En toen zaten we al 4 dagen in de kou

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:01

DeMolenhoek schreef:
Nou ja, misschien vinden jullie mij gek maar ik heb op mijn kamer geen verwarming en daar is het vaak maar 11 graden of minder hoor. Gewoon met een dik donsdeken kom je al een eind. Zou wat kruiken/flessen vullen met warm water en deze onder de kussens van de zetel steken als deze niet te dik zijn, of tussen de kussen en dekentje erover :)

Ik slaap zelf ook zonder verwarming, maar ook ik heb al thuis gezeten zonder verwarming omdat de boiler kapot was en het maakt wel degelijk een groot verschil of je vrijwillig in *de kou* gaat zitten en wanneer je geen keus heb. Zeker in de winter.

Hier beslist de huisbaas wanneer we verwarming hebben en wanneer niet. Hoewel alles netjes leek en er zelf instanties samen werken met deze huisbaas, blijkt het een echte huisjesmelker te zijn. Zodra iemand te laat is met de huur gaat de verwarming uit tot diegene zijn huur heeft betaald. Zo ook weer deze maand. Hebben de eerste week van januari zonder verwarming gezeten, want met feestdagen en weekends wordt geen rekening gehouden. Met als gevolg dat zoontje weeral eens ziek was :(

Willemina_L

Re: En toen zaten we al 4 dagen in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:04

Echt belachelijk! Mijn vriend plaatst ketels (eigen bedrijf) en die zou je echt nog geen dag in de kou laten zitten, weekend of niet! Ik vind het heel vreemd!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:12

Ehm 18 graden 's avonds is zo slecht toch nog niet. Is het bij ons ook en 's ochtends als we op staan zo'n 14 graden. Vorig jaar hadden we alleen een houtkachel en was het vaak nog kouder.

Onze slaap/werkkamer word niet verwarmd en tocht. Daar zit ik gewoon met dikke wollen sloffen en fleeceplaid om mijn benen te werken. Iedere paar uur even maar beneden voor een warme kop thee en het is eigenlijk best te doen.

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:10

Tegenwoordig zijn er elektrische kachels te koop bij de gamma of Praxis die echt wel goed verwarmen,
Niet,zo,n camping dingetje bedoel ik dan.
Of een elektrische deken?
Ik heb er hier 1 op de bank neergelegd omdat ons huis ook niet warm te stoken is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:17

TS, in welke omgeving woon je? Wanneer je nog langer zonder kachel zit heb ik wel een electrische onderdeken voor je te leen.
Dan heb je het 's nachts in ieder geval warm en ook overdag is het heerlijk.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:21

Een zibro kachel. Wij hebben geen cv. Smorgens is het koudd, in bed heerlijk warm, met koud neusje, dat wel.
Een zibro werkt heerlijk, we zitten nooit in de kou, tenzij we net thuiskomen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:27

Old school petroleum kacheltje. Die dingen zijn 100x beter dan een elektrisch kacheltje.
Geven echt zo veel warmte af! Binnen no Time is het 20 graden in huis.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:50

idd wij stoken op petroleum. En binnekort op hout....

Als je in de buurt woont, zou ik je tijdelijk zelfs tegen kostprijs zo'n kacheltje kunnen lenen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:56

Lang leve de houtkachel, hier is het nooit koud, eerder veel te warm zodat je de ramen moet open gooien :')

Vind 't wel schandalig dat het zo lang moet duren voor die ketel.. Mijn vader is servicemonteur en daar mogen klanten echt niet -zeker met dit weer- zo absurd lang zonder warmte zitten, zeker niet als ze geen andere warmtebron hebben van een kachel of open haard of zo..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:22

monnikenburg schreef:
DeMolenhoek schreef:
Haha, ach, hier met regelmaat ook maar 18 graden en dan gewoon een dikke trui en fleecedeken. Als je het gewoon bent van veel te stoken snap ik wel dat je het niet fijn vindt, maar ik zie het probleem niet direct...

Denk dat als je een week in minder dan 15 graden zit je er toch anders over denkt.
S'avonds is het pas 18 graden he, overdag nog lang niet.
Bovenfien is mijn werkkamer ook mijn slaapkamer, en dan heel de dav zitten in 11 of 12 graden en je werk fatsoenlijk proberen te doen, ga je gang haha

Oh, allemaal ervaring mee hoor, zelfs van de verwarming die kapot was op het werk en pas na 3 weken was gemaakt. Extra trui en deken :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:22

monnikenburg schreef:
DeMolenhoek schreef:
Haha, ach, hier met regelmaat ook maar 18 graden en dan gewoon een dikke trui en fleecedeken. Als je het gewoon bent van veel te stoken snap ik wel dat je het niet fijn vindt, maar ik zie het probleem niet direct...

Denk dat als je een week in minder dan 15 graden zit je er toch anders over denkt.
S'avonds is het pas 18 graden he, overdag nog lang niet.
Bovenfien is mijn werkkamer ook mijn slaapkamer, en dan heel de dav zitten in 11 of 12 graden en je werk fatsoenlijk proberen te doen, ga je gang haha

Dat heb ik zo'n tien jaar gedaan, nee, niet vrijwillig, het kon gewoon niet anders. Zo'n ramp is het echt niet. Trek een trui bij aan en een dik paar sokken en klaar. :) Wij hadden gedurende grote periodes van die tien jaar ook geen warm water. Warm water was zelf een deel koken en dan kon je dat aanlengen met koud tot je iets had wat je aan stond.

YomJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:25

hier dezelfde ellende, printplaatje in de ketel is kapot en moest besteld worden. Komende vrijdag wordt het vervangen

Soms slaat de ketel weer aan en hebben we 1-2 dagen wel warm water en dan weer 1-2 dagen niet

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:01

Jullie ook sterkte, het is geen pretje nu he.
Vind het vooral voor mijn moeder van 77 zo erg. Ze woont bij me en zit ook in de kou.
Heb haar tussen een stel electrische kacheltjes gezet en extra truien aan en meer kan je niet doen.
Vanmorgen lag er gewoon een laagje vocht op mn mobiel ppfff en dan vriest het gelukkig nog niet.
Ons huis is nl niet geisoleerd en staat heerlijk vrij, open en blood in de polder hihi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:04

Cayenne schreef:
TS, in welke omgeving woon je? Wanneer je nog langer zonder kachel zit heb ik wel een electrische onderdeken voor je te leen.
Dan heb je het 's nachts in ieder geval warm en ook overdag is het heerlijk.

Ik quote nog maar even :)

YomJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:05

nou dan boffen wij want ik zit in een rijtjeswoning

normaal gesproken is het hier nooit warm want ik zet de verwarming pas aan als het echt heel koud is. Dus met bezig zijn en een warme trui redden we ons wel.
Dat we geen warm water hebben vind ik nog het meeste balen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:19

DeMolenhoek schreef:

Dit dus.. bij ons staat de verwarming standaard op 18, en alleen op de badkamer staat die aan op 1,5 op de knop.

Trui aan, fleecevest en een dekentje.

Ben blij dat 't buiten niet echt koud is. ;)

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:21

Onze monteur laat ons nooit in de kou zitten! Komt altijd dezelfde dag als er iets is. En krijgt het ding altijd weer even aan de praat.
En die huurbaas die de verwarming uit zet.... dat mag helemaal niet. Zeker niet met jonge kinderen! Zelfs wanbetalers mogen in de winter niet afgesloten worden Door hun energieleverancier.
Wij hebben een warme kanon op gas. Half uurtje aan zetten en het is behaaglijk. Weet niet waar je woont, maar die mag je lenen.
Vraag ook eens bij vrienden en kennissen (of via facebook) voor Nog meer warmtebronnen te leen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:23

11 graden hoe is jou huis dan geïsoleerd?
hier is het zonder verwarming altijd 17 graden minimaal.

Hoop dat het morgen opgelost is maar is wel belachelijk zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:25

monnikenburg schreef:
Jullie ook sterkte, het is geen pretje nu he.
Vind het vooral voor mijn moeder van 77 zo erg. Ze woont bij me en zit ook in de kou.
Heb haar tussen een stel electrische kacheltjes gezet en extra truien aan en meer kan je niet doen.
Vanmorgen lag er gewoon een laagje vocht op mn mobiel ppfff en dan vriest het gelukkig nog niet.
Ons huis is nl niet geisoleerd en staat heerlijk vrij, open en blood in de polder hihi

Nou, als ik dit lees denk ik dat de kou niet direct een probleem is bij jullie maar het vocht. Vocht die overal intrekt geeft een heel klam gevoel en dan krijg je het inderdaad moeilijk warm. Indien dit zo is zou ik toch wat verbouwingwerken uitvoeren voor ieder zijn gezond en jullie geld, want een huis vochtvrij krijgen kost veel energie, of het nu gas of elektriciteit is en mogelijk zijn er andere manieren om dit op te lossen, die op lange termijn energiebesparend zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:26

Ik heb ooit een winter geprobeerd niet te stoken. Na enkele weken (overdag) in 14 graden gezeten te hebben ben ik toch maar gaan stoken want toen was ik het zat. Maar dat is nog lang geen 11 graden.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:29

Bij mij in huis was het vanochtend 9 graden :brr: gelukkig met de kachel is het vanzelf weer 18 graden. Maar dat duurd wel uurtje of 2. Dikke trainingsbroek aan s'ochtends en wollen sokken doen al heel wat :)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:35

_helga_ schreef:
11 graden hoe is jou huis dan geïsoleerd?
hier is het zonder verwarming altijd 17 graden minimaal.

Hoop dat het morgen opgelost is maar is wel belachelijk zeg

Niet haha

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:37

TS een muts op ;) Via je hoofd verlies je de meeste lichaamswarmte. Een hete kruik op schoot onder een deken werk ook heel goed.

Maar moet stiekem wel lachen om, ik ben iemand die vrijwillig in "de kou" zit. Hier is het nu 8 gr. in huis (buiten -2) Ook een oud huis zonder isolatie 2 onder 1 kap.
Tegen een uurtje of 6 gaat pas een petroleum kacheltje aan en die gaat om 9 weer uit, om 10 uur ga ik naar bed. In de tijd dat het kacheltje aan staat warmen mijn kruiken heerlijk op en die leg ik om 9 in bed.

Maar vind het net als andere wel schandalig dat jullie gewoon in de kou gelaten worden. Mijn oude buurman had dan een vervangende verwarming geleend, flessengas of petroleum kachel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:40

Hier hetzelfde. Kachel kapot in keuken, dus keuken en badkamer steenkoud. Gelukkig komen ze morgen een kachel installeren. De woonkamer kunnen we wel warm stoken. De slaapkamer hebben we een uurtje voor het slapengaan een elektrisch kacheltje aan.