Hoe weet je dan dat de auto geen eigenaar heeft? Als hij wel verzekerd is moet er toch ook een eigenaar aan hangen.
Anoniem
Geplaatst: 28-01-16 12:20
Volgens mij kan een auto niet eigenaarloos zijn. Een kenteken staat altijd geregistreerd op een persoon of rechtspersoon. Zelfs als hij geschorst is dan nog is er een eigenaar bekend bij rdw. Daarom moet je bij aankoop van een geschorste auto ook overschrijven en eventueel direct opnieuw schorsen.
De verzekeringsnemer kan wel iemand anders zijn dan de eigenaar van een auto.
Wie de eigenaar is zijn jullie zaken toch niet? Auto is in orde en niet gestolen. Punt.
Anoniem
Geplaatst: 28-01-16 13:06
Hebben wij ook aan de hand gehad. Stond een auto (goed die was wel redelijk rijp voor de sloop, ingeslagen ruiten et cetera) al dik 8 weken voor de deur. Laatste stukje vrij parkeren hier en wij konden telkens de auto nergens kwijt omdat die auto er stond. Leuk dat die auto verzekerd en een APK heeft die niet verlopen is maar zo lang op dezelfde plek? Politie gebeld die konden wel de buurt van de eigenaar achterhalen maar dat was een goede 20 minuten rijden vanaf hier dus leek zowel de agente als mij erg onlogisch om hier je auto te parkeren. Kreeg de tip om de gemeente in te schakelen omdat het om een auto met schade ging en in de AVP (volgens mij heet t zo) van onze gemeente staat dat auto's slechts 7 dagen op een openbare parkeerplek geparkeerd mogen staan zonder beweging. Binnen een week was ie weggesleept. Die AVP verschilt wel per gemeente overigens maar even bellen kan absoluut geen kwaad
Moet ik er dus wel bij vermelden dat het hier dus om een auto ging die er al tig weken aaneengesloten stond.
switt
Geplaatst: 28-01-16 19:19
Cayenne schreef:
switt schreef:
Maar wie betaalt doe verzekering van de auto dan?
Je dacht dat ze die gegevens bekend gaan maken?
Nee, en dat gaat ook verder niemand iets aan. Maar het lijkt me een beetje raar dat iemand premie betaald voor een auto die niet van hem/haar is aangezien TS aangeeft dat de auto geen eigenaar heeft.....
Rex_Rolfo
Geplaatst: 28-01-16 19:53
switt schreef:
aangezien TS aangeeft dat de auto geen eigenaar heeft.....