Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:32

hier is het makkelijk, nathalie, zou je denken.

90 % doet het zonder h schrijven en moet je er maar altijd bij zeggen.

Dan is er nog een leuke, mijn broer.

Aschwinn (uitspraak eswin)

Word vaak als eswin, eswinn, ashwin geschreven :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:33

Hier wordt het vaak Cherrie, sherrie of sherry .. :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 11:34

IsabelHx schreef:
Ja verschrikkelijk.

Ik heet Isabel, Oficieel Isabella..

Maar altijd als er word gevraagd 'hoe heet je?' en ik zeg Isabel.
Word het opgeschreven als IsabellE, terwijl ik Isabel zeg.... grrrr.
Als het dan als Isabella word opgeschreven oke, maar Isabelle, ik kan me er zo gruwelijk aan irriteren haha.

Haha net andersom :Y)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:35

Hier nog iemand.. Is Yacintha, maar ben al vele variaties tegen gekomen.

Jacinta
Jasinta
Jacintha
Jasintha
Jachinta
Jachintha
Jacinte
Jasinte
Yachinta
Yachintha
Yasinta
Yasintha
Yacinthe
Yasinte
Yacinte

Net als mijn achternaam. Ik zeg duidelijk"Braven", vragen ze altijd 'Brave?'. En altijd zeg ik dan weer "BraveNNN"... Het is hopeloos :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:35

Met de uberhippe kindernamen zal het nog wel erger worden dat mensen hun nam moeten spellen.

Alhoewel ze de 4 letterigge ouderwetse naam van onze kleine ook verkeerd schrijven.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:36

Ik heet Yessica, uiteraard is de meest voorkomende 'fout' dat het dan Jessica word...dat vind ik nog logisch. Vaak moet ik heel snel zeggen 'Yessica met een Y!' en dan komen er hele leuke dingen uit (en hoor je mensen verwoed backspacen op hun toetsenbord) . Sommige gaan zelfs zo ver dat als ik dat zeg ze er van uit gaan dat de rest ook anders is.

Jessyca
Yessika
Jesyka
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 27-01-16 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:36

rumay schreef:
Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.

En zeker tegenwoordig heb je twan maar ook toine je zegt het hetzelfde maar schrijft het anders.
Dan maar meteen standaard vermelden hoe je het schrijft of uitspreekt en helaas accepteren dat het verkeerd geschreven of uitgesproken wordt of naamkaartjes maken en die afgeven.

Is Suus een moeilijke naam dan? Vind het wel mee vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:39

Amira_ schreef:
Mijn naam, Lysanne, wordt standaard met een i geschreven ipv met een y. Verder komen er ook nog heel veel varianten voor. Op mijn werk sta ik in de kassa als Lisana (? :') ) Op het rooster sta ik als Lissanne. Lissane, Lysane, Liesanne, Lyssane zijn ook nog variaties op mijn naam. Begrijp het dat mensen het als ze het horen met een i schrijven, maar op mn werk hebben ze nota bene een kopie van mn identiteitsbewijs. Hoe moeilijk is het dan om het correct te schrijven :=

Oh en mijn vriend het Ieuan. Spreekt wel voor zich dat dat altijd verkeerd geschreven/uitgesproken wordt :+

Ik snap best dat als jij er niet bij zegt dat het met de y ipv i is dat mensen het dan verkeerd schrijven. Maar sanne is zo moeilijk toch niet? :+

Hoe spreek je de naam van je vriend uit?

Mijn naam wordt zovaak verkeerd uitgesproken dat ik inmiddels overal op reageer :+

Ik heet Shanna (uitspraak Sjennaa)
Ik luister ook naar (foenetisch) Sjannaa, Jennaa, Sennaa, Sannaa, Sanne..

De naam van mn dochter wordt ook vaak verkeerd verstaan terwijl het een heel veel voorkomende naam is, alleen bij meisjes wat minder :+ Spellen moet ik hierbij ook overigens, maar dat zijn maar 4 letters en dat kan ze inmiddels zelf ook heel goed (4 jaar).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:39

wortelsussie schreef:
rumay schreef:
Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.

En zeker tegenwoordig heb je twan maar ook toine je zegt het hetzelfde maar schrijft het anders.
Dan maar meteen standaard vermelden hoe je het schrijft of uitspreekt en helaas accepteren dat het verkeerd geschreven of uitgesproken wordt of naamkaartjes maken en die afgeven.

ZuuZZZ
'zuus
Suuz

sorry grapje

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:40

wortelsussie schreef:
rumay schreef:

Suuz is helemaal hip (mijn nichtje heet ook zo :')).

