Post NL vervalst handtekening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:59

litilaura schreef:
En begrip voor postbezorgers is ver te zoeken mensen die gaan bellen naar post nl dat er op internet staat dat hun pakketje bezorgd is en het dan 5 minuten later pas daadwerkelijk bezorgd wordt hoppa weer een klacht.

Terecht lijkt me? Als je invult dat een pakketje bezorgd is terwijl dat nog niet zo is, klopt dat niet. Daarmee maak je je als pakketbezorger onbetrouwbaar. Als het werk niet is uit te voeren in de tijd die ervoor staat: voer actie, doe iets, maar je kunt NIET gaan liegen of sjoemelen om de gaten op te vullen, want daarmee wordt het probleem groter en doe je veel mensen schade: de klanten, de verkopers, de postbezorgers die hun werk wel goed willen uitvoeren maar die door het gesjoemel van hun collega's benadeeld worden.

Niet doen dus, en ook niet goedpraten.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:59

litilaura schreef:
Nog een keer iets aanbieden betekent dat de bezorger niet alleen op die dag zo'n eerst naar jou huis moet rijden, pakketje pakken, naar jou voordeur lopen, weer terug naar de bus lopen, een briefje scannen waarop staat dat je niet thuis was, dat in de brievenbus gooien dat pakketje weer mee naar het depot nemen, het de volgende dag weer bij het depot ophalen, dan weer naar jou huis rijden, dan weer aanbellen met een beetje pech ben je weer niet thuis, dan weer een briefje ingooien, pakketje afgeven bij het postkantoor en zo is ie toch al gauw 10 minuten kwijt aan alleen jouw pakketje.

Ipv zelf een handtekening zetten pakketje door de brievenbus duwen klaar

Maar dat is toch het werk van een postbezorger en wordt diegene toch voor betaald?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:01

litilaura schreef:
Nog een keer iets aanbieden betekent dat de bezorger niet alleen op die dag zo'n eerst naar jou huis moet rijden, pakketje pakken, naar jou voordeur lopen, weer terug naar de bus lopen, een briefje scannen waarop staat dat je niet thuis was, dat in de brievenbus gooien dat pakketje weer mee naar het depot nemen, het de volgende dag weer bij het depot ophalen, dan weer naar jou huis rijden, dan weer aanbellen met een beetje pech ben je weer niet thuis, dan weer een briefje ingooien, pakketje afgeven bij het postkantoor en zo is ie toch al gauw 10 minuten kwijt aan alleen jouw pakketje.

Als dat je teveel moeite is zoek je maar een andere job...

verootjoo

litilaura schreef:
Een bezorger gaat echt niet klagen want voor hem 10 andere. Zoals al eerder gezegd ze doen uit alle macht alles dat ze kunnen, jammer dat jullie de schuld bij bezorgers leggen maar die kunnen niet anders, want het werk niet afkrijgen is ook geen optie.

Hoezo kunnen niet anders? Voor hem 10 anderen? Ik weet niet onder welk contract ze werken maar onder een vast contract kunnen ze niet zomaar ontslagen worden.
Daarbij heb je recht om te staken, kun je naar de vakbond, bel je rambam of andere tv-programma, kanniewaarzijn ofzo.
Als elke postbezorger dit probleem heeft moeten ze massaal hier tegen opstaan. En niemand die daarna dit werk nog wil doen als bekend is hoe het werkt ;)
Klagen hier op een forum heeft ook weinig zin, je moet klagen bij de mensen die er wat aan kunnen doen.

Zelf als klant vind ik het heel naar als het werk niet goed gedaan wordt en ik hier de dupe van ben.

litilaura

Klopt dat dat hun werk is maar je hebt hooguit 3 minuten per pakket langzamer krijg je je werk niet af, sneller ben je misschien wel een keer voor een uur of 10 thuis

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:03

litilaura schreef:
Klopt dat dat hun werk is maar je hebt hooguit 3 minuten per pakket langzamer krijg je je werk niet af, sneller ben je misschien wel een keer voor een uur of 10 thuis

En dat geeft dan het recht om de boel te flessen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:07

litilaura schreef:

Echt die mentaliteit... Als je eens 80+ schade hebt door die fratsen praat je wel anders.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:09

Zoe_97 schreef:
litilaura schreef:

Echt die mentaliteit... Als je eens 80+ schade hebt door die fratsen praat je wel anders.

