Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:23

Ik zie meerdere jurkjes in die link? Maar dat zijn wel echt zomerjurkjes of niet? Een nette broek kan ook prima hoor, het gaat erom er gewoon netjes en beetje feestelijk uit te zien. Dus geen gescheurde spijkerbroek oid.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:27

Een witte jurk zou ik ook niet gauw doen maar een witte top op een donkere broek en dan eventueel met een sjaaltje of jasje, why not. Als het vergelijkbaar is met je foto neem ik aan dat je er toch iets overaan doet. Vind januari niet echt een maand om met blote armen naar een bruiloft te gaan.

Wildgirl

Re: Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:29

Kan iemand mij vertellen, die reeds getrouwd is; waarom zij niet willen dat hun gasten in het wit komen?
Ik kan me daar namelijk echt totaal niets bij voorstellen, waarom zou je daar als bruid in hemelsnaam een probleem van maken?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 14:30

Raiza schreef:
Een witte jurk zou ik ook niet gauw doen maar een witte top op een donkere broek en dan eventueel met een sjaaltje of jasje, why not. Als het vergelijkbaar is met je foto neem ik aan dat je er toch iets overaan doet. Vind januari niet echt een maand om met blote armen naar een bruiloft te gaan.

Ja, het is dus vanaf 20:00 in een feestzaal. Dus ik denk dat ik op een gegeven moment wel met blote armen rondloop, of een heel licht vestje inderdaad.

Ik ga nog even goed hier in de kast kijken en proberen, bedankt voor de tips, ik laat het nog wel even weten!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:33

Wildgirl:Omdat dat exclusief voor de bruid is, die die dag het middelpunt is. Mijn vriendin had destijds haar haar opgestoken en heel wit pak aan. Zij is even blond als ik en sommige gasten liepen eerst naar haar...dat is gewoon niet leuk.Gaat gewoon tegen de etiquette in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:34

DatBenIkNou schreef:
Omdat dat exclusief voor de bruid is, die die dag het middelpunt is. Mijn vriendin had destijds haar haar opgestoken en heel wit pak aan. Zij is even blond als ik en sommige gasten liepen eerst naar haar...dat is gewoon niet leuk.Gaat gewoon tegen de etiquette in.

Ik zou er alleen mear om kunnen lachen als mensen naar de verkeerde lopen.Trouwens; als mensen eerst naar je vriendin liepen ipv naar jou had je kennelijk mensen op je bruiloft die jou niet eens kennen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:37

:D

Ik zou er ook alleen maar om lachen en het is dan toch eerder gênant voor degene die zich zo gekleed heeft, dan voor de bruid?
Ik had zelfs mensen in trainingspak op m'n bruiloft. Prima toch? Zo zijn ze en wie ben ik om het iemand op te dringen om zich anders voor te doen dan dat ze zijn?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:37

Goof schreef:
DatBenIkNou schreef:
Omdat dat exclusief voor de bruid is, die die dag het middelpunt is. Mijn vriendin had destijds haar haar opgestoken en heel wit pak aan. Zij is even blond als ik en sommige gasten liepen eerst naar haar...dat is gewoon niet leuk.Gaat gewoon tegen de etiquette in.

Ik zou er alleen mear om kunnen lachen als mensen naar de verkeerde lopen.Trouwens; als mensen eerst naar je vriendin liepen ipv naar jou had je kennelijk mensen op je bruiloft die jou niet eens kennen.

Precies. Zoiets snap ik nou ook echt niet. Wat doe je op een bruiloftsfeest als je niet eens weet hoe het bruidspaar eruit ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:39

Mensen doen veel voor gratis drank he :+

Ik heb van te voren aangegeven bij mijn gasten dat ik niet wilde dat ze wit droegen (net als dat ik wilde dat er niks op social media zou komen). Ik wilde graag de enige zijn in het wit. Tis sowieso al een kleur die ik anders nooit draag, en ik wilde gewoon de enige zijn :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:41

Ik schreef ook: In eerste instantie. In een volle feestzaal liep men ' op het wit af'. Maar ik hou gewoon ook gewoon van bepaalde etiquettes hoor. Netjes op de juiste manier eten, je naar de gelegenheid kleden horen daar gewoon bij.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:44

Ik snap em misschien niet helemaal Jans, maar doel je dan op weddingcrashers? :D

Je verstuurt toch uitnodigingen? Die stuur je toch aan mensen waar je graag van wil dat ze komen en dan neem ik aan dat je ze ook kent. (hele simpele gedacht misschien, maar ik heb niet gegoogled en ad random mensen uitgenodigd)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:45

Goof schreef:
DatBenIkNou schreef:

Nou... ik had eens een crèmekleurig jurkje aan (kleinschalige zomerbruiloft... super hete dag).
Kwam de taxichauffeur naar mij lopen om mij te begeleiden naar de taxi... ook in het gemeentehuis kwam de baliemedewerkster naar mij toe lopen om mij te feliciteren...
Dat was voor mijn vriendin niet leuk en ik baalde ook dat ik niet wat anders had aangetrokken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:46

Hypericum schreef:
Ik snap em misschien niet helemaal Jans, maar doel je dan op weddingcrashers? :D

Je verstuurt toch uitnodigingen? Die stuur je toch aan mensen waar je graag van wil dat ze komen en dan neem ik aan dat je ze ook kent. (hele simpele gedacht misschien, maar ik heb niet gegoogled en ad random mensen uitgenodigd)

Maar ik kende niet alle aanhang van mijn neven/nichten (die nog in verkeringstijd zaten).
Ook alle neven en nichten van mijn man kende ik niet goed en zijn collega's (bijna allemaal) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:46

Ik kende mijn gasten ook ja :D maar wij hadden maar heel weinig mensen uitgenodigd, en ik heb nogal wat mensen in mijn omgeving die beledigd zouden zijn als ze niet uitgenodigd waren en die zouden mij daar dan lastig mee blijven vallen. Geen zin in, dus niks online gezet :')

En ik wilde gewoon in mn eentje in het wit zijn :))

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:13

Herkenbaar topic! Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem, wist echt niet wat gepast zou zijn..

