zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:14

MiniMouse schreef:
Blij dat wij eindelijk eens opstaan en vechten tegen dat achterlijke IS!
Dit is ook onze grootste bedreiging voor nu en zeker onze toekomst.
ik heb er geen problemen mee.
Van mij mogen ze dat hele land ( waar IS zit) plat gooien.

dat is wel heel makkelijk..

want waar leg je dan de grens..

als er 100.000 mensen van is zitten?
10.000?
5000?
2?

want zoals al gebleken is, zit IS ook in frankrijk en belgie..
veel succes met je standpunt dan en veel succes met het rechtvaardigen van burgerslachtoffers die nergens mee te maken hebben.

Ik ben eerder tegen inmenging, omdat je dan gezellig de visieuze circel ingaat..
zoals op de vorige pagina het plaatje al heel goed aangeeft..

en standpunt bij de bron beginnen.. Das mooi..

dan is de reactie dat zij ook bij de bron beginnen, en nederlanders zitten meer in Nederland dan in syrië. Dus zij zullen ook dan hun troepen/krachten inschakelen om wat in hun ogen agressors zijn in hun hart te raken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-01-16 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:16

elenaMM77 schreef:
MiniMouse schreef:
Blij dat wij eindelijk eens opstaan en vechten tegen dat achterlijke IS!
Dit is ook onze grootste bedreiging voor nu en zeker onze toekomst.
ik heb er geen problemen mee.
Van mij mogen ze dat hele land ( waar IS zit) plat gooien.

dat is wel heel makkelijk..

want waar leg je dan de grens..

als er 100.000 mensen van is zitten?
10.000?
5000?
2?

want zoals al gebleken is, zit IS ook in frankrijk en belgie..
veel succes met je standpunt dan en veel succes met het rechtvaardigen van burgerslachtoffers die nergens mee te maken hebben.

Ik ben eerder tegen inmenging, omdat je dan gezellig de visieuze circel ingaat..

Zoals ik al toevoegde later,
je moet bij de bron beginnen en die zit daar.

elenaMM77

Re: zeg NEE tegen Nederlandse bombardementen in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:21

idd minimouse..

en de bron van hun aggressor, zit niet in syrië maar hier

dus dan ook niet boos worden als ze ook hun vijand bij de bron aanpakken..

En diegene die dat eventueel doen, raak je niet met bommen. daarvan zorg je alleen dat ze mogelijk in actie komen.

wat doe jij dan?
boos worden, want zie je wel? nog harder bombaderen? nog bozer worden als er dan nog meer aanslagen volgen?

wat kopen de families van onze burgerslachtoffers daar dan voor

als je de keuze wilt maken prima, maar dan moet je ook je rug rechten en de verantwoordelijkheid nemen van de keuze als het gevolg daarvan geweld op eigen bodem is..

je mag dat dan onacceptabel noemen, maar dat neemt de gevolgen verder niet weg..

geweld is een visieuze circel, waar je bewust in kunt stappen.. maar dan moet je je dus wel realiseren dat je in die circel stapt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:23

xFlorine schreef:
Weinig verschil met Hitler die de joden vanaf de bron wilde uitroeien.

schaam je diep met zo een uitspraak! I zou me maar eens in de ahtergrond van IS gaan verdiepen voordat je zulke onzinnige opmerkingen maakt. k stel voor te beginnen van het topic te lezen van na de aanslagen van Parijs, hier staat heel veel info in over IS.