Wat een nare reactie... Het is niet mijn mentaliteit, en ik ben geen postbezorger en er is ook wel eens een pakket bestemd voor mij niet afgeleverd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:11

verootjoo schreef:
Hoezo kunnen niet anders? Voor hem 10 anderen? Ik weet niet onder welk contract ze werken maar onder een vast contract kunnen ze niet zomaar ontslagen worden.

De meeste postbezorgers werken niet onder een vast contract maar in rare nep-zzp-constructies, zodat PostNL wel de winst incasseert maar op alle mogelijke manieren de aansprakelijkheid ontloopt.

Een interessant stuk hierover: https://decorrespondent.nl/999/postbezo ... 3-35982a1c

Zeer onsympathiek, en ik steun de bezorgers dan ook in alle eerlijke acties die ze opzetten. Maar het vervalsen van handtekeningen of het gewoon niet bezorgen steun ik nadrukkelijk niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:52

litilaura schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="litilaura"
[/quote

Wat een nare reactie... Het is niet mijn mentaliteit, en ik ben geen postbezorger en er is ook wel eens een pakket bestemd voor mij niet afgeleverd

Geen nare reactie. Maar jij vindt het dus normaal dat ze zomaar schriftvervalsing plegen en mensen hier schade aan oplopen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:58

Bij aangetekent betaal je gewoon dus ik zou niet opgeven in dit geval. Je krijgt niet waar je voor betaald, dus dat geld terug lijkt me het minste wat ze moeten doen.

Onze vaste bezorger is ook zo'n grapjas. Ik trof ineens een pakketje aan bij de achterdeur, binnen dus. Ehhh privacy? Zonder aanbellen/kloppen gewoon hup binnen neergezet. De keer daarna was ik voorbereid en heb hem opgewacht en dus betrapt in zn acties. Hij stamelend uitleggen dat dit veel tijd scheelt en het is toch wel makkelijk zo? Nouja dat is het idd wel dus ik heb hem toestemming gegeven om dit zo te doen. Verder is hij wel heel betrouwbaar en punctueel maar ik vond dit toch ook wel apart. Oh en pakketjes waar nadrukkelijk voor getekent moet worden brengt ie wel braaf naar de voordeur.

Ik heb juist met andere bezorgservices meer problemen gehad. Zie je online dat je niet thuis was (huh? Ik weet van niks...) zonder briefje in de bus want ze komen gewoon niet langs. Knap hoor. Of op gekke plekken neergelegd... Mooiste vind ik nog dat ik vaak niet eens de tijd krijg om op te staan en de deur te openen. Sommigen kloppen en lopen bijna dezelfde seconde alweer weg. Blijkbaar moet je achter de voordeur in de startblokken staan....

Ik kan er ook wel begrip voor opbrengen dat de werkdruk onmogelijk is, maar het is imo NOOIT de bedoeling om de gevolgen hiervan maar bij de klant te dumpen. Los dat op met de werkgever ipv gekke dingen te doen en fraude te plegen waarmee je het hele systeem prachtig in stand houd. Als niemand die eisen red, moeten de eisen worden bijgesteld. Als iedereen sjoemelt om ze wel te halen, zullen ze blijven bestaan.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 19:04

litilaura schreef:

Ja maar ik had in dit geval rond de 90 euro schade gehad, een super verdrietige vriendin en ik had niet eens de kans gehad om mijn geld terug te krijgen aangezien de handtekening vervalst was. Ik betaal 5 euro extra voor aangetekend verzenden en dan wil ook ook gewoon de garantie van een verzekering punt.

future_vet

Re: Post NL vervalst handtekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:15

Dat soort rare fratsen is gewoon het niet goed doen van je job.
Ik betaal bij heel veel webshops 6,95 verzendkosten en dan verwacht ik ook dat de bezorger het pakket bij mijn deur aflevert.
Ik woon 4 hoog en we hebben een lift en de bezorger in kwestie vond het allemaal te veel moeite. Terwijl in de voorwaarde gewoon staat dan indien er een lift aanwezig is, hij gewoon naar boven moet komen.
Nu maar de smoes van de hernia gebruikt en tegenwoordig komt hij naar boven.

