Dagelijks geluidsoverlast (muziek) van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:37

Heej ik vraag het effe in deze topic. Ik woon in appartement. Mijn buurman houd nogal van muziek en ik van rust. Hij zet het vaak braaf (not)tot 22:00 uur zijn muziek uit en in weekend tot 23:00. Vaak gaat hij eroverheen. Waardoor ik steeds ruzzie heb of hij zijn herrie wilt uitzette. Welke geluidsvolume is toegestaan in er flatgebouw? Ik heb ook de pech dat zijn muziek installatie aan mijn muur zit.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:44

Geluidsoverlast maakt je gek, ik ben hierom ooit verhuisd....heel veel sterkte ermee!

Paardcool

Re: Dagelijks geluidsoverlast (muziek) van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:47

Ik sta het ook idd te overwegen om hier weg te gaan. Maar ook vanwege ruimte tekort. Maar dit is wel de eerste reden om weg te gaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:55

Er is geen wet waar in geluidsvolumes staat. Er mag gewoon geen overlast zijn, dus gewoon telkens noteren, klagen, opnemen en dat afspelen of vragen of ie zelf even wil komen luisteren is de enige remedie.

Of boxen tegen hun/zijn muur aanzetten en weggaan en volaan aanzetten. Misschien dat ze het zo eens begrijpen. Zo'n stel ken ik namelijk wel, het was gelijk over met de muziek. Al had deze persoon het wel gelijk het hele weekend met muziek aan gepland. :+

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met ts en de buren gaat?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:35

Hier is TS. Buurmeisje is nog steeds een brutaal, irritant puberkind. Twee weken geleden smeet ze de deur in het gezicht van mijn vriend dicht toen hij vroeg of de muziek wat zachter kon ivm thuiswerken :+ Toen haar vader thuiskwam zijn we direct heen geweest om dit te melden en meteen erbij gezegd dat we vanaf nu elke keer de politie bellen, zijn er klaar mee. Vanaf toen niets meer gehoord, dus duimen dat het zo over is.

Onze buurt is echt super fijn, allemaal vriendelijke nette mensen. Alleen de mensen die het dichtst bij ons wonen (de buurtjes dus waar topic over gaat) zijn gewoon niet zo netjes vind ik. We hebben ook zeer veel overlast van hun katten bijvoorbeeld. Ze flikkeren die beesten altijd naar buiten (want dat is lekker makkelijk), maar vervolgens schijten ze mijn tuin vol, spitten ze mn plantjes om, slopen mijn schutting en jagen ze de vogeltjes weg. En ze staan om 3 uur 's nachts te blèren onder mijn raam, omdat ze niet naar binnen mogen/kunnen daar.

Wellicht klinken wij nu als enorme zeikers hoor, maar als ik katten in mijn tuin wil koop ik die zelf wel :+ De vorige bewoner was bijna nooit thuis dus die heeft nergens een probleem van gemaakt, maar wij willen gewoon rustig en normaal kunnen wonen :)

We hebben verder wel heel leuk contact met de rest van de buurt (wat erg gezellig is als je ergens nieuw komt wonen natuurlijk!), en zij herkennen wel wat wij vertellen over de buren en geven ook aan dat dit niet normaal is.

Wij gaan er in ieder geval niet voor verhuizen, t is een gouden plekje en dat buurmeisje gaat ooit heus wel het huis uit, zo'n opstandig meisje blijft niet eeuwig bij haar ouders wonen :D En wat die katten betreft vinden we ook wel weer een oplossing :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:33

Voor die katten heb je een hele simpele, effectieve en niet schadelijke methode: de waterslang!
Hier ook wat last van katten in de tuin, maar degenen die een emmer water hebben ontvangen, zijn niet meer terug gekomen.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:40

Als je katten in je tuin wil komen die van de buren zeer wrs niet. :D Voor katten zijn diervriendelijke oplossingen te bedenken zodat je daar geen tot weinig last van hebt. Op zich snap ik dat iemand zich kan ergeren aan de kat van de buren, maar het zijn wel dieren en die kun je niet uitleggen weg te blijven. Dan moeten zij (of jij) actie ondernemen. En een waterslang klinkt leuk, maar ben je zelf wel constant mee in weer. En je hoopt dat ze niet meer terugkomen, kan je vertellen dat er zat katten zijn die je gewoon uitlachen als je er niet bent :+ En alleen maar letten of er die k*tkat er weer loopt vergalt ook je eigen leefplezier. Denk dat je meer hebt aan de houding van dat kind zal niet eeuwig zo blijven of daar blijven wonen. :)

Iig fijn dat de muziek er in ieder geval zachter is geworden!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:41

Voor de katten kun je ook een water pistool gebruiken. En misschien wat lavendel plantjes neer zetten. Dat maakt jouw tuin al een stuk minder aan trekkelijk

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 15:45

Er komen trouwens geen andere katten in de tuin, alleen die 3 van de buren :+ Waterslang gaat niet lukken ben ik bang, want zodra ze je zien rennen ze weg richting de buren, meestal geef ik een brul uit de deuropening maar dat heeft ook geen enkel effect ghehe.

