Keet schreef:
Zou zoiets erover passen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Dit zou voor mij dé reden zijn om mijn vader te verhuizen naar een ander huis. Niet alleen is het afdekken van de gootsteen helemaal geen vrijheidsbeperkende maatregel (waar halen ze dat vandaan?) maar eentje die noodzakelijk is uit hygiënische overwegingen, ik vind het ook meer dan storend dat hij niet mag verhuizen binnen het huis maar zich bang moet blijven voelen, en dat hij niet eens een postoel op de kamer mag.
Juist in deze levensfase is het belangrijk dat mensen zich veilig voelen, dat ze begeleid en gestimuleerd worden. Zoek alsjeblieft een plekje voor je vader waar hij zich wel goed gaat voelen? Of ga op zijn minst praten met het hoofd zorg.
Imker schreef:Ik kom 3x per week. Chloor mag niet op de kamer staan ivm mogelijke vergiftiging als hij ervan gaat drinken en de huishoudelijke dames doen dat niet.
EW, echt ik heb het al aangekaart, meerdere malen. Maar ze verhuizen mijn vader niet naar een andere kamer. Heel jammer, dat vind ik ook. Vind het ook sneu dat hij niet beter geholpen kan worden,maar er zijn regeltjes waar ze zich aan moeten houden.

Imker schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties.
De oplossingen die worden aangedragen zijn voor een (bijvoorbeeld) mindervalide prima, maar voor iemand die zwaar dement is, niet haalbaar.
Zojuist ben ik naar een grote campingwinkel geweest maar ook hier geen losse afdekkappen.
Ik ga het nogmaals aankaarten bij de verzorging. Verhuizen van kamer is denk ik geen optie, omdat hij nu nét weet dat zijn kamer op die plek is.
Een teil plaatsen kan ook niet, die belandt binnen de kortste keren op de vreemdste plaatsen.
Imker schreef:We gaan zelf maar iets knutselen, ik denk niet dat we op korte termijn anders een oplossing vinden.
Jullie ideeën zijn inventief, maar 99% niet toepasbaar.
Ik ga nog een gesprek aanvragen met de afdelingsleider en ik hoop dat dit permanente oplossingen gaat bieden.
Verhuizen is iig geen optie voor ons, mijn partner en ik zijn de enige die zich nog om hem bekommeren en 3x per week bij hem komen (ik kom iig 3x per week) en ik doe ook zijn was.