Je moet nu eenmaal ergens beginnen met de strijd aan te gaan, met niks doel worden ze enkel aar groter (IS bestaat al jaren en er is toen niets tegen gedaan, want het was maar een klein onbenullig organisatie'tje), van niets doen grijpen hun steeds meer en meer macht en voor je het weet ben jij het volgende slachtoffer...

begrijp meniet verkeerd, ik ben helemaal niet racistisch, moslims hebben hier niets mee te maken, maar IS moet dringend goed en grondig aangepakt worden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:24

Dus moeten we ons maar koest houden en onze wereld langzaam over laten nemen door IS met al hun extremistische ideeën en geloof.. Sorry dat ga ik mij zelf en zeker mijn kinderen voor beschermen.
Sorry
En er zullen vast offers vallen, maar als we/ ik daarmee de toekomst van mijn kinderen red dan heb ik daar vrede mee.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 28-01-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:25

Ik zeg ook nee tegen bombardementen in Syrie. Ik zeg ja tegen betere inburgering in Nederland, mensen een betere plek in onze cultuur geven en daarmee voorkomen dat ze radicaliseren. De oorlog in Syrie hebben wij niks mee te maken, en het zal waarschijnlijk alleen maar meer mensen (denk Assad) boos maken. IS is een gedachtegoed dat zich voedt aan angst, en door ze te behandelen als een aparte staat of een groep die we kunnen bombarderen laten we ons alleen maar kennen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:34

MiniMouse schreef:
Dus moeten we ons maar koest houden en onze wereld langzaam over laten nemen door IS met al hun extremistische ideeën en geloof.. Sorry dat ga ik mij zelf en zeker mijn kinderen voor beschermen.
Sorry
En er zullen vast offers vallen, maar als we/ ik daarmee de toekomst van mijn kinderen red dan heb ik daar vrede mee.

tenzij het je kinderen zijn die geraakt worden..

ik zeg niet dat je je koest moet houden minimouse..
dat is een geheel eigen keuze die je moet maken..

maar aan die keuze zitten consequenties verbonden, waar je dus in principe ook mee instemt.
Wie de eerste steen werpt op de ander begint in principe de circel.. de ander reageert hierop..

als jij het type bent dat zegt, ik sla als eerste en dan hoop ik maar dat er niet te hard teruggeslagen wordt.. of ik heb er vrede mee als mijn buren sterven, maar mijn kinderen veilig opgroeien.. Dat kan, maar het kan dan net zo goed zijn dat jouw kinderen zullen sterven. dat is onvoorspelbaar.

ik ben zeer zeker iemand die zodra er een steen door mijn autoruit vliegt, ik het mormel dat de steen gooit bij kop en kont oppak en met een paar blauwe ogen thuis aflever. Maar als het een gevaarlijk uitziende crimineel is die in mijn vakantie land een auto op blaast, dan ga ik daar niet op af. dan schakel ik over op survival modus, dus ik ga die vent niet benaderen tenzij hij mij wat probeert aan te doen.

Dus ja, je kunt proactief naar syrië rennen en accpeteren dat zij vervolgens hun mensen hier activeren in een reactie.. of je kunt kiezen om te wachten of ze hier iets zouden doen en zo ja, met volle kracht terug slaan.

Ieder zijn keuze, maar met je keuze kies je ook voor de gevolgen. de gevolgen van niet in actie komen is dat het daar uit de hand loopt en mogelijk ooit in Nederland ook voet aan grond krijgt als je er dan niets tegen doet.. kiezen om je er actief in te gaan mengen, is kiezen om de reacties te accepteren en mogelijk ook de mildere mensen de IS in te slingeren omdat het voor zij gedwongen worden tot keuzes. En jij kunt niet van de buitenkant zien wie welke keuze gaat maken in conflictsituaties.

ik heb liever geen oorlog op eigen bodem. Dus mijn keuze zou zijn, niet ingrijpen tenzij zij de eerste steen naar Nederland gooien.

godzijdank hebben wij niet de gespannen situatie zoals in frankrijk of belgië.. en daar zit ik om heel eerlijk te zijn ook niet op te wachten.. Ik ben niet iemand die in angst leeft of wens te leven.. en dank god/allah/buddah/gaya/mijzelf op mijn blote knieën dat ik in een land ben geboren in een tijd dat er geen hoog oplopende geweldsconflicten zijn. En ik ga ze niet opzoeken ook.. iedereen die in zo'n situatie zit en ervoor moet vluchten ben ik bereid voor zover het mij mogelijk is te helpen.. maar ik ga mijzelf niet in zo'n situatie manouvreren.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-01-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:36

maura schreef:

Ik ga deze op mn Facebook zetten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:41

MiniMouse schreef:
Sorry

Amen.

