verlinkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:58

Ania schreef:
Waarom zie je het als verlinken? Door het feit dat JIJ de huidige werkgever als referentie hebt doorgegeven, en deze daadwerkelijk is gebeld, heb je zelf te kennen gegeven dat je rond aan het kijken bent.
Het feit dat zij iets met dit signaal doen (melden bij een meerdere) is in mijn ogen een goed teken. Zo kunnen ze een gesprek met je aangaan waarom je rondkijkt en misschien iets aan je situatie aanpassen. Of zelf langzaam aan gaan rondkijken naar een vervanger.

Idd, ik snap het hele verlinken ook niet zo.
Het zet je zelfs momenteel sterker voor onderhandeling....

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:04

Mijn baas had me er ook direct uit kunnen knallen onder het mom van: ''we verlengen je contract niet''.
Daarom vind ik dit verlinken, temeer daar ik aangegeven heb dit te willen behandelen als vertrouwelijk. Als dit persoon ja knikt, aangeeft het te snappen en would be happy to by your referent.

Waarom dan direct na het afgeven van de referentie mijn baas bellen om dit aan te geven?
Correct me if i am wrong, maar dit is volgens mij 1 van de zuiverste vormen van verlinken.

Citaat:
bewerkstelligen dat ontdekt wordt wat iemand fout heeft gedaan door hem of haar te verraden informeel
Voorbeeld: `Bij zijn arrestatie wilde de heler weten wie hem verlinkt had.`
Synoniemen: verraden, verlakken, erbij lappen

Daar ligt mijn frustratie grotendeels.
Dit maal pakt het wellicht goed uit. Een welwillende huidige baas welke met mij in gesprek wil om te bekijken wat er verbeterd kan worden waardoor ik mij weer fijn voel in mijn huidige baan.

Indien ik de andere baan kan krijgen, ga ik daarvoor. Ik ben daar direct op het niveau waar ik hier heen wilde, mijn salaris is bijzonder meer, en de arbeidsvoorwaarden zijn beter.

Begrijp mij niet verkeerd, ik haat niemand en wellicht was mijn eerste post ietwat chaotisch. Maar ik was echt wel even geirriteerd op het moment dat dit bij mij kwam.
Ik ben blij dat mijn werkgever hier op deze manier om wil gaan! Absoluut.
Maar er zijn zat werkgevers welke er direct een eind aan willen maken omdat je niet voldoende loyaal bent. En daar ligt mijn boosheid, het feit dat deze collega naar mijn baas is gegaan, had mij wel mijn baan kunnen kosten, nog zonder ik zekerheid zou hebben op de andere baan. -O-

Carlijn101

Re: verlinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:19

Ik denk dat je je gesprek met je baas wat te zwaar ziet. Hij heeft gehoord dat je ergens anders gesolliciteerd hebt, lijkt logisch dat hij hier een x naar vraagt, hoe wat en waarom.

Het zou gevolgen kunnen hebben voor je contract, maar wat heeft jou baad hieraan te winnen? Vanuit hem bekeken, snap ik wel dat als jij op zoekt bent, hij hier graag van op de hoogte is zodat hij een vervanger voor je kan zoeken.

Of inderdaad een verhoging aanbieden zodat je kan overwegen te blijven. Dit klinkt voor mij als een normale gang van zaken.

Van je collega of de gene waar de referentie op is gevraagd is het tegenover jou idd een vorm van verlinking. Maar tegenover jou (en haar/zijn) baas wel eerlijke communicatie. Diegene wil waarschijnlijk zijn functie zo goed mogelijk doen.
Het was inderdaad netter (tegenover jou) geweest als hij je dit zelf had laten vertellen en pas als er iets zeker is, niet zolang het alleen maar om gesprekken gaat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:32

Wat vervelend ts! Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Je bent wel degelijk gewoon verlinkt en snap je frustraties. :)

Degene die je vroeg als referent had gewoon direct kunnen zeggen: ja dat wil ik graag voor je doen, maar ik wil het niet voor me houden als het zover komt. Dan had jij geweten waar je aan toe was.

Nu is het een vervelende verrassing die goed lijkt uit te pakken, maar alsnog verkeerd kan gaan.

Heel vervelend alemaal! Zou diegene zeker aanspreken vanwege haar oneerlijkheid.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:39

Degene die jou referent was, was dus niet je werkgever, maar je collega. En je collega heeft het doorgespeeld naar je werkgever, terwijl er beloofd was discreet te doen. Ik snap je frustratie :)

Heel veel succes met beide gesprekken! Ga ze gewoon open in, zonder teveel in het negatieve te hangen. Breng op zakelijke wijze je punten bij je huidige werkgever naar voren.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:22

De belofte discreet te zijn was me ontgaan. Ja, dan is het zeker niet netjes.

Maar idd denk ik wel dat het vrij normaal is om rond te blijven kijken naar andere banen en zal je werkgever daar best al wat ervaring mee hebben.
Tenzij je loopbaan in het bedrijf niet is uitgestippeld (afspraken), zal de werkgever moeten weten dat jij kan blijven zoeken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 15:17

Dit is overigens de tekst van mijn netwerkprofiel:
I am an driven and ambitious young woman, always looking for new challenges.

