Man en roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:50

Als ik alles zo lees,dan denk ik ook dat er meer achter zit,en dan denk ik dat zijn moeder ermee te maken heeft TS.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:53

doezel2 schreef:
Chasey schreef:
Uhhhhhm,... als je al zo uit je slof schiet, omdat er 'stiekem' gerookt wordt en dan begint te dreigen klopt er al iets niet in het huwelijk. Sorry hoor, maar daar moet over gepraat worden! want je hoort gewoon alles met je partner te kunnen delen??

Klopt maar hij durfde niet zei hij.

Hier zit volgens mij de kern van het probleem. Blijkbaar heeft hij het gevoel gehad dat hij dit niet met jou kon bespreken. Probeer, door een goed gesprek met elkaar, er achter te komen waarom hij dit niet durfde. Misschien interpreteert hij jouw 'liever niet' toch als een verbod bijvoorbeeld. Praat in ieder geval met elkaar en probeer zo (zonder verwijten) op zoek te gaan naar wat het probleem precies is.

Overigens wil ik hiermee niet goedpraten dat hij loog. En zeker het dreigen met scheidingspapieren is echt niet oké..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:55

Mirjam1202 schreef:
Hey!
Als je je man geen 'nee' durft te zeggen, lijkt het me dat er een heleboel mis is in jullie relatie.... En ook het liegen...
Maargoed ik hoor nu natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar dit lijkt me niet echt een gezonde relatie...

Succes!

O ik doe het wel hoor. Maar meer naar zijn ma. (Die praat om hem in dat ik alles verbied.) Zijn ma vroeg. Of hij/wij mee gingen pup kijken. Om 17:00 daar zijn. Ik zo. Nou liever niet word te laat met eten voor de kleine. Werd ie weer shaggie. Bleek dat het wel eerder kon. Maar zijn zusje tot 3/4 uur rijles had. Dus gaan we nu eerder. Volgende x gooie haar ervoor zo van nee.

Achteraf praten zijn (nu niet meer) kameraden dat bij hem in omdat bij niet meer hen ging helpen op de boerderij(zijn keuze)

En zijn ma doet dat.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:56

gohya schreef:
Als ik alles zo lees,dan denk ik ook dat er meer achter zit,en dan denk ik dat zijn moeder ermee te maken heeft TS.

Heb en krijg ik ook langzaam idee van.

Ze beld hem nog wel is. Als we x niet komen int weekend. Ik had jullie nog wel verwacht

dromertje2

Re: Man en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:01

Ok, hij mag niet liegen, normal zou je in een goede relatie alles tegen elkaar durven en kunnen zeggen, zou de ander niet moet liegen uit schrik voor de reactie die gaat komen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:05

Mee eens.
Maar ja. Hij zal die vertrouwen moeten trug winnen.
Als je snapt wat ik bedoel:)
De rest is ie wel lieg. Hihi

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:07

Volgens mij hebben jullie wel veel grotere problemen, een kind, bemoeizuchtig schoonmoeder, klein kind als partner, grote schulden en jullie staan dus onder bewind. En jij brengt het nogal luchtig en lacherig en nu ook nog een pup kopen. Waar zijn jullie toch mee bezig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:10

bigone schreef:
Volgens mij hebben jullie wel veel grotere problemen, een kind, bemoeizuchtig schoonmoeder, klein kind als partner, grote schulden en jullie staan dus onder bewind. En jij brengt het nogal luchtig en lacherig en nu ook nog een pup kopen. Waar zijn jullie toch mee bezig.

Mijn gedachte :o klinkt allemaal niet erg volwassen en normaal wat hier allemaal door TS geschreven wordt....

Kan aan mij liggen, maar ik krijg er een tokkie gedachte bij eerlijk gezegd :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:11

als je al begint met je roken verbergen, dan is er al iets mis in de communicatie en vertrouwen tussen beiden.

blijkbaar had hij er geen vertrouwen in, om gewoon een pakje shag in zijn zak te houden en mee naar huis te nemen.

Plus dat hij meteen over the top boos wordt.

Dan klinkt het mij in de oren alsof er voor het roken ook al issues waren.. dat begint niet ineens met roken en verbergen.