En betere inburgering? Dat krijgen ze al.. Kijk naar alle vluchtelingen wat ze allemaal aangeboden krijgen om zich zo snel mogelijk aan te passen hier in Nederland en over ons land (en rechten!) te leren. Het ligt vaak aan de persoon zelf dat hij zich niet geroepen voelt om goed in te burgeren in Nederland en 'trouw blijft' aan zijn vaderland. Kijk maar naar vele jongeren hier in NL die aan het radicaliseren zijn. Zeker niet iedereen, maar er zijn genoeg mensen die niet willen inburgeren en zo veel mogelijk lekker zichzelf zijn.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:41

IS is niet te onschrijven, geen volk, geen bekende organisatie
valt niet te bombarderen.
getekend dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:45

MyHorseGirl schreef:
Amen.

En betere inburgering? Dat krijgen ze al.. Kijk naar alle vluchtelingen wat ze allemaal aangeboden krijgen om zich zo snel mogelijk aan te passen hier in Nederland en over ons land (en rechten!) te leren. Het ligt vaak aan de persoon zelf dat hij zich niet geroepen voelt om goed in te burgeren in Nederland en 'trouw blijft' aan zijn vaderland. Kijk maar naar vele jongeren hier in NL die aan het radicaliseren zijn. Zeker niet iedereen, maar er zijn genoeg mensen die niet willen inburgeren en zo veel mogelijk lekker zichzelf zijn.

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, vooral in het verleden is het altijd zo geweest, maar tegenwoordig kan je dat niet meer zo makkelijk zeggen. Er zitten heel veel mensen in azc's die zich heel erg vervelen, en die weinig handvaten krijgen om beter binnen de samenleving te passen. Ze zitten op een kluitje met mensen die ook niet ingeburgerd zijn, ze worden door een groep Nederlanders met de nek aangekeken (lang niet allemaal, maar wel een aanzienlijk deel) en er zijn niet genoeg mogelijkheden om, buiten de grote steden, aan de slag te gaan met het leren van de praktische dingen als de taal.

En ja, dat ligt gedeeltelijk in eigen initiatief, maar je ziet het in heel veel wijken in Nederland. In bijvoorbeeld Overvecht, Kanaleneiland (allebei in Utrecht), maar ook in de Bijlmer. Er is besloten om mensen maar als groep in een wijk te plaatsen, omdat dat het integreren makkelijker zou maken. In de praktijk wonen deze mensen omringd door mensen die ook de taal slecht spreken, achter de supermarkt zitten caissieres die hun moedertaal spreken, en op die manier wordt segregatie groter.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:50

Wie wilde heeft afgelopen half jaar al meerdere discussies en uiteenzettingen kunnen lezen over het wel of niet bombarderen van Syrie.

Met bommen op Syrie gooien bereik je ook niks. De mensen daar zien alleen bommen en vernietiging. Ze worden evt boos op “het westen” of gaan uiteindelijk toch bescherming (eten, onderdak ect) zoeken bij Deash en consorten, simpelweg omdat er geen andere keus is. Of te wel, je zorgt ervoor dat deash steeds meer draagvlak krijgt.

En oorlog is pas oorlog als er man tegen man gevochten word. Zodra wij dit doen “erkennen” we Deash en dat is niet iets wat “wij” willen. Daarnaast zijn slachtoffers in de vorm van onze jongemannen/dames die voor ons vechten niet te voorkomen. Daarnaast zullen er ook hierbij onschuldige slachtoffers vallen of andere meer of mindere misverstanden plaats vinden waardoor er een grotere wig geplaatst wordt tussen gezond verstand en Deash.

