Last van oren tijdens vliegen --> buisjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Last van oren tijdens vliegen --> buisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:45

Bedankt allemaal.
Ik val er dus ook door flauw. Ben zondag heen gevlogen en ben in deze week al regelmatig even moeten gaan zitten omdat ik anders weer nokkie ging.

Ik heb last van mijn oren tijdens het onderwater zwemmen (doe ik niet meer), in de bergen, in tunnels, soms in de trein.
Zelf kan ik niet ploppen helaas en paracetamol, ibuprofen etc helaas pindakaas :( overigens ook stokdoof naderhand inderdaad.

Jette dat klinkt als een serieuze operatie zeg. Daar schrik ik van.
Denk buisjes en klaar zijn we, maar daar lees ik ook wisselende verhalen over..

We gaan het zien vrijdag, ik ga morgen gelukkig met de auto naar huis daar ben ik heel blij om :o

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:49

Ik kan mijn oren ook niet klaren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 19:27

Nou mensjes, ik heb vandaag mijn buisjes gekregen :D

Man man wat een schijt ingreep :o
De arts zei al dat ik heel gevoelig trommelvlies had, de boel verdoofd (daar word je dizzy van :') ) en aan de gang maar.
Pff helaas voelde ik het nog aardig goed .. maargoed na een paar keer goed vloeken zitten ze er in :D

Momenteel nog stokdoof, dichte oren, en het gevoel dat ik net uit het vliegtuig kom.
Maargoed ben benieuwd, hij kan me echter niet garanderen dat de pijn volledig weg zal zijn. Maar in elk geval een stuk minder, en de druk kan nu weg. Dus zal ook niet meer flauwvallen als het goed is :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:05

Ik zou ook niet erg heppie zijn hoor met het plaatsen van dingen in mijn oor. Pijnlijk...Brrr....
Ben benieuwd hoe het gaat met het vliegen straks!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:17

zonder earpleanes vlieg ik niet, begin twintig mijn eerste vleigreis.. man die landing wat een hel.. ik wou niet meer terug vliegen, gelukkig kon je oordopjes kopen was toen een stuk beter.

ik doe ze meteen in voor het opstijgen en doe ze pas uit na het landen. zit echt verschrikkelijk al die tijd. maar altijd beter dan die pijn bij het landen en na die tijd half doof.

heb al paar vakanties het vliegen vermeden.. gelukkig is er veel moois met de auto te zien.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:21

Hopelijk gaan je buisjes werken :)

Overigens iets wat bij mij altijd werkt met vliegen ( en eigenlijk altijd ) is paar dagen olie ( en dan geen olijfolie!!! ) in oren druppelen en watje erin. Vaak herhalen. In de avond doe ik daar dan medicatie tegen oorontsteking in. Nooit meer last gehad van een trommelvlies wat zich niet kan aanpassen.

Heb overigens trommelvliezen vol met littekens. Voor jou tS is de oplossing nu hopelijk gevonden, maar het leek mij toch handig om deze methode te delen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:24

Oh ik dacht echt dat ik de enige was! De laatste 20 minuten van een vlucht zit ik te janken van ellende met t gevoel alsof mn trommelvliezen gaan exploderen.... Heel naar en ik kan zelf ook niet klaren... Allerlei oordopjes en trucjes geprobeert, ook earplanes, niks werkt. Geeuwen, kauwen etc maakt ook niks uit.
Vroeger als kind heb ik wel vaaaaak oorontsteking gehad, denk zelf dat t daarmee te maken heeft. Ik vlieg alleen maar met vakantie dus laat t verder zo. Hoop voor jou dat de buisjes helpen TS :j

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 01:14

Mars schreef:
Oh ik dacht echt dat ik de enige was! De laatste 20 minuten van een vlucht zit ik te janken van ellende met t gevoel alsof mn trommelvliezen gaan exploderen.... Heel naar en ik kan zelf ook niet klaren... Allerlei oordopjes en trucjes geprobeert, ook earplanes, niks werkt. Geeuwen, kauwen etc maakt ook niks uit.
Vroeger als kind heb ik wel vaaaaak oorontsteking gehad, denk zelf dat t daarmee te maken heeft. Ik vlieg alleen maar met vakantie dus laat t verder zo. Hoop voor jou dat de buisjes helpen TS :j

