90 % doet het zonder h schrijven en moet je er maar altijd bij zeggen.
Dan is er nog een leuke, mijn broer.
Aschwinn (uitspraak eswin)
Word vaak als eswin, eswinn, ashwin geschreven
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IsabelHx schreef:Ja verschrikkelijk.
Ik heet Isabel, Oficieel Isabella..
Maar altijd als er word gevraagd 'hoe heet je?' en ik zeg Isabel.
Word het opgeschreven als IsabellE, terwijl ik Isabel zeg.... grrrr.
Als het dan als Isabella word opgeschreven oke, maar Isabelle, ik kan me er zo gruwelijk aan irriteren haha.
rumay schreef:Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.
En zeker tegenwoordig heb je twan maar ook toine je zegt het hetzelfde maar schrijft het anders.
Dan maar meteen standaard vermelden hoe je het schrijft of uitspreekt en helaas accepteren dat het verkeerd geschreven of uitgesproken wordt of naamkaartjes maken en die afgeven.
Amira_ schreef:Mijn naam, Lysanne, wordt standaard met een i geschreven ipv met een y. Verder komen er ook nog heel veel varianten voor. Op mijn werk sta ik in de kassa als Lisana (?) Op het rooster sta ik als Lissanne. Lissane, Lysane, Liesanne, Lyssane zijn ook nog variaties op mijn naam. Begrijp het dat mensen het als ze het horen met een i schrijven, maar op mn werk hebben ze nota bene een kopie van mn identiteitsbewijs. Hoe moeilijk is het dan om het correct te schrijven
Oh en mijn vriend het Ieuan. Spreekt wel voor zich dat dat altijd verkeerd geschreven/uitgesproken wordt

Spellen moet ik hierbij ook overigens, maar dat zijn maar 4 letters en dat kan ze inmiddels zelf ook heel goed (4 jaar). wortelsussie schreef:rumay schreef:Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.
En zeker tegenwoordig heb je twan maar ook toine je zegt het hetzelfde maar schrijft het anders.
Dan maar meteen standaard vermelden hoe je het schrijft of uitspreekt en helaas accepteren dat het verkeerd geschreven of uitgesproken wordt of naamkaartjes maken en die afgeven.
Is Suus een moeilijke naam dan? Vind het wel mee vallen.
wortelsussie schreef:Suuz is helemaal hip (mijn nichtje heet ook zorumay schreef:Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.
Is Suus een moeilijke naam dan? Vind het wel mee vallen.
).
.
Keetlin, Kaithlin, Kaithlynn, Catlin, Cathlin, Caythlin, en dan heb ik nog niet eens alles