Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:45

Pff, ik voelde me al banketstaaf toen ik mijn ouders (ik was 15) een broek liet langsbrengen die een meisje snel wilde hebben... een half uurtje enkele reis. Geld nooit gezien. Ik voel me er zoveel jaren later nog steeds zo l*llig over.

:(:)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:47

Bedankt Eline, ik zal maandag in ieder geval bellen met de ING, wie weet wat er dan nog gebeurt maar ook al krijg ik gegevens, ik zou nooit durven om daar langs te gaan, deze persoon heeft mijn gegevens namelijk ook.... Ik voel er weinig voor om voor €210 euro een stel criminelen op mijn erf te krijgen, misschien vervelen ze zich wel, tenslotte hoeven ze voor hun geld niet te werken, en hebben ze zin in een robbertje vechten met mij |(

Har166, de verkoper was al een tijdje actief, misschien kwam ze nu even geld tekort zo net na de feestdagen?

Ouwe, dit gaat me zeker niet meer gebeuren nee, vooruit dan: er zit toch een voordeel aan deze situatie :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:56

Heeft de persoon helemaal geen andere advertenties meer staan?
anders kun je een bod doen op een andere advertentie onder een andere naam en vraag je het adres om op te halen. Je kunt via een andere advertentie ook soms inzoomen op adres.
Soms kun je aan adverteerder ook terug vinden via google. Vul je advertenties van xxx uit XXX in en komt er vaak een match boven rollen.
Je kunt ook de advertenties titel intikken op google, die zoekt dan en komt dan bij de lege advertentie, maar je kunt dan wel klikken op de gebruikersnaam en zien of er nog andere advertenties zijn. Staan er geen andere advertenties: even opslaan bij favoriete verkopers en wachten tot persoon weer eens wat plaatst. En dan grrr ....

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:08

Ik denk trouwens niet dat je bang moet zijn dat ze je op komen zoeken ofzo. Niet iedereen die via mp mensen oplicht (zijn er veel) zijn moordenaars oid.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:13

Bridget: ik was al zo " slim" om via mijn ander mailaccount nog een marktplaats account aan te maken ( pfff hoop werk en gedoe) en dan zou ik idd op een andere advertentie van haar reageren maar net toen ik dat eindelijk klaar had waren alle drie de advertenties eraf, niets meer te vinden ;(

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:15

Ow, voor hetzelfde bedrag ben ik er ook eens ingetrapt met UGG laarzen.. ik weet helemaal hoe je je voelt. Ook ik had al lichte twijfel, maar de hebzucht nam de overhand.. Hem m'n lesje wel geleerd, noooooit meer gedaan en dure spullen altijd opgehaald.

Ik heb toen wel melding gemaakt bij de politie, maar ze doen er pas wat mee als over 1 persoon meerdere meldingen binnengekomen. Niks meer van gehoord toen en me er maar bij neergelegd. Maar oh ik weet hoe kak je je kan voelen dan...

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:23

Aha wat heerlijk Nymeria, ik ben niet de enige " Dombo " die in dit soort situaties getrapt is, wat een hoop geld ben je dan kwijt hè en dan nog niet eens warme voetjes hebben :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:25

Wat bestaan er toch waardeloze mensen :r Misschien even in de gaten houden of de verkoper over een tijdje weer dat soort laarzen te koop zet en dan onder een andere naam contact opnemen?

Anoniem

Re: Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:32

Ik zou toch wat gaan proberen hoor, want als je het naar een bankrekening hebt overgemaakt, is die persoon wel echt bestaand en dus zijn/haar naam ook. Dan is er door de bank/politie of whatever ook achter die persoon zijn adres gegevens te komen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:37

Ik zal maandag even bellen met de bank, je weet inderdaad nooit of er nog iets mee gedaan kan worden. Ach ja, het rottige gevoel begint al wat te zakken, het is maar geld tenslotte, dan nog maar een jaar met koude voeten rond lopen :D