Dit had ik kunnen schrijven, uiteindelijk durfde ik zelfs helemaal niet meer te vliegen omdat ik op zowel heen als terugreis verging van de pijn en nog 4 dagen oorpijn had.
Uiteindelijk heb ik speciale vliegdoppen aan laten meten en man wat een opluchting is dat!
Die earplanes hielpen bij mij voor geen meter en deden zo zeer dat ik ze zo snel mogelijk weer uit wilde, kauwgom, bekertjes enz. heb ik ook geprobeerd maar ook zonder succes.
Die doppen zijn heilig bij mij, al combineer ik voor de zekerheid ook nog met neusspray ( 1 uur voor de landing ) en drinken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:08

Succes met je buisjes :) Ik ken iemand die ze als kind heeft gehad, maar dat was niet voor het vliegen. Het is eigenlijk al te lang geleden om te weten waarvoor dan wel :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:12

Ik heb zelf een trommelvlies dat met terug groeien tegen mijn middenoor is gaan plakken. Dag en nacht last van. Kan dit oor dus ook niet klaren. Andere oor zit nog steeds een gat in waardoor ik allemaal lucht blaas wanneer ik probeer te ploppen.
Mensen met buisjes zouden als het goed is een betere regeling hebben dus dat zou dan nog wel kunnen helpen met vliegen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:24

Bedankt allemaal :)
Over 2 weken vlieg ik weer alshet goed is dus ben benieuwd.

Ben ook nog niet flauwgevallen sinds gister :D. Maar dat is te vroeg om te zeggen.
Waar ik nu wel tegenaan loop is dat mijn rechter oor potdicht zit en ik daar eigenlijk amper door hoor.
En mijn linker oor doet zeer tijdens gapen, hikken, boeren :') en soms slikken. Dan voel ik m ploppen en dat doet wel echt pijn.

Verder is het gewoon even afwachten denk ik :).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:34

Blijven die buisjes nu permanent zitten? Ik weet nog van vroeger dat ze bij kinderen er uit groeiden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 15:36

Nee die groeien er uit. Maar tegen die tijd hoef ikniet meer wekelijks te vliegen.
En die paar keer dat ik dan vlieg, bijt ik wel op mijn tanden :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:45

Mijn zoontje zit nu aan zijn tweede set buisjes. Met vliegen in 2014 zat ik alle mogelijke moeite te doen om mijn oren open te krijgen en hij zat heerlijk te chillen. Zelfde probleem bij manneke, maar hij heeft er altijd pijn aan zonder buisjes. Hopelijk groeit hij daar overheen, voor nu zijn we blij dat hij buisjes heeft. Zelden meer oorpijn, wat een genot!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:51

Ik weet precies wat je ervaart. Van kleins af aan ben een kind geweest met oorproblemen. Vaak groei je er op een jonge leeftijd of met de puberteit over heen, maar helaas is dat niet het geval. Ik ben nu 21 en heb inmiddels 9 (!!!) keer buisjes gehad.

Vliegen, zwemmen, regen/wind: het is allemaal een hel. Een "gewone oorontsteking" voel ik al bijna niet meer, waardoor ik vaak te laat naar de KNO ga (ik heb een hele lieve dokter die, zodra ik bel, een plaatsje voor me vrijmaakt). Het probleem is alleen dat er inmiddels zoveel littekenweefsel in mijn oren zit dat ook hij er niet heel veel meer aan kan doen. Alle trucjes van bekertjes met watten op je oren tijdens het vliegen, oordopjes etc werken voor mij niet.

Blijvend oordruppels, neusspray en buisjes is de enige oplossing om het nog enigszins binnen de perken te houden..

Ik hoop voor jou dat de buisjes hun werk goed gaan doen, als dit voor jou de eerste keer was, is die kans heel groot!

