigenlijk moet gaan slapen. Het was er ook erg gehorig :)
Huurtoeslag heb ik idd al bekeken. Maar ben geen student meer dus dat wordt even wachten. En dat bedrag is volgens mij onder de 270euro liggen ofzo :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:19

En als ik zo kijk is er genoeg te huur. Maar ik ben net telkens iets te laat :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:59

Misschien bij jullie in de buurt, maar in deze omgeving is een woning onder 700 niet te krijgen en daarboven vragen ze enorme inkomenseis (minimaal 4x huurprijs). En onder 700 is alleen sociale huur en dan wacht je eerst x jaar voor je aan de beurt bent.
Ts, ik denk dat jij de meeste kans hebt bij antikraak huren.

Maureen95 schreef:
Net wezen kijken naar een studio. Waar in de advertentie stond dat je zelfstandig woont. Dus wij kijken. Zegt die huurbaas dat je daar met 10 huisgenoten zit :') Ruimte was perfect maar iedereen moet daar om 12 uur stil zijn. Dat lukt ons niet omdat we gamen en vriendlief is meestal pas om 1 uur thuis van zijn werk. :(
Maar volgende week zaterdag gaan we naar een kleine flat in Velp kijken :D

Daar kun je je toch wel een beetje op aanpassen? Als je maar even een plekje hebt, kun je daarna wel weer op zoek naar iets anders en iets kieskeuriger zijn.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:58

Kan zijn dat ik er over heen heb gelezen, maar heb je je al ingeschreven bij de Woningstichting (http://www.huiswaarts.nu/)? Inschrijving is daar gratis, en je hebt een behoorlijk bereik waaronder Ede, Veenendaal, Wageningen, Elst. Gaat op basis van inschrijving, maar er zijn ook lotingwoningen, dus wellicht kunnen zij wat voor je betekenen :)

Vanaf Renkum tot Doetinchem heb je Entree/Baston, die je wellicht ook nog kunnen helpen.

Succes!