Aedema schreef:Klopt, voor buitenritten moet je inderdaad wel een paard hebben dat over grote vracht kan zoals tractors met allemaal verschillende karren erachter wat erg veel lawaai kan maken.
Echter zijn de stallingsprijzen (hier in de buurt) niet duur, voor een vrij grote stal met binnenbak, buitenbak met verlichting en mogelijkheid om dagelijks op het land te kunnen, ben je rond 180 euro kwijt. Wel moet je dan zelf uitmesten, maar voeren word voor je gedaan.
Ik heb ook de ervaring dat Friezen erg nuchter zijn, down to earth en zich niet gauw druk maken om iets. Maar over vroeg trouwen, vroeg kinderen nemen en die hele rambam heb ik nog nooit van gehoordDat is een heel klein groepje mensen die vaak iets te christelijk zijn, dus nee, dit vind ik niet van toepassing op Friesland.
Inderdaad! Goed is goed en klaar is klaar niet te lang over doorgaan. zo is het bijv. niet helemaal perfect maar ga je er ook niet over piekeren
Dat is een heel klein groepje mensen die vaak iets te christelijk zijn, dus nee, dit vind ik niet van toepassing op Friesland.
Als ze dan horen dat je in een appartement woont vinden ze dat heel raar. 
, prima dorpje om te wonen al zeg ik het zelf
)