Wat trouwens wel leuk is om te weten: jij hebt denk ik de buisjes onder plaatselijke verdoving gehad? Vroeger moest je helemaal onder narcose om buisjes te plaatsen, tegenwoordig niet meer! :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:28

Ik heb daar ook last van. Heb menig maal jankend van de pijn in het vliegtuig gezeten. En inderdaad, de meeste trucjes werken niet. En de pijn was niet alleen bij dalen en stijgen, maar die hield de hele vlucht aan.
Ik heb ook de earplanes, gekocht bij de GGD. Ze zitten echt vreselijk, zeker op lange vluchten gaan ze irriteren. Maar het is tot nu toe het enige wat helpt. Ik heb nu alleen af en toe nog wat last met dalen, maar niet eens meer elke keer.
Ik kan ook mijn oren niet klaren en heb er inderdaad ook last van in tunnels, onder water en als ik in de auto een ietwat stijle berg op of af rijd.
Hopelijk vindt je snel een oplossing.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:29

Ikke89 schreef:
Ik heb daar ook last van. Heb menig maal jankend van de pijn in het vliegtuig gezeten. En inderdaad, de meeste trucjes werken niet. En de pijn was niet alleen bij dalen en stijgen, maar die hield de hele vlucht aan.
Ik heb ook de earplanes, gekocht bij de GGD. Ze zitten echt vreselijk, zeker op lange vluchten gaan ze irriteren. Maar het is tot nu toe het enige wat helpt. Ik heb nu alleen af en toe nog wat last met dalen, maar niet eens meer elke keer.
Ik kan ook mijn oren niet klaren en heb er inderdaad ook last van in tunnels, onder water en als ik in de auto een ietwat stijle berg op of af rijd.
Hopelijk vindt je snel een oplossing.

Ik heb ook earplanes, werkt goed maar wat een k.. gevoel in je oren. Wil nu oordoppen op maat laten maken.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:44

Zoals meerdere al beschrijven merk ik het ook alleen met dalen. Ik word dan ook heel erg misselijk van de pijn en heb er minimaal een hele dag last van. Met earplanes en kauwgom en neusspray is het nog net de landing uit te houden. Het scheelt dat ik alleen vlieg als ik op vakantie ga wat hooguit 1x per jaar is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:52

Hier ook mega pijn, ik kreeg iets van de stewardes om op te snuiven.wat een wondermiddel was dat, ik weet alleen geen naam.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:58

Ik vlieg dan niet zo vaak maar ik heb ook erg zere oren en sinds ik pepermuntjes eet heb ik stukken minder last..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 01:02

Al die truucjes hielpen bij mij helaas niet.

Moet zeggen dat ik tot op heden nog niet zo kapot ben van de buisjes.
Hoor nog steeds slecht, rechts zit ook nog dicht.
En slikken en gapen is af en toe zo gigantisch pijnlijk.
Ook zeurt het zo mee en dan uit het niets, geloof dat dat eigenlijk niet zou mogen.

Ik hoor ook denk ik mijn hart die bloed rond pompt :').
Dat is heel irritant, tijdens iedere hartslag hoor ikeen soort golvend geluid.

Oh dit moet heel raar klinken voor jullie haha.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 01:12

Het zit er ook pas net in :) er is waarschijnlijk toch een druppeltje bloed achter je oren terecht gekomen. Dat kan echt wel even duren voordat het helemaal hersteld. Zit toch een 'wond' in je trommelvlies, alles is geirriteerd etc.

Overigens ik snap het geluid helemaal, heb het na mijn operatie ruim drie weken gehad. Zooo irritant. Maar het gaat over!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 01:30

Koop nou ook die airplanes voor je gaat vliegen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 09:14

Bedankt Jette!
De arts had tegen mij gezegd dat ik eigenlijk geen last mocht hebben.
En dat heb ik helaas (nog) wel. Zal het nog even aankijken.

Shilady dat heb ik geprobeerd, geen verschil. Daarom nu buisjes.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:20

Waarom bel je niet even met de poli?
Kun je beter op donderdagochtend doen dan op vrijdagmiddag ;)