Bij mijn vader nog thuis heeft de bezorger wel eens het pakket voor de deur gezet en weggelopen. Daar staat je laptop van 700€ dan op een natte vloer van de regen...
Of hij loopt de tuin in en zet het in de schuur?
Zeker weten dat hij een klacht heeft gehad hoor.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:51

Post.nl zou gewoon de optie moeten hebben om het pakje op een afhaalwinkel op te halen. Dan hoeft de bezorger niet elke keer voor Jan Joker aan de deur te komen en ik hoef niet de hele dag te wachten op m'n pakje. Ik kreeg vorige week een tijdvak van 13 uur waarin de bezorger zou komen, dat is gewoon echt geen optie.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:56

Cookies schreef:
Post.nl zou gewoon de optie moeten hebben om het pakje op een afhaalwinkel op te halen. Dan hoeft de bezorger niet elke keer voor Jan Joker aan de deur te komen en ik hoef niet de hele dag te wachten op m'n pakje. Ik kreeg vorige week een tijdvak van 13 uur waarin de bezorger zou komen, dat is gewoon echt geen optie.

Bij heel veel webshops kan je gelukkig aanvinken dat je het pakket wilt ophalen bij een pick up point.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:57

Cookies schreef:

Dat kan ook. Met de code kan je voor 22:00 een andere optie kiezen, ook voor een afhaal punt bij bijvoorbeeld AH.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:01

Hier ook PostNL drama hoor. Pakketje besteld, lage waarde maar toch.
Zou dinsdag 10:11 bezorgd zijn, maar niet bij mij want ik was er niet. Geen briefje in de brievenbus, handtekening kan niet laden staat er.
PostNL gebeld, moet ik peree 5 werkdagen wachten want er is een kans dat het nogmaals aangeboden wordt. Er werd toen aangegeven dat de bezorger een "foutieve scan" heeft gemaakt en pakket mee terug heeft genomen.
Paar dagen daarna nogmaals gebeld, toen was het geen foutieve scan maar geen idee waar het pakket wel is. Nee, de buren hebben het niet.
Ze kunnen nu geen onderzoek instellen, dat kan alleen de verzender doen. Maak het nog moeilijker zeg, neem gewoon contact op met de bezorger en vraag waar zij het afgeleverd heeft. Probleem opgelost maar nee.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:10

post.nl doet het hier prima. ik ben vaak achter op de boerderij hij zet ze altijd bij mijn auto. met een briefje in brievenbus waar op staat hij ligt in de garage.

anderen bedrijven hun bezorgers hebben al een keer een in de regen buiten gezet, een achter de achterwiel van mijn auto.. had hem zo kapot kunnen rijden. en een pakket was kwijt die stond ergens in een schuur bij een deur die we nooit gebruiken was wel afgeleverd volgens internet.. met handtekening.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:20

litilaura schreef:

litilaura schreef:

Ja... zo kan iedereen beginnen. Ik ben buschauffeur, kan ik ook zeggen: "ik drop jullie af, maar je kijkt maar dat je terug geraakt. Ik wil voor 10u thuis zijn. " Dan moet je maar een andere job zoeken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:27

litilaura schreef:
Vervelend voor je ts dat het niet aangekomen is.

Zoals ik in een ander topic ook al aan gaf en om te reageren op andere voorbeelden in dit topic. Pakket bezorgers hebben het ontzettend druk. Soms tekenen bezorgers zelf omdat ze denken dat het bijvoorbeeld een pakketje van aliexpress of iets dergelijks is deze zijn namelijk altijd handtekening, maar hebben nauwelijks waarde. En pakketbezorgers tekenen dus uit tijdgebrek zelf. Een klacht indienen heeft weinig tot geen zin, enkele klachten bij 1 bezorger doet post nl niks mee, pas als de bezorger consequent tientallen klachten heeft krijgt hij/zij een waarschuwing maar ontslag zal bijna nooit gebeuren tenzij bijvoorbeeld bewezen kan worden dat de bezorger pakketjes steelt ofzo. Ik zie ontzettend veel klaag topics over post nl op bokt maar het blijft mensenwerk van mensen die van half 8 tot 11 werken en ontzettend hard werken.