Maar van de rest van de voorbeelden ben ik het wel met rumay eens. Van 1 naam bestaan zo 5 of 6 varianten. Kan me voorstellen dat het dan makkelijk fout gaat. Mensen kunnen niet ruiken of het om Daphne of Dafne gaat, als er niet gespeld wordt :P.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 27-01-16 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:40

Ik heet Esmé.
Zelfs goede vrienden en aangenomen familie schrijft vaak na tig keer corrigeren nog Esmee Esmée of een andere variant.

In Australië maakte ze het helemaal bont. Mijn gebruikersnaam is daar een combo van :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:41

Bij mij is het vaak mijn familie naam. of ze vergeten een letter (de h) of ze plakken de e er aan als laatste letter of ze schrijven de familienaam in het midden met ck.

Ook al veel varianten gezien op mijn familienaam.

als ik weet dat sommige namen op verschillende wijze geschreven kunne worden vraag ik het altijd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:44

Ik heet Nardi, en daar wordt heel vaak Nardie/Nardy etc. van gemaakt. Mijn achternaam wordt ook nog vaak verkeerd gedaan.. Ach er zijn ergere dingen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:45

Mijn achternaam :+
Croonenbroek

Word vaker
Kroonenbroek
Kronenbroek
Cronenbroek
Of zoiets :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:46

De naam van mijn zoontje word vaak verkeerd geschreven.
Hij heet Youri maar vaak is het
Yourie
Joerie
Jourie
Joery
Hij is nu vijf en zegt nu tegen de mensen dat is niet mijn naam hoor die is zo en zo

En mijn paard heet chameur maar word altijd als charmeur geschreven maar dat vind ik nog wel begrijpelijk

Eoweyn_x

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:48

Ik heet Caitlin. Nou, de variaties daarop :') Keetlin, Kaithlin, Kaithlynn, Catlin, Cathlin, Caythlin, en dan heb ik nog niet eens alles _O-

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:49

Sabine,

Sabina
Sabien
Sabinne
Sabienna
Sabienne
Sabinna
Sabrina
Sabrine
Sebine
Sabiene

Zo moeilijk was ie toch niet?
Laatst bijgewerkt door Sababber op 27-01-16 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:49

[naam] ook zo iets Rebbeca - Rebekka - Rabecca -Rabekka :') . Zeg al standaard dat het met 1 B is en 2x een c.

Achternaam zeg ik al dubbel S bij , anders word het zo ver engelsd :P

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:50

Gerbscheid..

Juist, ik begin vaak gelijk al met spellen zodra ik m'n naam heb uitgesproken en andersom als mensen het lezen weten ze weer niet hoe uit te spreken.

Gerb = is met nederlandse G
Scheid = uitgesproken op z'n duits

Oh en je wil niet weten wat ervan gemaakt word, m'n vader heeft er een boekje vol van

Gerscheid
Gribscheid
Gerbscheit
Etc. Etc.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:50

Ik heb dus een van de meest voorkomende namen ter wereld, maar toch wordt er altijd wat anders van gemaakt. Ik heet Anna, maar regelmatig word ik Hanna, Hannah, Hanne of Anne. De eerste en de laatste nog het meest. Zo moeilijk is mijn naam toch niet? :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:51

Dat mensen een J schrijven in plaats van een Y, een I in plaats van een Y, of een Z in plaats van een S kan ik nog in komen. Dat verschil hoor je nu eenmaal niet.

Maar het meest irritante is toch wel als mensen er iets bij gaan verzinnen...
Ik heet Bernette, maar bijna iedereen maakt er BernADette van. Of zelfs Berdien.... -O-
Inmiddels luister ik overal naar, kan me ook goed voorstellen dat je het niet altijd even goed hoort en er dan iets van maakt dat er op lijkt. Maar als ik iemand een mail stuur, met daaronder dus mijn naam geschreven en ik krijg een mail terug met de foute spelling, dan kan ik me daar wel aan ergeren, ja.

Mijn achternaam is ook een leuke. Mensen kennen vooral Van (de) Weste(r)laken. Dat ik dus Oosterlaken heet (zonder voorvoegsels dus) lijkt voor sommige mensen praktisch onmogelijk te zijn :=

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:52

Herkenbaar..
Ankie wordt;
Anky
Anke
Anki
en hoe vaak ik wel niet moet zeggen dat
mijn achternaam 'van den' is, en niet 'van de' of 'van der' Akker.. :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:52

Mijn naam wordt altijd fout geschreven; Tyra. Daarbij heb ik ook nog een Duitse achternaam die ook vaak fout geschreven wordt. En uitspreken kunnen ze helemaal niet :')

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:53

Bij mij word het vaak verkeerd gezegd ik ik irriteer me er ook kapot aan en get word soms verkeerd geschreven ipv Melanie

Méllanie
Mellany
Mellody
Mélanie

Ooit bij starbucks schreven ze zelfs Bella op...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:53

Ik moet hier gelijk aan denken. :Y)

Afbeelding