Maar, op de bruiloft bleek dat de bloemenprint jurken die ik niet vond kunnen en de blote schouders en (te) diepe decollete vrij normaal waren. Ik was iets overdressed in mn nette blauwe kuise jurkje.
Oftewel, het is vast anders dan verwacht en trek vooral iets aan waarin jij je prettig voelt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:26

Wildgirl schreef:
Kan iemand mij vertellen, die reeds getrouwd is; waarom zij niet willen dat hun gasten in het wit komen?
Ik kan me daar namelijk echt totaal niets bij voorstellen, waarom zou je daar als bruid in hemelsnaam een probleem van maken?

Ik begrijp het ook niet hoor. Heb even in wat profielen zitten spieken maar dan zie ik jonge meiden die zeggen dat wit not done is. Vind die gedachte meer iets voor 60+ De ongeschreven regel ken ik uiteraard, maar iemand die een witte blouse aan heeft zal toch nooit de mooie witte bruidsjurk kunnen overtreffen. Dat is mijn gedachte ten minste.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:29

Ik vind gewoon day een bruid, ook echt dé bruid moet zijn op die dag. Stel de bruid trouwt in het rood, zou het voor mij not done zijn als de gasten in t rood komen. Of in t roze, blauw of wat dan ook :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:30

Ik ben dan ook ''maar'' 25 maar ook bij mijn hopelijk toekomstige bruiloft zal gelden: geen wit, behalve als je mij bent. Dat hoort gewoon niet. Kan een oude gedachten zijn maar sommige tradities moeten in ere blijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:07

bruiloften worden gewoon omringd door ouderwetse gedachtes, tradities en gewoontes. Daar is "wit voor de bruid" er eentje van, maar het kiezen voor ringen ook, het aansnijden van de taart ook en het feit dat de man de vrouw moet vragen ook. Zelfs de kleur wit is ouderwets!
Mag allemaal ouderwets zijn, feit is dat het grootste deel van de vrouwen dat gewoon nog steeds graag op die manier wil doen. Dan mogen er nog mensen zijn die graag de traditie breken, het overgrote meerendeel houdt graag vast aan die tradities.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 16:09

Ja, ik vind het ook wel een beetje raar als iemand anders opeens een witte jurk aantrekt, of een helemaal wit pak wat ik net las.. Maar gewoon een wit shirtje; voor de een kan het wel en voor de ander niet!

Daarom kan je het maar beter niet doen denk ik dan, je bent toch een gast.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:11

Je mag mij ook gerust bekrompen noemen maar ook ik wil gewoon als enige uitspringen in het wit als pure traditie. Als enige het voorrecht hebben om die kleur aan te hebben die dag. Het hele trouwfeest an sich is al een traditie. Want als je gewoon met je getuigen onder je tweetjes in een jogging een papiertje gaat tekenen op een regenachtige donderdagmorgen ben je even hard getrouwd als het koppel dat urenlang speciale foto's laat trekken op de dag zelf met een hele ceremonie en als dessert een vijf verdiepingen bruidstaart heeft. Maar als ik er onze dag van wil maken, dan wil ik niet dat er nog 15 anderen in een witte jurk rondparaderen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:13

Ik denk dat het wel kan, je bent toch niet helemaal in het wit. Toen mijn broer ging trouwen had ik een zwart jurkje aan en de bovenkant was een gedeelte wit. Hele familie nagevraagd ook broer en schoonzus en die vonden dat het kon. Ik zie wel eens meer mensen met een wit stuk in hun kleding. Zolang je niet helemaal in het wit gaat lijkt mij het geen probleem

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:16

Kwanyin schreef:
Want als je gewoon met je getuigen onder je tweetjes in een jogging een papiertje gaat tekenen op een regenachtige donderdagmorgen ben je even hard getrouwd als het koppel dat urenlang speciale foto's laat trekken op de dag zelf met een hele ceremonie en als dessert een vijf verdiepingen bruidstaart heeft. .

Er zit natuurlijk nog een heel groot gebied tussen joggingbroek en de klassieke witte jurk. Gelukkig :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:17

Dat is niet het punt, het punt is getrouwd ben je sowieso en whatever je ook besluit te doen die dag is gewoonweg traditie of wat je zelf leuk vindt :) .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:20

puur wit zou ik niet doen..

dat is voor de bruid en als zij dat kiest voor de bruidsmeisjes.

ik zou gewoon iets leuks met een kleurtje kiezen zodat je niet 'in competitie' bent met de bruid of de gekozen bruidsmeisjes.

En vooral ook niet een ingewikkelde luxe wijde jurk afsteken. Maar dat is niet je ding denk ik..

in principe moet je bedenken dat de kleding van de gasten de aandacht op de bruid niet mag overschaduwen.