Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Riel schreef:smurffie schreef:Persoonlijk zou ik nog een keer bij hem langs gaan bij leven, als dat fijn voelt kun je vaker/naar de crematie. Voelt het niet fijn kun je op dat moment afscheid nemen en is het klaar?
Eens, je hebt niet lang meer om de band te herstellen. Ondanks dat hij je heeft gekwetst, blijft het toch je vader. Hopelijk komen jullie dichter bij elkaar en kunnen jullie op een waardige manier afscheid nemen.
Heel veel sterkte met de hele situatie
LBLGypsyCobs schreef:Je vader is bot en heeft duidelijk weinig begrip voor je.
Maar komt dat omdat hij niet van je houdt of houdt hij wel van je en heeft hij nooit geleerd om wat meelevender te zijn?
Ik zou wel gaan, ook voor hij overlijdt.
Verwacht niet dat alles weer goed komt, maar laat zien dat je hem niet vergeten bent en dat hij ondanks alles nog steeds je vader is.
Je bent een volwassen vrouw, je vader heeft weinig begrip getoond naar jou toe, maar het is nog steeds je vader.
Ik heb een paar jaar bewust geen contact met m'n ouders gehad, ook vanwege een muur van onbegrip waar ik tegen aan bleef lopen.
Die periode heb ik echt nodig gehad om in te zien dat hun onbegrip niet door mij kwam, dat ze niet zo deden om mij te kwetsen, maar dat ze nu eenmaal niet anders konden.
Daarna was het contact beter, het onbegrip bleef, maar ik kon er mee om gaan.
Ook ouders hebben hun eigen ouders, verleden en omstandigheden waarmee ze opgevoed zijn. Ouders zijn nooit perfect, ook al verwacht je dat als kind soms toch.
Maar ze doen allemaal op eigen manier en naar eigen vermogen hun best.
Brainless schreef:Mijn vader heeft mij ook niet groot gebracht, hij is vertrokken toen ik 6 was.
Ik heb er 2 jaar gewoond en op 16jarige leeftijd op straat gezet.
Hij had 3 kinderen uit zijn eerste huwelijk die hij niet ziet (behalve mijn zus gaat 1 a 2x per jaar bij hem langs) en ook 6 kleinkinderen die hij niet erkend.
Puberstreken heeft hij nooit door de vingers gezien...
Mijn kinderen zijn ook bang voor hem.
Ik geloof best dat hij op een bepaalde manier van mij houdt hoor.
Maar ik wil niet dat mijn gezin beïnvloed wordt door de negatieve sfeer die daar hangt.