Iemand die op is aan het geven. Emmertje loopt over.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:48

Heel veel sterkte toegewenst! Hoop dat je snel je hondje en je ander spullen terug krijgt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:50

Goof schreef:
Wat een heftig verhaal.
Ik hoop dat je ook goed naar jezelf kunt kijken, want je moeder willen slaan, je afreageren op een deur en vervolgens de partner van je moeder slaan is niet mis. Ik zou daar serieuze hulp voor zoeken.
En blokker verdorie je ex, als hij dit bij je triggert onderhoud je toch geen contact met hem? :?
Weg met die gozer.

Succes.

Dit was ook mijn eerste gedachte, máár daar kwam ik snel op terug. Ik weet hoe lastig het kan zijn als je emmertje telkens voller en voller loopt. Hoe je kan barsten en breken op zo'n moment... Ik snap het wel, TS. En die vriend van je moeder had die klap verdient als hij je zo hard vasthield.

Hou even marktplaats en fb pagina's in de gaten voor je auto en hond, dat ze die niet te koop gaan zetten. Mocht het zo zijn, ga dan niet zelf er op af maar laat iemand anders die auto en je hond kopen, iemand die zij niet kennen. Ik ga je nog even een pb sturen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:57

Goof schreef:
Wat een heftig verhaal.
Ik hoop dat je ook goed naar jezelf kunt kijken, want je moeder willen slaan, je afreageren op een deur en vervolgens de partner van je moeder slaan is niet mis. Ik zou daar serieuze hulp voor zoeken.
En blokker verdorie je ex, als hij dit bij je triggert onderhoud je toch geen contact met hem? :?
Weg met die gozer.

Succes.

Echt waar, daar val je over in dit verhaal? :\

Doe aub aangifte TS maar probeer ook die hond van je daar zsm weg te krijgen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:33

Ayasha schreef:
Goof schreef:
Wat een heftig verhaal.
Weg met die gozer.

Succes.

Echt waar, daar val je over in dit verhaal? :\

>;)
Ik val helemaal nergens over, maar het heeft geen zin om 20 x te herhalen dat TS aangifte moet doen, dat lijkt me duidelijk namelijk.
Een verhaal heeft echter 2 kanten en TS heeft zich zelf OOK niet netjes gedragen, verre van zelfs. Ik geef als tip dat TS (naast die aangifte etc die al genoeg genoemd is nu) OOK naar eigen gedrag gaat kijken, want haar gedrag is OOK niet goed te praten.

Ayasha
Blogger

Re: Iemand die op is aan het geven. Emmertje loopt over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:39

Als je moeder om niks op je begint te schreeuwen en je al een rotdag hebt gehad kan ik me voorstellen dat je je even af moet reageren. Zeker als het emmertje al aardig vol was. Als mijn vader overleden is en de (criminele in dit geval) partner van mijn moeder waar de band al niet goed mee is zou op een dergelijke manier over hem spreken mag hij blij zijn als hij er mee weg komt met alleen maar een klap in zijn gezicht en nee, ik ben écht niet voor geweld en in het algemene leven ben ik zelfs een erg rustig persoon die eerder zal negeren dan er op in gaan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:49

Goof schreef:
Ik val helemaal nergens over, maar het heeft geen zin om 20 x te herhalen dat TS aangifte moet doen, dat lijkt me duidelijk namelijk.
Een verhaal heeft echter 2 kanten en TS heeft zich zelf OOK niet netjes gedragen, verre van zelfs. Ik geef als tip dat TS (naast die aangifte etc die al genoeg genoemd is nu) OOK naar eigen gedrag gaat kijken, want haar gedrag is OOK niet goed te praten.

Als je zo behandeld wordt door je eigen moeder, dan is het niet raar dat je uiteindelijk zelf overloopt en je eigen moeder een klap wil verkopen. Agressie is niet mijn ding, maar in deze situatie kan ik het begrijpen. Dit heeft ze overigens niet gedaan, maar netjes afgereageerd op de deur. Dat is toch prima? Ze heeft niemand pijn gedaan. Haar is daarentegen meerdere malen pijn gedaan. TS heeft zich naar mijn mening goed gedragen, zeker in deze omstandigheden. Je ziet dat je kind wordt mishandeld (ja ik noem dit zéker mishandelen) door je criminele(!) partner en je doet zelf niets, niets om je eigen kind te helpen. Dan mag je wat mij betreft ook achter slot en grendel.

