Je leven omgooien; in je eentje verhuizen naar een stad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:37

Sunshinee

Re: Je leven omgooien; in je eentje verhuizen naar een stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:39

doen!
groningen is leuk, ik woon er namelijk.
Nee zonder gekheid, lijkt me geweldig om te doen als je over zo'n keuze nadenkt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:38

Groningen centrum is misschien drama, maar de buitenwijken valt wel mee vind ik hoor. Zeker als je een beetje realistische eisen hebt of een wat hoger budget.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:23

Sociale woningbouw kun je wel vergeten, daar heb je wel even wachttijd voor nodig. Maar wellicht valt er particulier wel wat te vinden, helemaal als je qua wijken niet zoveel eisen hebt.

Groningen is fantastisch leuk, mis Groningen nog steeds en kom er ook nog erg graag. Gelukkig maar dat mijn sociale leven zich nog grotendeels in Groningen afspeelt. :) Je zult wel zelf op zoek moeten naar sociale contacten, maar dat is op iedere nieuwe plek zo natuurlijk.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:25

Doen! hoe suf het ook klinkt maar het leven is écht maar kort en het probleem is we denken dat we alle tijd van de wereld hebben.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:45

Ik ben op mijn 19de van Spijkenisse (omgeving Rotterdam) naar Apeldoorn verhuis. Ik had dan wel een relatie met iemand daar. Maar na dat dit uit ging er gewoon blijven wonen. Nu heb ik al weer 5,5 jaar met de man van mijn dromen en trouwen wen dit jaar.

Beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ben kwa omgeving hier veel gelukkiger dan in Spijkenisse

Ik zeg doen! Je weet nooit wat het je kan opleveren ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:56

Ik heb dit ook gedaan!

Ik had een baan in Nijmegen gevonden en ben toen vanaf een dorpje naast Den Haag hierheen verhuisd, zonder dat ik hier nog mensen kende. Heb een topic op Bokt hier aangemaakt om wat leuke mensen te leren kennen en activiteiten te vinden. Ik vermaak me hier nog steeds goed :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:41

Ik heb het ook gedaan, van een klein boerendorpje in Noord-Holland naar 's-Hertogenbosch in Noord-Brabant verhuisd. Anders dan de luchtige antwoorden van mijn voorgangers heb ik er achteraf wel heel veel moeite mee gehad. Het heeft een ruim jaar geduurd voor ik echt gewend was. Ik ben voor mijn vriend verhuisd, mijn baan kan ik overal doen (werk thuis), dus dat was het probleem niet.
Nu voel ik me hier helemaal thuis en zou niet meer terug willen, maar het heeft echt een tijd geduurd voor ik kon aarden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:22

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:04

Bedankt allemaal voor het allerlaatste zetje in mijn rug! :D
5 februari heb ik een sollicitatiegesprek, ben heel benieuwd!

Ik denk dat het heel goed voor mij zal zijn, niet alleen voor mijn algemene ontwikkeling maar ook op het gebied van werk.
Qua woonruimte heb ik inderdaad niet veel eisen. Ik hoef echt niet in de binnenstad te wonen. Zo'n buitenwijk vind ik waarschijnlijk al druk genoeg. :+
Eerst maar eens een baan vinden in ieder geval!

Dankjewel voor de links F_Orumster!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:12

Dit is natuurlijk afhankelijk van het soort baan dat je wilt gaan zoeken, maar als het nog steeds je plan is om misschien eerst een paar maanden in de horeca te gaan werken kan ik je antikraak echt aanraden. Vooral als je een instantie kan vinden die je gelijk bovenaan de wachtlijst plaatst voor een nieuwe woning als je wel uitgezet wordt.

Een horecabaantje is flexibel dus vaak makkelijk opzegbaar, mocht je uit je antikraak woning moeten kan je in principe weer een tijdje terug naar je ouders (ik neem aan dat je op dit moment bij je ouders woont? anders verandert de zaak natuurlijk wel een beetje), en het grootste voordeel... Antikraak is rammend goedkoop en vaak zijn de omstandigheden ver van slecht. Veel van mijn vrienden wonen antikraak, eentje heeft een hele tijd een woning net buiten de binnenstad gehuurd, een volledige woning voor 300 euro per maand.. Uiteindelijk is besloten om het blok niet te slopen maar op te knappen, en toen heeft hij ook nog eens een deal kunnen maken waarin hij de woning voor echt een prikkie mocht kopen als hij zelf de binnenkant zou renoveren.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:22

Hoe is je sollicitatiegesprek vandaag gegaan? :D

Hoi trouwens, ik kom me ook melden. Ik zit soort van in eenzelfde situatie. Al heb ik de baan al en moet daarom dus verhuizen! Ook naar Groningen :)
Ben dus nu ook met redelijke spoed op zoek naar woonruimte, kan maandag 3 studio's bekijken via makelaars :) (eentje via pararius.nl)

Het is voor mij al de tweede keer dat ik zo'n stap maak. Voor mijn studie ben ik ook moederziel alleen verhuist naar Utrecht! En dat is allemaal goed gekomen. Ken nu gelukkig nog wel een aantal mensen in Groningen!