Dit staat ook echt al 4 maanden zo :)

Ik ga er ook gewoon open in. Ik ben erg benieuwd hoe mijn huidige bedrijf hiermee omgaat met name hoe zij mij hier willen behouden...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:21

Goed dat je er open in gaat.

Geef aan waarom je aan het verder kijken bent en vraag wat zij je kunnen bieden.

En natuurlijk op gsprek gaan bij het nieuwe bedrijf.
Misschien word het niks of loop je daar en vind je het zelf niks!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:15

Je hebt een goede referentie van die collega gehad. Zou het niet kunnen zijn dat diegene bang is om juist zo'n goede collega als jij te verliezen en daarom de baas heeft ingeschakeld? Het hoeft geen verlinken te zijn maar behoud van goede mensen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:55

het enige wat je kunt vertrouwen is je eigen broekzak. Zulke dingen moet je niet toevertrouwen aan anderen, ook al lijken ze 100% betrouwbaar.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:16

Heb je al een gesprek gehad?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 11:10

Nee nog niet. Dat volgt later deze week.
Ik krijg alleen zojuist het bericht dat de werkgever mij sowieso wil hebben. Dus dat het gesprek een formaliteit is.
Altijd fijn nieuws.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:13

Je mag altijd je marktwaarde verkennen, zeker als je benadert wordt.

Niet bang zijn, sta erboven, jouw baas moet bang zijn dat je weggekocht wordt.

Mijn man wordt wekelijks benaderd.. En solliciteren is een recht...

Als je nu problemen krijgt, meldt je aan bij goede headhunters en je hebt zo een andere baan....

Een tipje voor de volgende keer, accepteer alleen referentiecheck als je in de laatste fase zit van solliciteren en dan pas op verzoek en benader je referenten eerst met het verzoek als refrent op te treden en dit vertrouwelijk te behandelen...dit is nl iets wat een beschermd is en niet zomaar mag omdat er op negatieve wijze misbruik van gemaakt kan worden...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:52

Vumana89 schreef:
Nee nog niet. Dat volgt later deze week.
Ik krijg alleen zojuist het bericht dat de werkgever mij sowieso wil hebben. Dus dat het gesprek een formaliteit is.
Altijd fijn nieuws.

Gefeliciteerd :D
Succes!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 12:25

Omdat ik bij het starten van een topic ook de afloop wil vermelden...

De baan voor welke ik benaderd ben heb ik afgeketst. Dit vanwege de afstand woon-werk, maar dat tijdens het 2e gesprek bleek dat er de verwachting was dat je om je targets te behalen je over lijken moest gaan.
Dus knetterhard doorgaan tot je het target behaald had en na 1 maand onder je targets bleef je een beoordeling kreeg.
Dat zag ik niet zitten.

Inmiddels ook gehoord dat mijn huidige contract niet verlengd zal worden vanwege deze sollicitatie.

Shall be continued..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:44

Jammer, dit bericht, voor jouw persoonlijke financiële situatie op dit moment. Maar wel heel mooi dat je niet over lijken wilt en je dat ook bewust bent en dat je huidige contract niet verlengd wordt vanwege deze sollicitatie, want dat zegt wel iets over je huidige bedrijf: daar zijn ze niet erg professioneel. Ik hoop dat er binnenkort iets op je pad komt waarin je je ei kwijt kunt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:05

Wat jammer! Wel goed dat dit duidelijk naar voren kwam en je voor jezelf weet dat je dat niet wilt.
Als je die zin in je netwerkprofiel behoudt, zou ik wel even het in correct Engels zetten, I am a driven, an gebruik je bij een woord erna wat met een klinker begint.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 13:16

Die zin had ik direct aangepast :)
Inmiddels wel gesprekken gepland staan dus dat is heel fijn!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:20

Wat vervelend dat het zo gegaan is, TS. Ik wens je alle succes! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:41

Jeetje, dat is moeilijk zeg. Dus in principe ga je van de mogelijkheid van kiezen naar helemaal geen baan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 17:34

Yep.
Klopt.

Maar ik kijk vooruit.. lekker dinsdag mijn eerste gesprek ergens anders.
Op maar een frisse start en weg uit deze slangenkuil :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:28

En heb je de verrader nog gesproken? En bedankt voor deze fijne situatie die hij/zij moedwillig heeft veroorzaakt? _-:(

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 13:47

Ja.
Die vroeg of we samen konden roken. Dus dat hebben we gedaan. Hij vroeg hoe het afgelopen was met de baan in hoofddorp.
Waarop ik aangaf ik deze zelf te hebben afgeketst en waarom ik dat gedaan had.
Hierop zei hij; en weet je al of je verlengd wordt? Waarop ik zei; nee. Ik wordt niet verlengd. Want iemand heeft bij XXX neergelegd dat ik gesolliciteerd had.
Hierop zei hij niets.... zielig. Maar ach.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:52

Knap hoor dat je er zo rustig onder blijft. Ik zou zo ongelooflijk kwaad zijn!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:16

wat voor contract heb jij dan bij je huidige werkgever Vumana?