omdat ik nu echt niet meer weet hoe ik dit moet aanpakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:48

Als dat altijd zo is geweest, kan je er wel een beetje vanuit gaan ja. En alles valt of staat met communicatie. Als de teamgenoot gewoon even uitspreekt wat het probleem is, is het voor TS ook makkelijker te begrijpen en hoeft ze het misschien niet van zich af te schrijven op bokt waar ze nog wat narigheid over zich heen krijgt

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:50

spatter schreef:
Ik heb zelf in het danswereldje gezeten en de jeugd ging nog met een bus vanuit de dansschool maar iets ouder moest je zelf maar op de wedstrijden zien te komen.

Ja bij mij ook, maar wij waren een heel hecht team en we communiceerden met elkaar. Het is nooit een probleem geweest om vervoer te vinden. Wij gingen ook maar 5 keer per jaar op wedstrijd. 3 keer per week trainen is een ander verhaal.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:52

spatter schreef:
Iedereen heeft die mogelijkheid wel, kwestie van prioriteiten.

Zo, dat is behoorlijk narrow minded nietwaar? Weet niet wat ik er anders op moet zeggen...

En dat TS voor een andere optie moet gaan zorgen is inmiddels wel gezegd. Je mag toch best ergens flink van balen? Kan me haar frustratie heel goed voorstellen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:54

TS ik zou ook keihard balen als ik zo een ongezellig teamgenootje had. ;)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:57

Tsja, als je op de route ligt vind ik het een beetje banketstaaf dat je niet mee kan rijden, het is uiteindelijk wel je teamgenoot, dan mag je wel een beetje team spirit verwachten. Vooral ook als je eerst wel kon meerijden.

Al kan ik me op de andere manier ook wel wat van haar indenken, als zij jou niet mag zou ik je eerlijk gezegd ook niet meenemen. Ik heb zelf ook een tijdje als het ware voor taxi gespeeld, maar doe dit ook niet zomaar meer, ik kreeg er niks voor en moest toch vaak wel voor diegene omrijden. Ze bedankte me wel altijd en ze gaf ook aan dat ze het zeer waardeerde, dat was ook de enige reden waarom ik het altijd deed. Had ik mijn goede daad voor die dag ook weer gedaan :Y)

Ik snap dat dit erg vervelend voor je is, misschien dat je eerst met dat meisje (nogmaals) kan praten, als het alleen maar erger word daardoor zou ik het doorgeven aan je trainer en zien of die wat aan de team spirit kan doen bij jouw dansgroep, want op deze manier zou ik geen plezier meer erin hebben.
Als zij je niet meer mee wil nemen zou ik zoeken om een eigen auto of jouw ouders vragen om te brengen, ik neem aan dat die super trots op je zijn dat jij het zo ver geschopt hebt? Ik zou er als ouder zijnde dan wel wat voor over hebben eerlijk gezegd :j
Succes iig, ik hoop dat het allemaal wat beter voor je word! Hou je ons wel op de hoogte?

Zoe_97

Re: omdat ik nu echt niet meer weet hoe ik dit moet aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:07

Ik snap de teamgenoot wel! Ik zit in een koor en hebben regelmatig optredens die wat verder rijden zijn. Ik heb een auto en pik dan graag een paar vriendinnen op zodat we na het optreden nog gezellig wat kunnen doen. Ik ben ook niet te belabberd een keertje iemand anders op te pikken als dit vriendelijk gevraagd wordt. Maar nu is er een jongen die er altijd maar vanuit gaat dat ik hem meeneem en naar huis breng omdat hij in dezelfde straat van een vriendin woont. Nooit eens vragen of ik hem op wil pikken of bedanken, gewoon er altijd staan. Waardoor wij na een optreden ook niet meer gezellig wegkunnen, of dat er plots geen plaats meer is voor iemand die het wel vriendelijk vroeg. Ben ik dan een slechte teamgenoot omdat ik hem de laatste keren geweigerd heb mee te nemen door een excuus? Nee in mijn inzicht niet.
Bij TS weten we ook de andere kant van het verhaal niet. Ze schrijft ook dat ze niet op training raakt doordat de andere ergens anders heen gaat, dat is toch haar goed recht? Lijkt me dat TS ook te veel er maar vanuit gaat dat de ander haar wel rondrijdt.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 08:13

om op nog een paar dingen te reageren:

nee ik ben niet in staat een auto te kopen! ik ben al blij dat ik sommige trainingen niet hoef te betalen.... dansen en paardrijde zijn dure hobby's en ik ben net begonnen aan een studie....