Ik vind de katjes wel minder erg als het geluidsoverlast hoor! Maar ik wil ze er gewoon niet meer hebben, de lente komt eraan en ik heb weinig zin om weer met mn vingers in de stront te graaien tijdens het tuinieren :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:57

Te vroeg gejuicht: ik zit alweer een uur naar knetterharde muziek te luisteren van het buurmeisje. Dus direct de politie gebeld, en binnen een kwartier stonden er 2 agenten voor mijn deur (netjes van de politie!!). Zij hebben hier geluisterd en ook geconstateerd dat de muziek gewoon echt te hard staat. Ze stelde voor dat zij contact opnemen met de vader hierover en dat het beter was om niet nu naar het buurmeisje te gaan, want dan zou de boel kunnen escaleren en zouden de buren mogelijk minder willen meewerken.

Wordt vervolgd :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:59

Maar het is toch nog overdag? Dan mag ze toch wel lawaai maken? Hoe vervelend natuurlijk ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:02

Nou als zelfs de politie zegt dit staat veel te hard dan is het wrs ook véél te hard :=

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:04

Dus overdag mag je de grootste paasei maken die je maar wilt?

*Gaat AC/DC aanzetten* }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:07

Nee.. geluid(soverlast) moet redelijkerwijs zijn. Dat je de grootst mogelijke herrie overdag mag maken is kolder.

Iemand kan trouwens meer last hebben van Bach dan van AC/DC ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:27

Ook al is het overdag, mensen moeten wel rekening met elkaar houden.
Je hoeft toch niet verplicht naar de muziek keuze van iemand anders te luisteren.
Je hoort je muziek ook wel als het wat zachter staat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:29

K vraag me dan altijd af als jebuur dan niets kan verdragen van lawaai, voor haar is dat dus niet meer redelijk. In hoeverre kan je dan nog in je eigen huis doen wat je wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:32

Goed bezig ts. Vols mij is het zo, dat als je 3 keer geluidsoverlast veroorzaakt, je geluidssysteem wordt ingenomen. Dus gewoon lekker doorgaan met melden mocht het morgen weer gebeuren, dan ben je er zo vanaf :D
Verder vind ik het helemaal logisch dat je gebeld hebt overdag. Ik zou er helemaal gestoord van worden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 17:33

Chanel1985, je kunt toch ook muziek luisteren zonder dat hier de kopjes in de kast staan te trillen van het gebonk? Iedereen hoort wel eens iets van elkaar en in een woonwijk vind ik dat helemaal prima, maar dit gaat wel te ver hoor. Je moet gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Ik weet niet of je post direct naar mij gericht was, maar het is dus niet zo dat ik (of mn partner) niets verdraag als buur zijnde.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 01-03-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:34

Ik bedoel ook herrie binnen het redelijke :D Niet de stereo voluit met Rammstein :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:36

Jelleee schreef:
Chanel1985, je kunt toch ook muziek luisteren zonder dat hier de kopjes in de kast staan te trillen van het gebonk? Iedereen hoort wel eens iets van elkaar en in een woonwijk vind ik dat helemaal prima, maar dit gaat wel te ver hoor. Je moet gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Ik weet niet of je post direct naar mij gericht was, maar het is dus niet zo dat ik (of mn partner) niets verdraag als buur zijnde.

Was niet naar u gericht, was een vraag die in mij op kwam.

Ik ken wel personen die niets van geluid kunnen verdragen, voor hun is het minste geluid of muziek niet meer redelijk. Waar trek je dan een grens wat redelijk is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:39

Als er 2 agenten in je kamer staan te luisteren naar de herrie en zeggen dat het teveel is?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:57

Wij hebben niet ook last van geluidsoverlast van de buren, maar aangezien ik het ook niet erg vind om af en toe kei hard Nirvana te draaien maak ik er geen probleem van. Het is af en toe een beetje poedersuiker als je wilt slapen maar veder kan ik het wel hebben maar ik snap natuurlijk dat dat voor jou heel vervelend kan zijn. Ik zou gewoon weer naar de vader toe stappen en aangeven dat dit echt de laatste waarschuwing is en dat daarna gewoon de politie blijven bellen/dossier bij houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:54

Probeer eens een geluidsstekker tegen de katten te gebruiken. Die zenden geluid uit die je zelf niet hoort maar de katten wel.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:05

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:07

pvdbosch schreef:
Je kunt ook nog eens hier kijken, je mag maar een bepaald aantal decibellen produceren. Moet je een apparaatje kopen dat dat meet en dagboek bijhouden met foto erbij van de uitslag van de decibelmeter.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/207 ... t-kan.html

Ik zal je link even bekijken!

Het is hier nog steeds niet te harden. Na de politie en ons zoveelste gesprek ging het even 'redelijk', maar helaas heeft buurmeisje totaal schijt aan ons en draait ze het volume nog steeds vol open. Het dreunt werkelijk door alles heen, ik zit gigantisch te stressen elke keer (wat geluidsoverlast met je kan doen, had ik nooit verwacht).

Mijn vriend en ik noemen haar al liefkozend 'loeder' als we haar ergens zien lopen :=