Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fiehie schreef:Misschien beetje rare titel maar nav dit topic : Vriend rookt doet niet zijn best om te stoppen
Vinden jullie dat je iets mag verbieden in een relatie zoals bijvoorbeeld roken ? Of vind je iets verbieden volledig taboe maar kan je wel voorwaarden opleggen zoals dat er enkel buiten mag gerookt worden of enkel als je niet in de buurt bent ?
En hoe zijn de meningen over alcohol, ook een sociaal aanvaarde "drug" maar in tegenstelling tot roken wel eentje waarbij mensen zich anders beginnen gedragen.
Ik laat nog even in het midden hoe ik er zelf tegenover sta, brand los
Argai schreef:KoudbloedKim schreef:Ik verbied mijn partner niks, maar stel wel voorwaarden aan bepaalde acties.
Hij mag bijvoorbeeld best vreemdgaan, maar dan is onze relatie wel over.
Andersom geldt dat ook.
Mooi verwoord. Ik denk er precies hetzelfde over. Hij mag van mij alles doen maar aan sommige acties zitten consequenties.
Mioux schreef:Guinevere schreef:Grappig om te zien dat zoveel mensen zeggen dat je niks mag verbieden, want "dat mag niet," maar dat de relatie bij x wel over is. Dat komt toch op hetzelfde neer?
absoluut niet, verbieden kan je gewoonweg niet, waarom? je hebt 2 volwassen personen (meestal) en je weet waar je aan begint. En dat bedoel ik dus met drugs, alcohol, roken, en andere slechte gewoontes.
Als jij afspreekt in een relatie het is alleen wij 2, dan maak je een afspraak. Houdt hij zich er niet aan of zij, ja dan is de keuze om weg te gaan aan je zelf. Dan verbied je het niet, maar je bent het er niet mee eens.
KoudbloedKim schreef:Ik verbied mijn partner niks, maar stel wel voorwaarden aan bepaalde acties.
Hij mag bijvoorbeeld best vreemdgaan, maar dan is onze relatie wel over.
Andersom geldt dat ook.
meisje2000 schreef:Ik verbied mijn man niets maar er zijn twee Dingen waarbij ik zeg, als je dat doet ben ik weg.
Dreamy schreef:Ik heb altijd gezegd dat diegene waarmee ik een relatie heb mag doen en laten wat hij wilt, als hij er maar eerlijk over blijft. Alles is bespreekbaar en of het consequenties heeft voor de relatie dat zien we dan wel weer (want dat ligt aan de situatie, vind ik)..
Guinevere schreef:Grappig om te zien dat zoveel mensen zeggen dat je niks mag verbieden, want "dat mag niet," maar dat de relatie bij x wel over is. Dat komt toch op hetzelfde neer?
Tibamar schreef:Verbieden niks maar wel dingen die ik niet wil hebben en als hij dat wel wil is de relatie gewoon over.