Ik ga er niet standaard vanuit dat ik kan meerijden dit vraag ik altijd netjes vantevoren, maar dan krijg je dus van die taferelen dat eer eerst word gezegt ja, en dat avond vantevoren word gezegt nee. etc.

en ik bedank haar niet alleen, ze krijgt vergoeding!! -> of uit devereniging wat de hele reis dekt, een anders word altijd benzine gedeeld..

we zijn best een hecht team, maar communiceren gaat soms lastig, zij en ik zijn de enigste nederlanders, de rest is duits of komt uit oostblok. en dat spreek ik niet. en met iemand anders meerijden gaat dus ook niet.

prioriteiten.....!!!!! Ik gooi alles aan de kant om te dansen en heb heel hard moeten werken om te komen waar ik ben!. Heb hier zelfs een jaar school voor aan de kant gezet.
Ik heb gewoon geen geld om elke keeer een dure treinreis te betaen.

en nee mijn ouders rijden mij niet, ook die vinden dit veel ste ver! mijn moeder zit met een kapotte knie. en een auto waar ik niet in mag rijden. En zoals al eerder gezegt kan ik soms mijn vaders aut meekrijgen. maar alleen als hun hem niet gebruiken. en niet in de winter ( in duitsland zijn er regels dat je winterbanden moet hebben, en die hebben ze niet) En mijn vader geeft er ook geen cm om het dansen of de paarden want dat ik maar voor mijn moeder (onderlingen haat en neid sinds de scheiding)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:18

Misschien denk ik te simpel hoor, maar heb je hier al eens gewoon over gepraat met haar? :) Dat lees ik namelijk nergens.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:22

Je mag dus de hele winter de auto van je vader niet gebruiken? Dat is best lang. Ik denk dat het teamgenoot er een beetje klaar mee is dat je steeds meerijdt. Dat is echt heel jammer maar wel haar gevoel. Als jullie dat niet uitgepraat krijgen, dan zit jij toch met een probleem.
Praat nog eens met je coach, leg uit wat het probleem is en dat je gewoon geen andere opties hebt. Laat hem desnoods met haar praten of met jullie samen.

En mocht dat niet lukken, dan is het wat je voor het dansen over hebt, wil je het paardrijden opgeven? Wil je al je vrije tijd opgeven door de trein te pakken? Of stop je met dansen? Of zoek een andere groep dichter bij huis.

Hoe dan ook, je kunt van jouw probleem niet iemands anders probleem maken.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 08:31

en nee ze hoeft nooit om te rijden, wj komen altijd naar haar huis toe!!

Ook als ik rij, word ze opgehaald en hoeft ze zelf geen stap de deur uit te doen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:34

lovevalser schreef:
en nee ze hoeft nooit om te rijden, wj komen altijd naar haar huis toe!!

Ook als ik rij, word ze opgehaald en hoeft ze zelf geen stap de deur uit te doen

Is er iets anders in het spel? Jaloezie? Wil ze je de groep uit krijgen?

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 08:38

er zijn geen groepen dichterbij helaas.

Ik heb er al eens met de trainer overgehad en hij heeft toen wel in de groep gegooid dat het een school is van geen keuze (duuh je hebt altijd een keuze maar dat roept hij graag en zit ook wel een kern van waarheid in) en dat we met zn alle moeten zorgen dat iedereen zich naar zn zin heeft en niemand word buitengesloten. en dat het de bedoelinng isdat we allemaal samen rijden als we bij elkaar in de buurt wonen want daar zijn de vergoedingen dan ook voor.

@storm: mijn trainer heeft wel een gesprek met mij gehad en hij denkt dat ze soms jaloers is omdat ik meer potente heb in het team en in solo. wat ik totaal niet begrijp want ze is zelf nr 4 van de wereld en ik hang ergends halverwegen. zo rond nr 50 n mijn leeftijdscategorie ( zij zit er 1 hoger)

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:52

Hallo Ts, in je laatste reactie geef je naar mijn idee het antwoord al, jullie zijn de enigste twee nederlandse en daarbij word jouw potentie gezien. Voelt ze zich bedreigd door jou in haar positie? Daarbij je bent afhankelijk van haar en het lijkt erop dat zo iemand met je kan 'spelen' zoals het haar uit komt. Immers weet ze dat je geen vervoer hebt nog de mogelijkheden. Zodra zij jaloers is en zich bedreigd zou voelen is de optelsom dat ze je niet op haalt. Ik zeg erbij kán, of het zo is? Die optelsom kan alleen jij maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:35

Ook mijn vraag.

Heb je al met haar zelf gepraat??????

En als 2 sporten te duur zijn,dan moet je misschien 1 laten vallen zodat je wel geld en tijd voor het reizen hebt....

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 09:46

ja heb al met haar gepraat al een aantal keer gevraagt, of ze boos was etc. maar dan krijg je als reactie dat er niks is.

ik snap niet dat zij zich bedreigt voelt. ze weet dat ik altijd naar haar heb opgekeken als danser. ze danst al heel veel jaren meer dan ik.