Sympathiek dat je het voor de Postnl boys opneemt. Toch klopt het van geen kanten dat een bezorger zelf tekent omdat hij vermoedt dat het pakje weinig waarde heeft.En het argument ''het blijft mensenwerk'' gaat ook niet op. Een menselijke fout is bijv. verkeerde adres bezorgd, vergist in nummer o.i.d.
En hard werken van 7.30 tot 11 uur, das een halve werkdag hoor! En mocht je me willen wijsmaken dat ze werken van 7.30 tot 23.00uur, sorry kletskoek. Bovendien is dat ''hard werken'' een kul argument, want bijv. een bakker staat rond 3.00 uur bij de oven, maar das geen reden om dan maar half gaar brood te leveren. En zo werken er veel mensen hard en lang.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:32

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:

De meeste postbezorgers werken niet onder een vast contract maar in rare nep-zzp-constructies, zodat PostNL wel de winst incasseert maar op alle mogelijke manieren de aansprakelijkheid ontloopt.

Een interessant stuk hierover: https://decorrespondent.nl/999/postbezo ... 3-35982a1c

Zeer onsympathiek, en ik steun de bezorgers dan ook in alle eerlijke acties die ze opzetten. Maar het vervalsen van handtekeningen of het gewoon niet bezorgen steun ik nadrukkelijk niet.

Afbeelding
En dan zijn ze ook nog eens het enige bedrijf dat geen btw af hoeft te dragen over veel van hun activiteiten :x Wij hebben hier een prima bezorger, ben er blij mee. Maar de bedrijfvoering van de PostNL bedrijfstop heeft niet echt mijn sympathie.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:39

BelleTessa, dat is helaas niet altijd mogelijk. Ik had vorige week een pakje waar ik helemaal niks mee kon. Alleen maar wachten tussen 8.30 en 21.30. Ik heb nog contact gehad met de post.nl. Er was niks mogelijk. Als ik bij Bonprix bestel kan ik wel aangeven dat ik het op wil halen op het afhaalpunt. Maar dat kan niet bij elke webshop.
Die optie zou er gewoon standaard moeten zijn. Mensen werken overdag en ik wil ook niet dat mijn pakjes bij de buren komen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:41

bij mijn ouders de meest geweldige man als post bezorger <3 altijd vrolijk en doet het werk goed! maar in mijn studentencomplex doen ze niet eens de moeite om aan te bellen en dumpen ze bij huismeester en is hij er niet, dan gaan ze weer weg.. ook zo moeilijk even bij intercom aanbellen..

je kan pas na eerste bezorgmoment aanpassen of je bij ophaalpunt wil ophalen.. erg fijn als je vrijdag hele dag thuis bent aan wachten, hij niet langs komt, zaterdag hele dag wacht, hij niet langs komt, en nu hopelijk maandag komt...
Laatst bijgewerkt door Gianti op 30-01-16 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:44

Dan ben je thuis frauderen ze er nog mee...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:03

litilaura schreef:
Een bezorger gaat echt niet klagen want voor hem 10 andere. Zoals al eerder gezegd ze doen uit alle macht alles dat ze kunnen, jammer dat jullie de schuld bij bezorgers leggen maar die kunnen niet anders, want het werk niet afkrijgen is ook geen optie.

werkdruk is nog steeds geen uitvlucht voor een strafbaar feit (vervalsing van een handtekening.)
De klant heeft geen affaires met hoe een bedrijf werkt. Die heeft enkel affaires met hetgeen hij/zij betaald. Aangetekend verzenden is niet goedkoop en dat doe je met een reden. Als het een belangrijke brief is en zo'n onnozelaar tekent af en bezorgt 'm me vervolgens drie dagen later pas, dan zijn er dus zomaar al 3 dagen voorbij van eventuele reactie-tijd die je nog hebt (bv met post van zorgkasten waarop je binnen de x aantal dagen moet reageren) en ík heb geen verhaal tegen de zorgkast wánt hij is afgetekend.