Hoe het dan wel oplossen? Ja, dat is het lastige punt. De voor de hand liggende en makkelijk methodes (bommen gooien) zijn niet persé de beste keuzes. En als dat makkelijk was geweest was het vast al gedaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:52

waarom radicaliseren jongeren eigenlijk precies?
heb je wel eens over dat vraagstuk nagedacht.

dat is namelijk ook deels een reactie op dat er een zij/wij gevoel geforceerd wordt door beide partijen.. als je niet in god geloofd en sinterklaas wil vieren dan ben je een 'hullie' of 'zullie'.. maar als je naar zullie gedreven wordt, dan verwacht zullie dat je hun gebruiken respecteert en navolgt.

Even als vergelijk..
als je als Nederlander in de tweede wereldoorlog je wel in bepaalde punten van Nazi Duitsland geloofde en daar ook voor uit wilde komen (en dan heb ik het niet over joden vervolgingen, maar over de andere standpunten en ideeën), dan was je in WOII al snel fout.. Je zat dan eigenlijk tussen twee vuren.. het ene waar je wel in geloofd, maar niet persee achter hun handelswijze staat.. En aan de andere kant je medelanders, die je uitkotsen omdat je niet geloofd in wat de meerderheid geloofd.

dan moest je wel van goede huize komen om niet uiteindelijk vol NSB'er te worden, maar een soort van neutraal standpunt te houden.. want hoe verder de spanningen oplopen hoe meer iemand er eigenlijk toe gedwongen wordt een kant te kiezen.. En als je door 1 kant wordt uitgekotst en de andere kant waar je wel in geloofd, wil je wel met open armen ontvangen.. dan schuif je dus langzaam maar zeker steeds meer de verkeerde kant op..

En kijk eens hoe wij hier over 'de moslims' praten, of 'de syriërs', of 'de vluchtelinge'. ze hebben een bepaalde achtergrond, bepaalde normen en waarden.. maar dat zegt niets over of ze achter handelswijzes staan. Maar door hele groeperingen de grond in te boren en over een kam te scheren, staan ze feitelijk tussen twee groepen in waar ze geen van beide echt thuis zijn.. het land waar ze zijn 'mot hun soort niet', zelfs niet als ze er zijn opgegroeid. De andere geloven ze niet in de handelswijze, maar hebben ze wel overlappingen in kwa geloof.. Hoe verder de druk op die groep oploopt, des te meer zal de overkant hun armen openen om ze te ontvangen, want om altijd en eeuwig stront naar je toegeworpen te krijgen, hetzij over je geloof, hetzij over je cultuur, hetzij over je status.. dat is ook geen leven.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:52

Emmaa_ schreef:
MyHorseGirl schreef:
Amen.

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, vooral in het verleden is het altijd zo geweest, maar tegenwoordig kan je dat niet meer zo makkelijk zeggen. Er zitten heel veel mensen in azc's die zich heel erg vervelen, en die weinig handvaten krijgen om beter binnen de samenleving te passen. Ze zitten op een kluitje met mensen die ook niet ingeburgerd zijn, ze worden door een groep Nederlanders met de nek aangekeken (lang niet allemaal, maar wel een aanzienlijk deel) en er zijn niet genoeg mogelijkheden om, buiten de grote steden, aan de slag te gaan met het leren van de praktische dingen als de taal.

En ja, dat ligt gedeeltelijk in eigen initiatief, maar je ziet het in heel veel wijken in Nederland. In bijvoorbeeld Overvecht, Kanaleneiland (allebei in Utrecht), maar ook in de Bijlmer. Er is besloten om mensen maar als groep in een wijk te plaatsen, omdat dat het integreren makkelijker zou maken. In de praktijk wonen deze mensen omringd door mensen die ook de taal slecht spreken, achter de supermarkt zitten caissieres die hun moedertaal spreken, en op die manier wordt segregatie groter.

