Vrienden van mij zijn getrouwd in middeleeuws thema en ze hebben bespaard op kosten door het feest op eigen erf te vieren, dat was wel erg leuk. Andere vrienden zijn budget simpel getrouwd, mooie kleren aan, naar gemeentehuis, daarna kop koffie en dat was het. Vond daar zelf weinig aan eerlijk gezegd. Ze hebben altijd gezegd dat ze nog een keer een feest gaan geven maar tot op heden nog niet gebeurd.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 01-02-16 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij zijn gratis getrouwd op maandag. Ik had wel een soort trouw jurkje en mijn man gewoon een witte blouse en spijkerbroek. Nadat we getrouwd waren even snel wat foto's. Taart op laten halen, lekker met familie taart gegeten en daarna vertrokken met onze pas geboren dochter naar een hotel.
Niet heel spectaculair, geen groot feest maar gewoon lekker knus. Wij hebben een groot feest gegeven toen onze dochter 1 jaar werd. Vond ik persoonlijk een leukere investering.
En we gaan elk jaar rond onze trouwdag een lang weekend weg in een zeer luxe hotel.
Ik volg even mee! Traditioneel trouwen benauwt me een beetje
Kimmie1974
Geplaatst: 01-02-16 16:51
Wij hebben het op onze eigen manier aangepakt: kaartjes zelf gemaakt en verzonden via Kaartje2go, getrouwd in het gemeentehuis met alleen familie, boeket en corsages gemaakt door mijn moeder. Ik droeg een witte strapless 'strandjurk', besteld bij Zalando, met hakken van de Primark eronder, onze dochter was in een capri van H&M met geinig shirtje gekleed (alles behalve een jurk haha). En mijn man is zijn donkerblauwe pak met krijtstreep (dat hij al had van een ander feestje ) getrouwd. Daarna met alle aanwezigen bruidstaart gegeten bij ons thuis, deze taart was ook door mijn mams gemaakt. Vervolgens ging iedereen naar huis om, om te kleden, dresscode 's zomers/feestelijk/wat je zelf wil. Ik hield m'n jurk aan en deed m'n slippers eronder, mijn man deed zijn korte broek aan met een stoer shirt, dochter van 5 in korte broek gehesen en vervolgens naar Zandvoort naar strandtent Mango's Beachbar gegaan. Daar hebben wij geheel in vakantiestemming met 50 gasten luxe gebarbecued (denk ossehaaspuntjes, entrecote, gamba's etc, werd door personeel van Mango's gedaan) en hebben heerlijke drankjes gedronken, met onze blote voetjes in het zand. Geen gestress, iedereen genoot van de zon (dat was de enige gok hier in NL ) en alles verliep zoals we het zelf graag wilden, feestelijk zonder opgeprikt gedoe en toch ook nog betaalbaar!
Wilawander
Geplaatst: 02-02-16 16:20
Hier een Low Budget daar wij de verbouwing van ons huis en de stallen aan huis belangrijker vonden als een dure bruiloft. Gewoon in nette kleding door de weeks getrouwd met de engste familie en vrienden en daarna thuis taart, broodje en hapjes. En zondags een groot tuinfeest met BBQ gegeven met familie, vrienden en collega's. Kosten waren ca. 1000 euro en was reuze gezellig. We zijn niet zo van het sjieke enz.
Wij zijn vorig jaar op een maandag getrouwd in een Romeins openlucht museum. Die dag waren we ook precies 10 jaar samen. Alleen met ouders, broertjes en beste vrienden. Vrienden hadden de taart gemaakt, bos bloemen etc. Groepje was overal bij betrokken vanaf begin af aan. Daarna werden de paarden gebracht en hebben we op het terrein van het museum foto's gemaakt. Echt een top dag gehad. Feest hebben we het weekend erna gegeven. Wel in een witte jurk, want dat vond ik mooi
Over low-budget trouwen gesproken: http://www.zeeman.com/trouwjurk/index.html Ik vind hem op de foto nog erg mooi ook. Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. Hij is wel alweer uitverkocht, maar mss doen ze nog wel eens zo'n actie.
Mijn ouders zijn getrouwd op een maandagochtend in het gemeentehuis omdat het toen gratis was. Mijn moeder had een paarse jurk aan van de Didi en na afloop hebben we met z'n allen bij ons op de bank taart gegeten
vuurneon
Geplaatst: 09-02-16 14:13
Op een Mexicaans eilandje ben ik op een huwelijk geweest. Alleen het was regenseizoen dus ipv trouwen op het strand, werd het het vakantie huisje Foto's waren ook bijzonder, waaide zo hard dat geen kapsel mooi bleef haha
Maar goed, het had wel charme. De getuigen moesten ook hun vingerafdruk neerzetten omdat er nog veel analfabetisme was daar.