TS, zoals al vaker is gezegd, ga vandaag nog aangifte doen. Hoe sneller hoe beter en zoek hulp. Ga naar je tante om te praten of je zus. Jouw hond is niet de eerste prioriteit, jijzelf bent nu het belangrijkste. Kijk of zij hem weg kan halen? En anders met de politie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:00

Wat een verhaal ts, ten eerste veel sterkte. Kun je verlopig bij die vriend blijven of zijn er andere opties waar je naartoe kunt zoals je zus of tante of andere familieleden?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:01

Heftig TS! In ander topic ook idd al dingen gelezen dat t niet fijn ging etc. En die bom is nu bij jou ook gebarsten, maar ook zij gaan veel te ver. Heel fijn dat je terecht kon bij die vriend en zijn ouders, en hopelijk kunnen zij jou ook steunen in de stappen die je nu moet gaan zetten, aangifte doen natuurlijk, maar ook dat zal heftig zijn, als je alles tot in detail moet vertellen. Neem iemand mee als je aangifte gaat doen die je kan steunen wanneer nodig.
Verder zijn alle nuttige tips wel al gegeven denk ik. Geef jezelf ook wat tijd om dit te verwerken en doe de dingen stap voor stap! En voel jezelf alsjeblieft geen last, want dit gun je niemand, en er zijn genoeg mensen die jou wel willen en kunnen helpen met alles!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:03

Goof schreef:

Eens.
Huiselijk geweld is nooit de oplossing. Niet van TS's moeder naar haar uit maar ook niet andersom. Neemt niet weg dat ik snap dat je overloopt en het zou willen doen, maar of je het doet is een tweede. En of dat nou de deur is of moeder zelf.. dat gevoel heeft een outlet nodig en zou bij psychische hulp goed kunnen worden doorbroken. :j

Dat moeder niet ingrijpt is inderdaad niet fijn, maar misschien is moeder zelf ook bang voor de criminele vriend? We horen nu maar 1 kant van het verhaal.

Dan staat er ook nog dat TS deze man als eerste sloeg..dit moet ze ook NIET weglaten tijdens de aangifte want als ze dit niet onderbouwd zou het ook nog eens rot bij haar uitkomen. Hij kan haar immers nu ook aanklagen voor mishandeling.

Heel veel sterkte en succes TS. Gelukkig lijkt het alsof je nog wel een goed persoon in je leven hebt (deze vriend). Probeer je hondje daar weg te halen en doe aangifte zoals al veelvoudig is gezegd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:23

Citaat:
Nou mn ma is toen boodschappen gaan doen, en de vriend van haar kwam thuis. Ik wilde graag mijn telefoon terug waarvan ze het nodig vond hem te verstoppen. Ik wilde graag weg en had graag mijn telefoon zodat ik iemand kon bellen. Nee kreeg ik niet met nog ren heleboel verwijten naar mn hoofd. Wildr ik vertrekken met de auto hadden ze me vast geparkeerd. Dus ik kom binnen en daar vliegt haar vent me toch aan. Letterlijk in mijn gezicht zitten brullen, hij had mij zo agressief vast dat zijn vingers in mijn armen staan. Heb hem gevraagd mij los te laten. Dit deed hij niet en heb hem toen in zijn gezicht geslagen omdat hij iets over mijn overleden vader zei.

Hierin lees ik dat TS hem sloeg nadat hij in haar gezicht stond te brullen, agressief vast, haar niet los wilde laten...
Komt op mij neer als noodweer.

TS sterkte

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:28

^ Precies Kiki, vandaar dat ze wel dit ook moet op laten nemen in de verklaring. Anders kan die man er nog iets heel anders van maken :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:51

Jeetje TS, wat een nare situatie :(:) Kan je niet een tijdje bij die vriend blijven, hoe vervelend je het ook vind? Dan kun je samen met hem de laatste spullen pakken en de hond en evt. gaan praten als het weer wat rustiger is?

Misschien zijn er nog andere vrienden of familie leden die een kamer hebben leeg staan en die willen helpen?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:38

Wauw, iedereen bedankt voor de lieve reacties! Ik ben mij er heel goed van bewust dat OOK ik niet goed gehandeld heb! Ik voelde mij erg bedreigd ( is dat het goede woord?) en heb mezelf geprobeerd te beschermen. De deur tja.. Ook niet flink maar ik ben normaal ontzettend kalm en rustig en sla nooit. Moest er echt even uit en de deur was beter dan een mens..

Aangifte is gedaan, spullen worden gehaald, ga straks naar mijn tante en samen een plan maken. Na hier een moeilijk en hard gesprek te hebben gehad met de moeder van die vriend die er neutraal instaat zijn ook bij mij wat lampjes gaan branden. Psychische hulp moet er inderdaad komen. Al is het maar om daar mijn gal te spuwen. Mijn zus is aan het proberen mijn hondje naar haar te halen. Ze werken nog niet echt mee, maar ik weet dat als ik dit met politie zou proberen het nog een groter drama wordt.

Wat betreft dat paard wat iemand hier reageerde. Die koop is uiteindelijk niet door gegaan omdat iemand mij heeft overboden. Maar staat op een top plekje gelukkig!

Ook de mensen die mij een pb hebben gestuurd heeel erg lief en bedankt!

Die vriend van me houd ik zeer zeker in ere! Zo kom ik niet nog ene tegen! Ook een geluk dat mijn moeder hem vertrouwd en hij redelijk veel geregeld krijgt met haar.