Ja dat ben ik ook met je eens! Ik heb het ook niet echt over de Syriërs die hier pas net zijn, maar meer over de vluchtelingen van eerder. Die jongeren van mijn leeftijd die hier al heel lang (al dan niet hun hele leven) in Nederland zijn, maar zich niet Nederlands voelen. Zij gaan om met mensen die er ook zo over denken en radicaliseren dan al snel. Deze jongeren groeien op in de Nederlandse samenleving. NL'se basisschool, middelbare school etc. etc., maar zij kiezen er bewust voor om toch om te gaan met anderen. Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen haha, zo van achter de pc.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:57

Sammie, als iedereen zich zou houden aan het advies om geen dingen te roepen waar ze geen verstand van hebben, dan zou het openingsscherm van Bokt een grote lichtblauwe leegte worden.

Als je 19 bent en je hebt familie in Syrië zitten die daar kennelijk niet weg kunnen of willen en je zit dan zelf in Nederland en Den Haag (nog zo'n plek trouwens waar het duizelingwekkend stil zou worden als mensen geen dingen zouden roepen over zaken waar ze geen verstand van hebben) poldert weer ijverig een compromis bij elkaar dat elke gewezen vinger kan pareren zodat onze bondgenoten ons niks kwalijk kunnen nemen en IS ook niet, dan denk ik dat je minimaal wat begint te twijfelen aan de goede bedoelingen van je medemensen. Ik denk ook dat je na maanden, wat zeg ik, jaren, angst en onzekerheid over je familie en het land waar je zelf vermoedelijk ook een sterke verbinding mee voelt, begint te twijfelen aan je eigen vermogen om redelijk te blijven denken en functioneren.

Of het dan handig is om op Bokt een topic te openen vraag ik me af, want uiteindelijk kon 90% van de mensen hier Syrië op een blinde kaart voor 2011 niet aanwijzen en dat percentage zal nu ook niet ver boven de 50% uitkomen. Ik weet niet of het mij zou lukken, want naast het nogal herkenbare vormpje van Israël en de grote bulk van Saoedi-Arabië is het daar nog best druk met landen en landjes die per ongeluk ook een ander zouden kunnen zijn. Libanon bijvoorbeeld, en Jordanië. Maar tussen iets niet heel handig vinden of er zuur en bitter op te reageren zit een groot verschil. Nog groter is het verschil tussen je proberen voor te stellen door wat voor hel iemand moet gaan die familie en wellicht nog andere dierbaren heeft leven op 1 van de minst populaire en gevaarlijke plekken die deze planeet momenteel telt of verontwaardigd, betweterig en geshockeerd gaan zitten doen wanneer iemand zich dan bedient van een - opnieuw niet zo handige - vergelijking met ouwe Adolf.

TS, ik vrees dat een petitie niet gaat helpen. De politieke beweging is in gang gezet en (Nederlandse) politici doen niet aan het terugdraaien van domme beslissingen, omdat elke suggestie van een gebrek aan daadkracht en competentie politieke zelfmoord is. Ik denk niet dat je heel veel meer kunt doen dan informatie geven die de reguliere media niet geven. Via facebook, een blog, ingezonden brieven in de krant, whatever. Mensen reageren op iets dat hen raakt en in deze kwestie worden meer mensen geraakt door hun eigen angst voor IS dan door jouw noodkreet over onschuldige mensen, waaronder je eigen familie. Dat is volstrekt natuurlijk en begrijpelijk, maar je schiet er niks mee op. Net zoals je niks opschiet met een vergelijking met Hitler. Daar zit best een rationele logica in, net zoals in een vergelijking met Mao, Stalin, de Rode Khmer, Rwanda en dergelijke hoogstandjes van menselijke beschaving, maar WO II is een heilige graal waar je niet aan mag komen. Zelf vermoed ik dat dat komt doordat 'we' het nodig hebben om een referentiekader te creëren voor verschrikkelijke dingen dat houvast biedt. Daarin is WO II het allerergste ooit. Dat wekt ontzag, maar geeft vooral ook zekerheid. Erger dan wat toen is gebeurd kan en mag het immers nooit worden. Dus hoe erg en uitzichtloos en complex en door het westen gefinancierd de ellende in en rond Syrië ook is, zodra jij een vergelijking gaat maken richting WO II kom je aan dat referentiekader en daar reageren mensen - zoals je hebt gezien - op alsof je ze persoonlijk beledigt.

