Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Caesar schreef:Aanvragen wel krijgen niet... Plus als je in de bijstand zit heb je een 'ondergrens' en je zit daar geen 350 euro boven. Dus áls ze al bijstand zou krijgen zou van dat bedrag hoogstwaarschijnlijk niet nog eens 350 euro ingehouden kunnen worden. Maar ts gaat bij inwonen echt geen bijstand krijgen.Kun je overigens wel bijstand aanvragen als je nog bij je ouders woont?
Ik snap ook de constructie niet van 350 euro meebetalen aan de schuld van je ouders. Tenzij dit onderling zelf zo is geregeld. Dus tussen ouder en kind. Bij ouders met bijstand etc. wordt van de volwassen kinderen een bijdrage verwacht vanuit de overheid.. Verwacht ja.. Men gaat er vanuit dat je dat onderling zelf regelt. Dus ouder wordt voor dat bedrag gekort en de ouder dient dit zelf te regelen met het of de kinderen.. De overheid of curator gaat niet dat geld zelf afschrijven van de rekeningen. Dus de situatie van ts komt op dit moment bij mij raadselachtig over..
Laurapalmer schreef:je woont bij je ouders,die altijd voor je hebben gezorgd,en nu wil je wel 350 euro uitgeven aan een kamertje(iets behoorlijks voor dat geld lijkt me niet)maar niet 350 euro voor je huidige woonplek,waar je vervolgens je ouders ook mee helpt..
Ik zou mijn ouders op mijn rug dragen in welke situatie dan ook,zij zouden dit ook voor mij doen..
Maar goed dit is mijn mening..
Veel succes met je besluit..
in mijn tijd (lees:15 jaar terug) kon ik dat niet helaas. Jara schreef:Zodra je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen (18 of jonger en een bbl'opleiding) en de schuldsanering ingaan moet je mee betalen, of uit huis.
Er wordt geacht dat je meebetaald.. Dat is wat anders dan A moeten en B dat dit rechtstreeks van jouw rekening wordt gehaald. Ouders worden bijv. gekort voor dit bedrag. Nochtans snap ik nog steeds de constructie van ts niet. Dus ik wacht gewoon even op háár uitleg.. Want ik zie zo even niet wat ik over het hoofd zie. Sammie schreef:Jara schreef:Zodra je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen (18 of jonger en een bbl'opleiding) en de schuldsanering ingaan moet je mee betalen, of uit huis.
Lezen...
maar Jara verwoord het wat beter en makkelijker

Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p-bijstand