Het is moeilijk nu, maar ik moet er door heen. Ik heb besloten dat mijn moeder en ik heel weinig contact zullen hebben. Ik wil het uitpraten en hopelijk "positief" te eindigen zodat we door een deur kunnen, maar verder ben ik er klaar mee. Dit is niet de eerste keer dat ze me laat vallen voor een van haar vriendjes. Helaas..

Als ik iets gemist heb en niet geantwoord, sorry! Stuur het nog eens en dan antwoord ik alsnog!

Echt bedankt iedereen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:22

Aangezien je tante een erfenis van je beheert zal er waarschijnlijk ook een klein bedrag zijn waarmee je een huisje voor jezelf kunt huren, ik weet niet hoe oud je bent maar waarom moet dat via je tante en heb je daar wel voldoende zicht op, argwanende vraag maar helaas al wat vreemde dingen meegemaakt met erfenissen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 17:51

Pfoeh, mijn oma heeft dat vast laten zetten tot mn 25e.. Zij is de beheerder en kan als enige toestemming vragen via de rechter ofzoiets. Als ik het me goed herinner hebben ze er een clausule opgezet??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:09

Dan toch maar even het contract met clausule na kijken, voor hetzelfde geld staat er iets in over op jezelf gaan wonen oid waardoor je er wel over kunt beschikken. Dit lijkt mij een zeer goede reden, als je verstandig met geld om kunt gaan tenminste.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:11

Ook dat kun je allemaal nagaan bij je maatschappelijk werkster, die kan alles voor jou uitvinden en uitpluizen.

Vind het tof van je dat je actie hebt ondernomen en vind het heel volwassen van je dat je het nog wel een soort van goed probeert te maken met je moeder. _/-\o_

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:39

Als je hondje nu gevaar loopt en je hem/haar niet mee kunt nemen kun je contact opnemen met de stichting "blijf van mijn dier".
Zij bieden opvang aan dieren van baasjes die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.

http://www.ifaw.org/nederland/blijfvanm ... achtoffers

Foto's maken van al je verwondingen en na het ophalen van je spullen en hond aangifte gaan doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:29

Ik heb ook Pb contact met ts en d'r hondje hoeft niet na z'n stichting
Zoals al aangeboden door mij en n andere bokker is d'r hondje hier ook welkom net als zij zelf

Jolien dat van de rechter kan idd en is ook een verstandig iets van je oma op die leeftijd kun je vaak (maar lang niet altijd) verstandiger om gaan met geld en weet ze "zeker" dat het goed besteed word
Denk dat de rechter in dit geval het wel eerder vrij geeft mits goede begeleiding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:33

<3
Lief!!

Gentlegiant schreef:
Ik heb ook Pb contact met ts en d'r hondje hoeft niet na z'n stichting
Zoals al aangeboden door mij en n andere bokker is d'r hondje hier ook welkom net als zij zelf

Jolien dat van de rechter kan idd en is ook een verstandig iets van je oma op die leeftijd kun je vaak (maar lang niet altijd) verstandiger om gaan met geld en weet ze "zeker" dat het goed besteed word
Denk dat de rechter in dit geval het wel eerder vrij geeft mits goede begeleiding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 18:32

Nou even een update voor de mensen die geintresseerd zijn!

We zijn tot hopelijk een mooie oplossing gekomen. Vrijdag ga ik kijken naar een studio. Mijn huut vaste lasten etc worden de eerste maanden betaalt van mijn erfenis. En zodra ik werk heb word dit stopgezet zodat er hopelijk zo min mogelijk vanaf gaat.

En ik hooop met elk beetje wat ik nog in me heb dat dit nu zonder al teveel gezeur gaat en dit lukt! Financieel is voorlopig even opgelost.

Nu nog spullen terug krijgen en auto en proberen het positief te eindigen met mn moeder. En dan door met mijn leven!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:36

Top, goed dat je tante meedenkt en beseft dat jij weg moet van huis. Ook al reageert je moeder misschien niet zoals je wil, dit komt later wel, eerst voor jezelf zorgen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:45

jezus dit is echt verschrikkelijk!
dit wens ik je niet toe!!
heel veel sterkte en geluk,
ik word gewoon naar ervan als ik het lees!
sterkte!!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:47

Top van je! Ben blij voor je dat het voor de komende maanden eerst opgelost is, hopelijk vind je ook gauw een baan :j

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:51

Joliieeenn schreef:
Nou even een update voor de mensen die geintresseerd zijn!

We zijn tot hopelijk een mooie oplossing gekomen. Vrijdag ga ik kijken naar een studio. Mijn huut vaste lasten etc worden de eerste maanden betaalt van mijn erfenis. En zodra ik werk heb word dit stopgezet zodat er hopelijk zo min mogelijk vanaf gaat.

En ik hooop met elk beetje wat ik nog in me heb dat dit nu zonder al teveel gezeur gaat en dit lukt! Financieel is voorlopig even opgelost.

Nu nog spullen terug krijgen en auto en proberen het positief te eindigen met mn moeder. En dan door met mijn leven!!

veel succes geluk en sterkte , maar natuurlijk ook eindelijk veel plezier *\o/*