Nu nog leren.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nu nog leren.
lieveli schreef:MarlindeRooz schreef:Studeren? Dat is toch een paar dagen van te voren denken dat je 7 hoofdstukken taalwetenschappen in je hoofd kan stampen?
Nee joh, dat is 's morgens samenvattingen maken van 7 powerpoints voordat je 's middags je tentamen hebt
lieveli schreef:MarlindeRooz schreef:Studeren? Dat is toch een paar dagen van te voren denken dat je 7 hoofdstukken taalwetenschappen in je hoofd kan stampen?
Nee joh, dat is 's morgens samenvattingen maken van 7 powerpoints voordat je 's middags je tentamen hebt
En dat is nog maar de helft van het vak.
Ik merk dat ik het van mezelf ook heel irritant ga vinden, vooral het uitstellen van studeren voor tentamens. Uiteindelijk ben ik dan ook echt niet tevreden over het eindresultaat. Ik vind de opleiding wel echt heel leuk, maar ik ben echt heel lui, ik stel uit en mijn tweede naam is (om de topic titel even te stelen) Toos Zelfdisciplineloos.
Dat is gewoon niet aan mij besteed.
Ik zit nu alleen nog met een aantal inleveropdrachten en een dikke scriptie, da's ook geen pretje.. 
, maar dit helpt mij zeker wel.
Nou niet dus, vandaag super moeilijk tentamen waar ik waarschijnlijk een 4 voor ga krijgen... Maar dat gaf me wel motivatie om vandaag te leren voor het tentamen van morgen! En dat ging echt best wel goed, dus nu lekker even niks en morgenochtend weer verder. Ben opeens helemaal gemotiveerd. Soms moet je flink op de blaren zitten of op je gezicht gaan voordat je iets gaat doen
Benfan schreef:Je kun je er ook gewoon bij neerleggen, en er compleet schijt aan hebben. Over het algemeen helpt dat bij mij het beste, geen stress over wel of niet doen, betekend dat ik me beter kan focussen op wat belangrijk is op dat moment.
Hoe belangrijk je je tentamen voor morgen ook vind, als je er niet op tijd aan begint verpest je dus iets wat je belangrijk vind. Prioriteiten stellen is wel belangrijk (in je tentamenweek een keertje minder naar de paarden, een keertje minder sporten/gezond eten).
Deetjeeuh schreef:Benfan schreef:Je kun je er ook gewoon bij neerleggen, en er compleet schijt aan hebben. Over het algemeen helpt dat bij mij het beste, geen stress over wel of niet doen, betekend dat ik me beter kan focussen op wat belangrijk is op dat moment.
Maar op velen momenten zijn je paarden, je eigen gezondheid en school belangrijk op dat moment. Zeker in de tentamenweek.Hoe belangrijk je je tentamen voor morgen ook vind, als je er niet op tijd aan begint verpest je dus iets wat je belangrijk vind. Prioriteiten stellen is wel belangrijk (in je tentamenweek een keertje minder naar de paarden, een keertje minder sporten/gezond eten).

(zondag om 23:57, deadline was 23:59
) K ga dát nooit meer doen, ik vrat mezelf bijna op.... stressmoment van hier tot tokio xD
Maar ook met ergens op tijd komen heb ik problemen. Soms dan heb ik genoeg tijd en dan treuzel ik net zo lang totdat ik alsnog te laat kom.
gerpiegorp schreef:Zelfdiscipline? Huh, nog nooit van gehoord![]()
Nee, ik ben geen doorzetter, ik maak ook nooit dingen af, zoals bij leren. Zojuist een geschiedenis tentamen gehad à la 10 hoofdstukken... Ik ben tot hoofdstuk 4 gekomen met samenvatten en toen dacht ik dat ik de rest nog wel wist (viel wat tegen)
.. 1.5 boek heb ik met de franse slag doorgeknipperd met mijn ogen.. en de rest gewoon in de kast laten staan, alleen de samenvattingen. 7 binnen gesleept.