1 laten vallen nooit! paardrijden kost me gelukkig bijna niks. alleen pas een nieuw zadel enzo. vooral school kost veel geld.

ik kreeg gister ook te horen dat stufie omlag gaat ofzo dusja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:49

Met 22 had ik 3,5 jaar mijn rijbewijs en auto en woonde ik 3 jaar op mezelf, met eigen paard. Kortom even doorbijten en hier je eigen verantwoordelijkheid ipv van die van anderen van maken, dan ben je van deze ongemakkelijke situatie af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:55

Tja, ik zou zeggen vraag het aan haar wat er aan de hand is. Misschien durft ze zelf dit onderwerp niet te bespreken met jou. Vraag niet of ze boos is, maar keg jouw emotie uit. Leg het niet bij een ander, maar zoek het bij jezelf.

Ik sta iets nuchterder in de situatie. Ik kan me vanuit haar voorstellen dat het niet leuk is als andere mensen afhankelijk van jou zijn.het beperkt haar vrijheid ook als andere meerijden. Ook voelt het niet fijn als andere jou en je auto "gebruiken"

Als zij vaker wil trainen in Venlo zegt dat iets over haar motivatie, het is niet aan haar om dit met jou te moeten bespreken.

Ik lees vooral veel jeugdigheid in jouw antwoorden en in jouw op, ts.
Als je op zo'n hoog niveau danst zul je het een en ander moeten opgeven om financieel rond te kunnen komen. De wil en motivatie ligt bij jou en ook bij jouw ouders. Niet bij een teamgenoot. Je kunt ook gaan werken! En een zadel kost ook al veel hoor. Questie van prioriteiten stellen en keuzes maken. Op deze manier kom je enigszins verwaand over.

Dus ga met haar in gesprek, leer desnoods Duits, is erg belangrijk! En neem meer eigen verantwoordelijkheid!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:02

Ik zal Btw je opleiding nooit aan de kant zetten voor een hobby.
Mocht hobby te duur zijn of onhaalbaar dan misschien voor een mindere dure hobby gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-16 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:12

Blijkbaar vindt ze je niet zo aardig en heeft ze geen zin om met je in haar auto te zitten. Teamgenoot of niet, dat is natuurlijk haar goed recht. Drie uur in de auto zitten en allebei elkaar niet aardig vinden is heel ongemakkelijk. Ik zou als ik jou was echt mn uiterste best doen om een andere oplossing te gaan vinden. Scheelt jou en haar stress. (overigens betaal je benzinekosten? Soms kan dat ook in de weg zitten)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:14

Ook eens met je ouders om de tafel. Vragen waarom je de auto niet mee mag ? Niet even tussen neus en lippen door maar echt even er voor gaan zitten . Ook met je team genoot.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:32

Met je ouders een financiële vergoeding afspreken om winterbanden te kopen en een baantje erbij om het te bekostigen.
Waar een wil is, is een weg. Van z'on jaloerse muts wil je toch niet afhankelijk zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:35

Als ik elke keer voor iemand moest rijden zou ik het ook moe worden na een tijdje.
gewoon zorgen dat je er zelf geraakt.
Waarom zou dat meiske nu weer jaloers zijn?
Misschien is ze het ook gewoon beu. :?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:53

Ik vind ook dat je jou probleem wel erg makkelijk bij anderen neerlegt.

Zelf een oplossing zoeken en dat meisje niet meer lastig vallen, ze heeft wel heel duidelijk gemaakt dat ze geen behoefte heeft aan jou. In een team hoeft niet iedereen elkaar aardig te vinden. En het is ook niet team-verantwoordelijkheid dat jij op de training komt.

Ik lees alleen maar benzine-vergoeding, ik lees niks over slijtage vergoeding (winterbanden die zij dus wel heeft blijkbaar) etc). Misschien heeft zij ook wel een hobby aan de kant moeten zetten om de auto te kunnen bekostigen en op haar trainingen te komen?

Waar een wil is, is een weg. En dat betekent niet dat jij afhankelijk moet zijn van andere mensen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:58

En keuzes maken in je leven hoort er ook bij, ik zou ook wel weer een eigen paard willen, en op verre reizen gaan, en 40 uur willen werken, en genoeg tijd voor mijn kinderen overhouden. Ik red dat ook niet, financieel niet en qua tijd niet... jammer maar helaas voor mij, keuzes maken, wat is het belangrijkste voor me. In mijn geval een makkelijke, mijn kinderen, maar daarvoor geef ik wel een hoop op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:02

Je vervoer is je eigen verantwoordelijkheid, niet die van een ander.

Als zij niet wilt dat je meerijdt, dan is dat haar goed recht.

Als je geen geld hebt voor een auto, dan zal je moeten bedenken wat je prioriteiten zijn, dans of paard.