Voor mijn gevoel is er dus al langer iets mis, en als dat communicatie en vertrouwen betreft is dat een punt voor beide partijen.

ook de reactie door gelijk naar z'n moeder te vliegen, waarop ook moeder ineens out of the blue over the top zou reageren klopt niet met een beginnend issue..

ik heb het gevoel dat er voorafgaand al veel meer issues waren, van beide zijden wellicht.. waardoor de man van TS er al blijkbaar met zijn moeder over gesproken had.. En waardoor de man het verstandiger achte om het roken maar ver van huis te houden en dan ook nog te ontkennen..

voor mijn gevoel is de OP te simpel en eenzijdig om echt een goed advies te geven.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:13

bigone schreef:

Wij hebben geen grote schulden. Heeft mijn man gehad. Vandaar die bewind

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:16

elenaMM77 schreef:
als je al begint met je roken verbergen, dan is er al iets mis in de communicatie en vertrouwen tussen beiden.

blijkbaar had hij er geen vertrouwen in, om gewoon een pakje shag in zijn zak te houden en mee naar huis te nemen.

Plus dat hij meteen over the top boos wordt.

Dan klinkt het mij in de oren alsof er voor het roken ook al issues waren.. dat begint niet ineens met roken en verbergen.

Voor mijn gevoel is er dus al langer iets mis, en als dat communicatie en vertrouwen betreft is dat een punt voor beide partijen.

ook de reactie door gelijk naar z'n moeder te vliegen, waarop ook moeder ineens out of the blue over the top zou reageren klopt niet met een beginnend issue..

ik heb het gevoel dat er voorafgaand al veel meer issues waren, van beide zijden wellicht.. waardoor de man van TS er al blijkbaar met zijn moeder over gesproken had.. En waardoor de man het verstandiger achte om het roken maar ver van huis te houden en dan ook nog te ontkennen..

voor mijn gevoel is de OP te simpel en eenzijdig om echt een goed advies te geven.

Hij heeft. Vorig jaar een kl'te baas gehad. Nu heeft hij een goeie baas

Hij is gaan roken. Zins de diagnose borstkanker bij mijn ma. ( dat was de druppel zegt hij)
En de herinneringen van zijn pa kwam trug(welmeer dan. 23j geleden dat hij hem dood vond. Gestorven aan kanker)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:24

Krijg je nog begeleiding? Want dan zou ik daar eens mee praten over dit :) eventueel gelijk al met je man erbij. Dan heb je een neutraal persoon ertussen zitten zodat het over de inhoud en gevoelens kan blijven gaan ipv escalatie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:26

dat zijn dingen die bij hem spelen..

maar waarom vind hij jou en/of thuis niet veilig genoeg om te praten?
En waarom zouden vrienden en zijn moeder op hem in praten (dan zou iedereen dus fout zijn?)
en waarom zou hij, voor wat jij eigenlijk schetst als iets kleins, bijna op de vlucht slaan.

en waar komt dat alles verbieden ineens vandaan..

dat zijn geen zaken die een oorsprong noemen in wat jij vertelt.. dat zijn oorzaken om bijvoorbeeld te roken of het moeilijk vinden om te praten..

ik geef aan dat er tussen jullie al zaken speelde voor het roken, waardoor hij het roken toen dat begon verborg. En dat er communicatief al zaken tussen jullie beiden fout zaten, waardoor hij volkomen over de rooie gaat als je hem er zonder verwijt over aanspreekt.

als dat niet het geval is, dan zou ik het huis uit rennen en in een blijf van mijn lijf huis gaan zitten.. Want als jij iets normaal verteld en hij veranderd in een soort passief aggressief figuur.. Moet je dan eens indenken wat er met jou gebeurd als je een keer boos zou zijn of het ergens echt niet mee eens..

als er tussen jullie geen zaken scheef zouden zitten waardoor hij zoiets niet zou durven bespreken.. dan is hij een tikkende tijdbom..

maar zoals ik al eerder aangaf, de OP mist gewoon dat hele stukje informatie waardoor er voor mijn gevoel geen compleet beeld is..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:34

Ik heb het idee dat er heel weinig echt gesproken wordt bij jullie thuis. En dan bedoel ik niet over koetjes en kalfjes.

Het lijkt er meer op dat de ziekte van jouw moeder hem te veel wordt. Weer iemand waar hij om geeft die kan wegvallen. Ook het dreigen met die scheiding komt op mij over als het optrekken van een muur zodat jij hem niet kan kwetsen. Kennelijk rent hij ook al voor zijn moeder. En dan zit hij kennelijk nog tussen een moeder en een "liever-niet-vrouw" in.