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:40

En weg is je geld, zwaar banketstaaf. :(:)
Ik denk dat je misschien nog wel iets kan proberen bij de bank. En anders inderdaad even in de gaten houden. Of ze nieuwe advertenties plaats.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:49

ahhhhw nee he! Wat rot voor je zeg!! Hopelijk valt er nog een oplossing te verzinnen, maar ik ben er bang voor.. :(

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:52

Wat rot zeg, ik zou gewoon in de gaten houden of die persoon er weer wat op zet. Dan zou ik idd met een ander account de gegevens vragen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:46

maras schreef:
Mijn bank kan hier niets mee, ik wil nog proberen om maandag de ING te bellen en aan te geven dat ze een niet integer persoon als relatie hebben, wellicht blokkeren ze dan de rekening en worden er niet meer mensen de dupe. Ik heb wel een achternaam Eline maar om online melding te kunnen doen heb je ook een mail of andere naw gegevens nodig.

Ik kan ook niet doen alsof ik een verkeerde overboeking heb gedaan want de naam en het rek nr zullen wel kloppen....

Ik denk niet dat ze een rekening gaan blokkeren omdat de ander volgens jou niet integer is. Zou wat worden als de bank dat soort dingen gaat doen als een willekeurige klant klachten heeft over een andere klant.

Wel vervelend voor je, ik denk dat je naar je geld kunt fluiten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:58

Gaat het om deze persoon? Dan ben je iig niet de enige en kan de politie wel degelijk iets.. Afbeelding

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:06

Ts ik denk dat niet je bank je hiermee kan helpen, maar dat je eerder klacht in moet dienen in een politiekantoor. Oplichting is strafbaar dus denk dat die wel iets voor jou kunnen betekenen. Niet geschoten is altijd mis.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:33

Ik ben opgelicht op marktplaats met een auto, wij hadden ook de advertentie niet.
Markplaats heeft ons aan de advertentie geholpen, die was nog niet definitief gewist bij mp zelf. *\o/*
Dus dat ze niks kunnen doen betwijfel ik, heb je een advertentienummer?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:56

oh wat ruk zeg maar ind naar de ing gaan en gewoon vragen aan de politie wat je kan doen. vragen kan altijd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:32

renee16 schreef:
Gaat het om deze persoon? Dan ben je iig niet de enige en kan de politie wel degelijk iets.. [ [url=m/yTgIwH.png]Afbeelding[/url] ]

Goed gevonden!! Hopelijk is het dezelfde persoon en kunnen jullie aangifte doen!!

TS, zet haar gegevens ook op www.opgeletopinternet.nl
Zij helpen je om je geld terug te krijgen en lukt dat niet, dan staat de persoon wel met het rekeningnummer bekend als oplichter.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 09:47

Ooh wat hou ik toch van Bokt!! Rene16 : dat was de advertentie!!! Ik heb haar meteen gemaild, super bedankt voor deze hulp en ondersteuning!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:58

Geef het in ieder geval wél aan bij de ING, ook banken kunnen dossier opbouwen van klanten waar dergelijke transacties op de rekening plaatsvinden. Zij willen geen zaken doen met niet integere klanten inderdaad!

Heel veel succes!! Echt mooi rot dit :(:)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:59

Wat tof dat der toch npg een optie is! Laat het ons wel weten he als er schot in de zaak komt! :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:12

Ze heeft er nog meer opgelicht, hier nog een gedupeerde gevonden;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Storm op 23-01-16 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:23

Oohhh TS wat balen voor je! Volgens mij heb ik ook nog even nagedacht over deze laarzen (inmiddels nieuwe aangeschaft)... Maar je hebt iedereen hier weer eens gewaarschuwd en ook dat is waardevol. Vooral niet te lang over nadenken, sterkte ermee.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 10:55

Ik heb even met beide personen gemaild die hierboven staan en er blijken al meer dan 10 gedupeerde te zijn, de verkoper schijnt met meerdere adressen te werken maar we maken op deze manier meer kans om hier iets aan te doen.