Kun je nog contact maken met je familie daar? En weet je of ze de mogelijkheid hebben om te vluchten?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:58

elenaMM77 schreef:
En kijk eens hoe wij hier over 'de moslims' praten, of 'de syriërs', of 'de vluchtelinge'.

Je moet ze natuurlijk wel een naam kunnen geven hé, als je altijd in algemeenheden gaat spreken als "die mensen" is het ook niet goed, als je "de mensen" zegt, vallen wij daar ook onder.

Ik snap dat er geen denigrerende aanduiding moet zijn, maar het beestje moet wel een naam hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:00

MyHorseGirl schreef:
Ja dat ben ik ook met je eens! Ik heb het ook niet echt over de Syriërs die hier pas net zijn, maar meer over de vluchtelingen van eerder. Die jongeren van mijn leeftijd die hier al heel lang (al dan niet hun hele leven) in Nederland zijn, maar zich niet Nederlands voelen. Zij gaan om met mensen die er ook zo over denken en radicaliseren dan al snel. Deze jongeren groeien op in de Nederlandse samenleving. NL'se basisschool, middelbare school etc. etc., maar zij kiezen er bewust voor om toch om te gaan met anderen. Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen haha, zo van achter de pc.

Nee ik snap wat je bedoelt hoor, en ben het zeker met je eens :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:01

myhorsegirl:

ze voelen zich mede niet Nederlands,
omdat wij hun gebruiken niet Nederlands vinden
en maar vinden dat ze Nederlander moeten zijn..

terwijl we over Nederlanders zelf zeggen: je mag zijn wie je bent, iedereen heeft een eigen identiteit.

er wordt eigenlijk ontzettend aan die jongeren getrokken.. Veel Nederlanders vinden dat ze ieder greintje wat ze hebben aan roots maar op moeten geven en stampot boerenkool moeten eten, god aanbidden of heiden worden, geen baarden laten staan (waarom is dat voor een nederlander geen probleem.. sinterklaas en god in afbeeldingen hebben nog langere baarden), vooral geen taal spreken die wij niet verstaan, de heidezangers opzetten en geen muzieksmaak van hun ouders overnemen (waarom mogen wij dan wel Robert Long luisteren, of Wim kan kijken?). want dat is allemaal 'onnederlands'.

eigenlijk zeggen we, als jullie niet meer op ons lijken, dan zijn jullie 'jullie'. En uiteindelijk staat er zoveel druk op dat ze dus of met een staalborsteltje maar moeten proberen om lelyblanke kaaseter te worden.. of maar bij de andere 'jullies' gaan aansluiten waar het meeste wat zij luisteren, spreken, eten, geloven, wel geaccepteerd wordt.. en dan mag die groep proberen er een van 'hen' van te maken.. En dat is minder 'lastig' dan er een blanke boerenkool vreter van te maken..want zolang ze dat niet zijn, blijft er argwaan.. En je hele leven altijd maar door bepaalde mensen met argwaan bekeken worden, dat kun je je bijna niet voorstellen tenzij je het leeft. Het is niet voor te stellen wat dat met je doet.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-01-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:01

maura schreef:
Sammie, als iedereen zich zou houden aan het advies om geen dingen te roepen waar ze geen verstand van hebben, dan zou het openingsscherm van Bokt een grote lichtblauwe leegte worden.

Dat lijkt mij stug.. Je impliceert nu namelijk dat niemand verstand heeft.. :D En dat is ook niet waar. Maar hitler en de jodenvergassing hierbij halen en die vergelijking te trekken is een duidelijk teken aan de wand dat je het dan toch echt niet helemaal snapt.. En dan hoef je niet eens het naadje van de kous te weten om te begrijpen dat die verhouding compleet stuk gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:05

Xanthippe schreef:
elenaMM77 schreef:
En kijk eens hoe wij hier over 'de moslims' praten, of 'de syriërs', of 'de vluchtelinge'.