Mijn persoonlijke mening: zorg voor een goede coach die jullie beiden helpt. Zodat jullie gaan leren om te praten, aan te geven wat de behoeften werkelijk zijn en te zorgen dat er een veilig thuis gecreëerd wordt voor jullie zoontje.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 23-01-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:35

Ik krijg een beetje gevoel dat je vindt alle schuld bij een ander ligt en niet bij jullie zelf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:36

Nou ik vind dit alles wel erg voor je. Ik denk dat relatietherapie nodig is om jullie huwelijk te redden,en zeker is dat belangrijk omdat jullie ook een kind hebben.Overigens heb ikzelf het probleem met roken dat ik dan moet meeroken,waar ik ziek van word. Maar bij jullie lijken er behalve dat nog meer problemen te zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:48

anjali schreef:
Maar bij jullie lijken er behalve dat nog meer problemen te zijn.

Dat roken is het probleem inderdaad niet.
Het liegen erop ook, is alleen maar een symptoom.

Idem de moeder. Wederom niet het probleem, wel een complicerende factor.

Het probleem is gebrek aan communicatie, gebrek aan een basis van eerlijkheid en vertrouwen.

Dat er een kind is maakt het dringender dit fundamenteel op te loseen en ik denk dat de OP hier niet toe in staat is met haar partner. Nog minder met de verstorende schoonmoeder aan de zijlijn.

@OP: Dit is geen houdbare situatie tenzij je list & bedrog normaal vindt en een basis voor de toekomst.
Zoek hulp. Liefst in overeenstemming met jouw partner.

Overleg ook, liefst met externe hulp erbij, met jouw partner over de consequenties van scheiden. Jullie hebben beiden rechten en plichten. Zowel tijdens als na een huwelijk.
Het is een alternatief.
Helemaal als hij het scheiden als machtsmiddel gebruikt wordt door jouw man.

Zoek hulp OP.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:58

Hulp komt er. We Gaan zo wie zo om de 4 weken om tafel.
Wel met een begeleider. Naar die staan er nutraal tussen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:02

Ik lees dit met open mond.

Man van de TS heeft niet durven vertellen dat hij rookt en ondertussen zijn ze al voor Tokkies uitgemaakt, het huwelijk staat op springen, manlief zou meer leugens vertellen, is een groot kind, en wordt hun een grote schuld toegeschoven.

TS, heel naar dat je man de waarheid niet durft te vertellen, hij schaamt zich vast kapot dat hij zo 'zwak' is dat hij de nicotine nodig heeft. Praat eens goed met hem en vertel wat dit met jou doet.

Stop met jezelf te verdedigen tegen mensen die dit geen ruk aangaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:11

doezel2 schreef:
Hulp komt er. We Gaan zo wie zo om de 4 weken om tafel.
Wel met een begeleider. Naar die staan er nutraal tussen.

Helemaal +:)+

Ik wens jullie beiden! sterkte en succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:12

Volgens mij is er veel meer aan de hand dan alleen stiekem roken.. Hoe kan het zover komen dat hij om zoiets naar zijn moeder gaat en dat zijn moeder zich er mee bemoeit? Waarom moet het überhaupt discussie zijn over iets wel of niet mogen? Als jullie elkaar gewoon vertrouwen en allebei eerlijk zijn, dan hoef je elkaar niets te verbieden en te onthouden. Ga hier eerst eens mee aan het werk..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:15

Storm schreef:
Stop met jezelf te verdedigen tegen mensen die dit geen ruk aangaat.

Euh, ze opent er wel een draad over op een publiek forum.

Je hebt gelijk dat dit een prive probleem is, doch dit houdt op wanneer het in de groep gegooid wordt toch?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:38

Ik meen me te herinneren dat TS'er autisme heeft, mogelijk heeft dat ook invloed op communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:45

Maanlicht schreef:
Jeetje, dat je het uithoudt met zo'n vent. Al dat geheimzinnige gedoe.
Ook al zou hij stiekem roken, zou hij bij mij niet hoeven te gaan dreigen als ik hem zou betrappen.

Sorry als dit hard overkomt, maar zie je jezelf de rest van je leven met zo'n man?
Pff, mijn gedachte! :\

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:11

Moderatoropmerking:
even de dringende opmerking dat er wel met respect dient gereageerd te worden! Ts beschuldigen van een "tokkie" gehalte is absoluut niet netjes of nodig! Indien je ts effectief raad wil geven kan je deze op een respectvolle manier geven!