Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:De belastingdienst is behoorlijk asociaal met dit soort dingen, die sturen meteen boete's en gaan ook veel verder als je niet (kunt) betalen.
Is al meerdere keren op tv geweest dat mensen gewoon opgepakt worden en een paar nachten in de cel moeten zitten omdat ze nog een openstaande rekening hebben.
Ze kennen geen genade.
khirshanta schreef:anneliesdj schreef:Of als een willekeurige Nederlander nog openstaande vorderingen heeft, gaat die gene dan ook een nachtje achter de tralies??
Dat gaat alleen na een behoorlijke escalatie. Dan ben je de incassobureaus, in beslagnames etc. al voorbij, dat wil je niet
Kirja schreef:Hier helaas hetzelfde vorige maand, niet eens de 'echte' factuur gekregen maar dus meteen een brief met een boete.
Meteen de oorspronkelijke rekening betaald en gebeld, heb een bezwaarschrift ingedient en vorige week een brief dat ik de kans kreeg mondeling bezwaar toe te lichten en bewijs aan te dragen, tja hoe ga je bewijzen dat je de rekening nooit hebt aangehad.. Het is natuurlijk de belastingdienst dus ik ben bang dat ik die boete gewoon kan gaan betalen.. En dan ging het oorspronkelijk om een bedrag van 58(!!!) euro.
Ayasha schreef:Sleeper schreef:Absurd hoog bedrag.
Het heeft er niet helemaal mee te maken. (of eigenlijk helemaal niet) Ik las laatst dat een man een boete van 30,- voor te hard rijden aangevochten heeft omdat hij het bedrag te hoog vond voor de overtreding. (30,- is 4 km te hard weet ik uit ervaring) Hij heeft van de rechter gelijk gekregen. Misschien voor jou ook een idee om hier eens naar te kijken. Want van 8,- naar 158,- is natuurlijk echt belachelijk.
Echt waar, daar heeft ie gelijk voor gekregen?