Je moet ze natuurlijk wel een naam kunnen geven hé, als je altijd in algemeenheden gaat spreken als "die mensen" is het ook niet goed, als je "de mensen" zegt, vallen wij daar ook onder.

Ik snap dat er geen denigrerende aanduiding moet zijn, maar het beestje moet wel een naam hebben.

absoluut,

maar stel hier woont een syrische moslim al bijna tien jaar..

hij wordt dan altijd als dat beestje gerekend..
ook al zou hij dat niet zijn..

hoe sterk moet je zijn..
om te blijven uitkomen en te staan voor dat je een syrische moslim bent..
en dan steeds verguisd te worden als dat beestje?

en zelfs al verzwijg en verloochen je compleet je afkomst.. dan zorgt je uiterlijk er wel voor dat je in de 'hen' groep geduwd wordt.

blijf je daar altijd maar kalm onder en moet je dat altijd maar accepteren.. of zullen er mensen zijn die hierdoor zo aangegrepen worden, of depressief van worden.. dat ze het opgeven en dan zich maar accepteren dat ze 'hun' zijn. En 'hun' worden met open armen ontvangen door personen met kwade bedoelingen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:10

Ik vind het probleem vluchtelingen binnen halen en hoe daar mee om te gaan, weer een hele andere discussie.
"Ik" vind het openstellen van de grenzen voor deze mensen waarvan wij niets weten( in deze tijd en gevaren die er op dit moment zijn in de wereld) het bewust in gevaar brengen van ons land en de Nederlander.
Ook ik vind dat dit probleem bij de bron aangepakt moet worden en niet hier.
Mensen met geld kunnen weg "vluchten" en proberen elders hun geluk te zoeken.
Om over het gedrag van sommige van deze mensen maar te zwijgen...
De echte (arme) vluchtelingen zullen achterblijven en hun lot moeten ondergaan.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:11

Van mij mogen ze bombaderen ik teken niet

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:17

Ja Elena, daar heb je inderdaad een punt. Maar ik heb je vorige post nog is gelezen, en dacht dat je het meer over de benaming had. Lijkt toch niet zo te zijn als ik dacht.

Ik ga niet helemaal akkoord met wat "we" van hen verwachten. Van mij mogen die mannen allemaal hun baard laten staan, bidden wanneer ze zin hebben, onderling hun taal spreken, eten wat ze willen,... Zolang ze ons maar niet gaan opleggen wat zij vinden dat goed is. Dat houden ze ginder maar, hier in het Westen zijn de moralen anders, en die 'moeten' ze overnemen, of op zijn minst respecteren. Ze zouden de bevolking van waar ze naartoe trekken, op zijn minst moeten kunnen aanspreken in de moedertaal, ze mogen niet opleggen dat alle baardloze mannen ongelovigen zijn (bij wijze van belachelijk voorbeeld) en ze moeten vooral de vrouwen gerust laten, of dat bij hun nu gebruikelijk is of niet.

Ze mogen van mij gerust naar hier komen, als ze de taal leren en zich inburgeren en willen werken. Maar of die nu in hun eigen huis elk halfuur bidden of raar voedsel eten of wat dan ook, dat kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Wie weet wat de doosnee-Nederlander/-Belg in de bescherming van zijn eigen huis uitspookt? Daar kraait toch ook geen haan naar?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:23

Ik denk niet dat linkse Nederland veel burgers zal doden daar.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:28

Is het niet zo dat ze doelen bombarderen? Munitievoorraden, trainingskampen, hoofdkantoor IS leiding. Dus voorraden, strategische hulpmiddelen...

Echt typisch op mensen niet...helaas wordne er dan wel eens fouten gemaakt..alles gaat met sallelietbeelden en inzoemen erop .